עומסי חום קיצוניים מאוד לפנינו, יקשו על השהייה בחוץ | תחזית מזג האוויר

חמישי ושישי הקרובים יתאפיינו במזג אוויר שרבי במיוחד, רק בשבת תהיה הקלה מסוימת • החום הכבד מעלה את החשש להתפרצות שריפות בכל הארץ, כך שיש להיזהר מאד בהדלקת אש במקומות עם צמחייה • מצב הים: המים הפכו לצורבים ברוב חופי המדינה וכן יש דיווחים רבים על מדוזות בחופים שונים

עומסי חום קיצוניים. צילום: דודו גרינשפן

ביומיים הקרובים ישראל נכנסת למציאות של עומסי חום קיצוניים בפריסה ארצית רחבה מאד. למעשה, ניתן לומר שברוב הארץ ישררו עומסי חום קיצוניים שיקשו מאד על השהייה בחוץ.

החום הכבד מעלה את החשש להתפרצות שריפות בכל הארץ, כך שיש להיזהר מאד בהדלקת אש במקומות עם צמחייה בייחוד במקומות עם צמחייה יבשה. הקלת מה תהיה בשבת הקרובה, אם כי גם אז מדובר בהקלה מסויימת שתורגש אך יהיה עדיין חם מאד בחוץ.

בעקבות גל החום הכבד- שריפות ברחבי הארץ (ארכיון) // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, קרדיט: כבה מחוז ירושלים, עובדי ויערני קק״ל

התחזית בהרחבה

היום (חמישי) - צפויה עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. ייעשה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב אזורי הארץ. במישור החוף יהיה עומס חום כבד, בשפלה, בעמקי הצפון, בנגב ובקו השבר יהיה עומס חום קיצוני.

הלחות במישור החוף תנוע בין 50-70 אחוז, בשפלה הלחות תנוע בין 30-34 אחוז, בעמקי הצפון בין 30-35 אחוז.

הים התיכון יהיה גלי, עם גלים בגובה 60-90 סנטימטרים, טמפרטורת המים נעה בין 29-30 מעלות. אגם הכנרת יהיה נוח עד גלי, עם גלים בגובה 30-60 סנטימטרים. טמפרטורת המים תעמוד על 30 מעלות. ים סוף יהיה נוח עם גלים בגובה 20-40 סנטימטרים, טמפרטורת המים תעמוד על על 27 מעלות.

מדוזות בחופי אשדוד (ארכיון), צילום: לירון מולדובן

מבחינת מדוזות, יש לציין כי המים הפכו לצורבים ברוב חופי המדינה וכן יש דיווחים רבים על מדוזות בחופים שונים. 

יום שישי - הטמפרטורות יירדו במקצת, בעיקר במישור החוף, אך עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. במישור החוף יהיה עומס חום כבד, בשפלה, בעמקי הצפון, בנגב ובקו השבר יהיה עומס חום קיצוני.

הלחות במישור החוף תנוע בין 65-75 אחוז, בשפלה הלחות תנוע בין 45-55 אחוז, ובעמקי הצפון  בין 40-50 אחוז. 

עומסי חום כבדים, לחות ויובש, צילום: ללא

יום שבת - מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת בעיקר בהרים ובפנים הארץ ותורגש הקלה בעומס החום. במישור החוף, בשפלה, בעמקי הצפון ובנגב צפויים עומסי חום בינוניים עד כבדים, בקו השבר יהיה עומס חום קיצוני.

הלחות בחוף תנוע בין 55-65 אחוז, בשפלה הלחות תנוע בין 45-55 אחוז, ובעמקי הצפון בין 45-55 אחוז. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר