X

הרחוב היוקרתי בעולם כבר לא נמצא בניו-יורק

במשך 34 שנים החזיקו השדרה החמישית בניו-יורק וניו בונד סטריט בלונדון בתואר רחובות הקניות עם שכר הדירה הגבוה בעולם. כעת, התואר עובר לאיטליה

. צילום: BalazsSebok / Shutterstock

רחוב ויה מונטה נפוליאונה במילאנו הוכתר כרחוב הקניות היקר ביותר בעולם, והדיח לראשונה ב-34 שנים את השדרה החמישית המפורסמת בניו יורק ואת ניו בונד סטריט בלונדון. על פי דו"ח של Cushman & Wakefield, חברת שירותי נדל"ן גלובלית, שכר הדירה בוויה מונטה נפוליאונה זינק ל-20,000 אירו (כ-75 אלף שקל) למ"ר לשנה, סכום המשקף צמיחה משמעותית בשוק הקמעונאות היוקרתי של מילאנו.

דו"ח "הרחובות הראשיים ברחבי העולם" של Cushman & Wakefield הצביע על כך ששכר הדירה הממוצע בויה מונטה נפוליאונה עלה בכמעט 30% במהלך השנתיים האחרונות. לעומת זאת, שכר הדירה בשדרה החמישית נשאר יציב – 19,537 אירו למ"ר לשנה. "מותגי יוקרה השקיעו הרבה כסף כדי להשיג את המיקום הטוב ביותר... הבעיה היא שיש מעט הזדמנויות", אמר תומס קסולו, ראש מחלקת הקמעונאות של Cushman & Wakefield באיטליה.

הוא הסביר כי העלייה במחירי השכירות מיוחסת לתחרות מוגברת בין קמעונאי היוקרה על שטחי מסחר מוגבלים ברחוב היוקרתי: ויה מונטה נפוליאונה הוא באורך של 350 מ’ בלבד – קצר משמעותית ממקבילים כמו השדרה החמישית או השאנז אליזה, מה שתורם לבלעדיותו ולביקוש הגבוה. "לא הכל יכול להיכנס – וזה יתרון", הוסיף גוליילמו מיאני, נשיא מחוז מונטהנפוליאונה, המייצג עסקים באזור.

מילאנו חוותה זרם משמעותי של תיירים ואנשים בעלי הון זמין גבוה, מה שדחף את מחירי הנדל"ן והמלונות כלפי מעלה. העיר הפכה למרכז למשקיעים גלובליים ואישים בתחומי האופנה והאמנות, ומארחת אירועים גדולים כמו שבוע האופנה במילאנו ושבוע העיצוב, המושכים מאות אלפי מבקרים מדי שנה. מילאנו נמצאת בדרך לעבור את שיא המבקרים משנה שעברה, שעמד על 8.5 מיליון. לכן, מותגים מוכנים לשלם מחירי פרמיום כדי להבטיח נוכחות בשדרה היוקרתית.

הפריחה בתיירות היוקרה הגבירה את הביקוש לשטחי מסחר מרכזיים בוויה מונטה נפוליאונה. קונגלומרט היוקרה Kering, הבעלים של גוצ'י, שילם 1.3 מיליארד אירו לרכישת בניין ברחוב, בעסקת הנדל"ן הגדולה ביותר באירופה בשנתיים האחרונות.

העלייה בשכר הדירה מוגברת על ידי התחזקות האירו מול הדולר האמריקאי.

ניו בונד סטריט בלונדון עלה למקום השלישי בעולם בין רחובות הקניות היקרים ביותר, עם שכר דירה שנתי ממוצע של 17,210 אירו למ"ר לשנה, לאחר עלייה של 13%. בינתיים, צים שה צוי בהונג קונג ירד מהמקום השלישי לרביעי בעולם, אך ממשיך להוביל כיעד המעונאי היקר ביותר באזור אסיה ואוקיאניה.

המשיכה של ויה מונטה נפוליאונה אינה רק בהיצע הקמעונאי היוקרתי שלו, אלא גם בקרבתו לשירותים מרכזיים ולאתרי תרבות, המעצימים את קסמו כיעד קניות. הגארדיאן תיאר אותו כ"רחוב הולכי רגל צר ויפה, המלא בחנויות יוקרה המוכרות בגדי אופנה גבוהה ואפילו מאפים". קונים מרחבי העולם נמשכים לבוטיקים הבלעדיים ברחוב, כולל חנויות הדגל של מותגים מפורסמים כמו גוצ'י, פראדה, לואי ויטון, הרמס ושאנל. ענקי היוקרה משלמים מיליארדי דולרים על חנויות פיזיות, מה שמדגים את הערך המתמשך של מיקומי קמעונאות מרכזיים.

העלייה של ויה מונטה נפוליאונה לראש הדירוג העולמי משקפת מגמות רחבות יותר בשוק הקמעונאות היוקרתי: הדו"ח של Cushman & Wakefield הדגיש כי קמעונאים ברחבי העולם ממשיכים לתת עדיפות לנוכחות פיזית במיקומים איקוניים. "מותגי יוקרה ומותגים המוניים מכפילים את השקעתם בחנויות פיזיות במיקומים המובילים, כאשר התחרות על תשומת לב הצרכנים מניעה את הצורך בחוויית קניות מעולה והצגת מוצרים", אמר רוברט טרברס מ-Cushman & Wakefield ל-CNN.

בעוד שוויה מונטה נפוליאונה במילאנו תפס את המקום הראשון, ערים אירופאיות נוספות מופיעות בעשירייה הראשונה, כולל פריז, ציריך ווינה. רחובות הקניות בערים אלה מאופיינים בתחרות גבוהה על שטחים והיצע מוגבל מאוד, מה שתורם לעליית שכר הדירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר