X

אין ארוחות חינם: משפיענים ביקשון ארוחת גורמה. זה מה שקיבלו

לשף סנטי טמבלדור נמאס ממשפיענים שדורשים ממנו להגיש להם ארוחות יקרות תמורת "קידום" ברשתות החברתיות – אז הוא הכין להם מנה וקבלת פנים שהם לא ציפו להן

שני המשפיענים במסעדה של השף טמבלדור. צילום: EL CUELGUE / Instagram

שף ספרדי הפך את היוצרות על שני משפיעני רשת שביקשו ארוחה חינם בתמורה לקידום במדיה החברתית, והגיש להם כריך מורטדלה פשוט עם זיתים במקום ארוחת ערב מלאה.

השף סנטי טמבלדור, בעל מסעדה בסביליה, שיתף באינסטגרם שקיבל הצעה משני אינסטגרמרים, שטענו שיספקו "קידום מלא" במדיה החברתית בתמורה לארוחת ערב חינם. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהוא נתקל בבקשה כזו. "החלטתי לקחת את זה בהומור ולהציע ארוחת ערב חינם – שוב", הוא אמר.

עם זאת, הוא הוסיף: "הם ממשיכים לשלוח לי מיילים ומבקשים אוכל חינם. הפעם החלטתי ליהנות ולהגיש להם משהו בלתי נשכח!". הוא החל להראות כיצד הכין את הארוחה, שכללה כריך מורטדלה עם זיתים, שהוכן בעדינות כמו מתכון גורמה. תוך שימוש בפינצטה לסידור הפרוסות, חיתוך באלכסון אלגנטי, והנחה קפדנית על הצלחת, סנטי יצר מה שכינה "ארוחת ערב ראויה ליוצרי תוכן ברמה שלהם".

כאשר המשפיענים הגיעו למסעדה ב-4 בדצמבר, הם הציגו את עצמם כיוצרי תוכן, וציפו לחוויית אוכל חינם. תמונות ששודרו ב-TVE הראו את המשפיענים מסבירים את הצעתם. דני, אחד הטבחים במסעדה של סנטי, העיר: "זוג אינסטגרמרים שרוצים לאכול שוב ארוחת ערב חינם... נראה מה הם חושבים ואם הם יאהבו את זה או לא".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Santi Temblador (@santi_temblador)

סנטי הושיב את המשפיענים בשולחן שהוכן במיוחד, והגיש להם את כריך המורטדלה המסודר בקפידה, יחד עם שתי כוסות מים. המשפיענים צילמו את המנה, טעמו ממנה, והחלו לתעד פרטים על המסעדה. הם המתינו בסבלנות למנות נוספות, אך לאחר זמן מה, כשהבינו שלא יגיעו, הם שאלו את סנטי על ארוחתם. "זה מה שאני הולך להגיש לכם", הוא ענה. המשפיענים המבולבלים ניסו להצדיק את ציפיותיהם. "אבל התמורה, הקידום וכל זה", אמר אחד מהם. סנטי השיב: "אני בדרך כלל גובה מכולם". כשהציעו לשלם על הכריך, הוא אמר להם שאין צורך. לבסוף המשפיענים הבינו את המצב ועזבו, בטענה שהתנאים לא הובהרו כראוי.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Santi Temblador (@santi_temblador)

האירוע מדגיש מגמה גוברת, שבה יוצרי תוכן משתמשים בהשפעתם במדיה החברתית ככלי מיקוח להשגת טובין ושירותים חינם. מספר בעלי מסעדות החלו להגיב לבקשות כאלו בהערות שנונות ותפריטים ‘מיוחדים’, שמתגרים באופן יצירתי באלה שרוצים 'לשלם' בעוקבים שלהם. HuffPost Spain דיווח על התופעה וציין כי בעולם הרשתות החברתיות, נוצרה אינטראקציה מוזרה בין בעלי מסעדות למשפיענים המבקשים אוכל חינם.

עוקביו של סנטי ברשתות החברתיות שיבחו אותו על היצירתיות וחוש ההומור שלו. האווירה במהלך האירוע נשארה טובה מאוד, למרות מנת ה’טרולינג’ הקטנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר