נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, הכריז ביום ראשון ברשת החברתית שלו, Truth Social, על השקת קו הבשמים החדש שלו, "Fight, Fight, Fight". ההכרזה כללה תמונת קידום של טראמפ לצד הגברת הראשונה ג'יל ביידן, שצולמה במהלך טקס פתיחתה מחדש של קתדרלת נוטרדאם בפריז יום קודם לכן. בתמונה נראית ג'יל ביידן מחייכת בחום לטראמפ, ובתחתיתה הכיתוב: "ניחוח שהאויבים שלך לא יוכלו לעמוד בפניו!"
קו הבשמים כולל בושם לגברים ובושם לנשים, שניהם נמכרים במחיר של 200 דולר כל אחד, או כערכה של שתי הגרסאות ב-300 דולר. טראמפ תיאר את הבשמים כמייצגים כוח, ביטחון וניצחון. "קראתי להם 'Fight, Fight, Fight' כי הם מייצגים ניצחון. כולנו רוצים לנצח. אנחנו חייבים לנצח", הוא כתב.
חומרי הקידום כוללים את הסלוגן מהתמונה לעיל, ומציגים עיצובים נועזים המשקפים את היהירות האופיינית של טראמפ. בקבוק הבושם לגבר מציג תמונה של טראמפ מניף את אגרופו והטקסט "Fight, Fight, Fight", המיועדים להזכיר את העצרת ב-13 ביולי בה צולמה תמונה דומה ונאמרה המילה רגעים לאחר שהנשיא לשעבר ניצל מניסיון התנקשות.
התמונה של ג’יל ביידן ששימשה לצורך הפרסום צולמה במהלך פתיחתה מחדש של קתדרלת נוטרדאם בפריז, בה נכחו מנהיגים רבים, כולל ג'יל ביידן. טראמפ וג'יל ביידן ישבו קרובים זה לזו, ולפי הדיווחים, ניהלו שיחה ידידותית. "היא לא יכלה להיות נחמדה יותר. היא הייתה מאוד נחמדה וניהלנו שיחה מאוד נעימה", אמר טראמפ על ג'יל ביידן, לפי Breitbart.
השימוש בתמונתה של ג'יל ביידן לקמפיין הפרסומי עורר שאלות משפטיות ואתיות. צוותה של ג'יל ביידן לא הגיב על השימוש של טראמפ בתמונתה, ומומחים משפטיים מציעים כי שימוש זה עלול להיות בלתי חוקי. דותן אוליאר, פרופסור למשפטים באוניברסיטת וירג'יניה ומומחה לקניין רוחני, ציין ב-USA Today כי לביידן תהיה טענה חזקה על פי החוק הנוכחי נגד השימוש המסחרי הלא מורשה בתמונתה.
למרות הבעיות המשפטיות האפשריות, קו הבשמים של טראמפ זכה לתשומת לב רבה. שניים מהבשמים כבר אזלו מהמלאי, והוא מציע חבילות עם הפריט השני ב-50% הנחה. הבשמים משווקים ל"פטריוטים שלעולם לא נסוגים, כמו הנשיא טראמפ", ומתוארים כ"צעקה רמה בבקבוק", המסמלת ניצחון ורוח לחימה.
זו לא הפעם הראשונה שטראמפ מנצל את תדמיתו הציבורית לרווח מסחרי. בתחילת השנה הוא השיק סדרת נעלי ספורט, לאחר שנקנס בכמעט 355 מיליון דולר על ידי בית משפט בניו-יורק בגין האשמות בהונאה עסקית. הוא גם מכר פריטים כמו תנ"כים, שעוני יוקרה, מטבעות וקלפים, על פי CBS News.
התמונה של ג'יל ביידן וטראמפ עוררה דיונים ברשת. גולשים רבים התבדחו על מבטה הידידותי מאוד של ג'יל ביידן כלפי טראמפ, כאשר אחד הממים קבע, "אני רוצה אישה שתסתכל עליי כמו שג'יל ביידן מסתכלת על דונלד טראמפ". פרשנים ציינו שהסיטואציה עמדה בניגוד למתחים קודמים במהלך מערכת הבחירות.
מומחים משפטיים מציינים כי בעוד שחוקי המדינה אוסרים על שימוש בתמונת אדם למטרות מסחריות ללא הסכמה, התיקון הראשון לחוקה האמריקאית עשוי להגביל את יכולתה של ג'יל ביידן לערער על השימוש בתמונתה. ריד קרס וייסבורד, פרופסור למשפטים באוניברסיטת רטגרס, מאמין שיש סיכוי טוב שניתן יהיה להגן על השימוש של טראמפ על בסיס חופש הביטוי, בהתחשב בהקשר הפוליטי ובשילוב של הומור ופוליטיקה בפוסט שלו. רשמית, הבשמים אינם מעוצבים, מיוצרים, מופצים או נמכרים על ידי טראמפ עצמו או החברה המשפחתית שלו, על פי האתר שבו הם נמכרים, שגם מדגיש כי הוא "אינו פוליטי ואין לו קשר לשום קמפיין פוליטי" – אם כי תחקירים לגבי החברה שעומדת מאחוריו מראים שהיא ככל הנראה חברת קש של אנשי טראמפ. בכל אופן, התמונה לא מופיעה באתר או בפרסומים רשמיים, אלא רק בפוסטים הומוריסטיים ברשתות החברתיות.
הבית הלבן והגברת הראשונה ג'יל ביידן לא הגיבו לבקשות לתגובה בנוגע לקו הבשמים החדש של טראמפ, על פי Fox News.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו