X

אופס: אינטל רצתה למכור מחשבי AI – והוכיחה שהם מיותרים

ענקית השבבים ערכה סקר שבו ניסתה בכל צורה אפשרית להראות עד כמה אנחנו זקוקים למחשבים עם בינה מלאכותית. אלא שהתוצאות התעקשו להראות אחרת

תירגע, אתה לא חייב להשתמש בבינה המלאכותית. אילוסטרציה. צילום: Drazen Zigic / Freepik

לפני שבוע פרסמה אינטל תוצאות של סקר מקיף שערכה בקרב 6,000 משתתפים בגרמניה, בריטניה וצרפת, והגיעה למסקנה מפתיעה: משתמשים במחשבים עם יכולות בינה מלאכותית מובנות (AI PCs) מבזבזים יותר זמן על משימות יומיומיות מאשר משתמשי מחשבים רגילים שאינם מכילים תכונות AI ייעודיות. אבל החברה, שמעוניינת לקדם את מכירות מחשבי ה-AI המבוססים על המעבדים החדשים שלה, מצאה דרך להפוך את הממצאים המאכזבים על פיהם ולטעון שאנחנו צריכים יותר, ולא פחות, AI. כדי לסגור מעגל אירוני, ביקשנו מה-AI שלנו, Claude, להסביר איך בני אדם שגילו שבינה מלאכותית מזיקה יותר ממועילה עדיין מתעקשים לטעון את ההיפך.

המספרים

הסקר חשף שאנשים מבזבזים בממוצע כ-15 שעות בשבוע על מה שאינטל מכנה "מטלות דיגיטליות" – משימות כמו תמלול פגישות, כתיבת מיילים וניהול קבצים. החברה טוענת שמחשבי AI יכולים לחסוך כארבע שעות מתוך זמן זה, אך המציאות מראה אחרת: בעלי מחשבי AI מדווחים דווקא על זמן ארוך יותר המוקדש לביצוע המשימות הללו בהשוואה למשתמשי מחשבים רגילים.

בנוסף, הסקר חשף אתגרים משמעותיים בהטמעת הטכנולוגיה: 86% מהמשיבים מעולם לא שמעו או השתמשו במחשבי AI; כ-44% רואים במחשבי AI גימיק או טכנולוגיה עתידנית ולא בשלה; 53% מאמינים שמחשבי AI מיועדים רק לאנשי מקצוע יצירתיים או טכניים; ו-86% מודאגים מפרטיות ואבטחת המידע בשימוש במחשבי AI.

הפער

הסיבה לפערים, לפי אינטל, היא שמשתמשים מבזבזים זמן רב בניסיון להבין כיצד לתקשר עם כלי הבינה המלאכותית כדי להשיג את התוצאות הרצויות. במקום להודות בכישלון, החברה מציגה זאת כהזדמנות חינוכית: "תפקידנו כמובילי טכנולוגיה הוא לתמוך במעבר לחיים בסיוע בינה מלאכותית, ולצייד צרכנים בידע הדרוש להם כדי להשתמש במחשב AI ביעילות ובאופן אתי", אומר רוברט האלוק, סגן נשיא ומנהל עסקי בינה מלאכותית ושיווק טכני באינטל.

התקווה

אינטל מצאה נקודת אור: בעוד רק 32% מהמשיבים שאינם מכירים מחשבי AI שוקלים לרכוש אחד, המספר קופץ ל-64% בקרב אלה שכבר התנסו בטכנולוגיה. החברה רואה בכך הוכחה שחינוך והיכרות עם הטכנולוגיה יכולים להגביר את אימוצה. החברה מתעקשת שמחשבי AI מייצגים את עתיד המחשוב האישי, עם יתרונות כמו תרגום בזמן אמת (39% מהמשיבים התעניינו ביכולת זו), ייעול חיפוש קבצים (35%) ואבטחת סייבר משופרת (32%). אולם הנתונים מראים שהדרך להפיכת החזון למציאות עדיין ארוכה, וכרגע התועלת המובטחת נותרת בעיקר בגדר הבטחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר