שוקולד דובאי. צילום: Fix Dessert

השוקולד מדובאי שמשגע את אירופה

סרטון טיק-טוק עם מעל 90 מיליון צפיות הפך את 'שוקולד דובאי' לטרנד עולמי. יצרנית השוקולד תתחיל לייצר גרסא מקומית שלו

[object Object]

זירת השוקולד העולמית עדה לטירוף חסר תקדים, כאשר יצרנית השוקולד השוויצרית לינדט השיקה את גרסתה ל'שוקולד דובאי' הוויראלי בגרמניה, מה שהוביל לתורים ארוכים ועלייה במכירות ספסרות שלו. "חיכיתי עשר שעות. הגעתי בחצות. השוקולד הזה מאוד פופולרי כרגע", אמר ליאון פינלה, סטודנט בן 18, מחוץ לחנות לינדט בשטוטגארט.

בתחילת החודש הציגה לינדט את הגרסה שלה לשוקולד דובאי, תוך ניצול ההזדמנות שנוצרה מהביקוש העצום. רק 1,000 חפיסות של מהדורת שוקולד דובאי המוגבלת של לינדט הועמדו למכירה בחנות לינדט באַאכֶן, מה שהוביל חובבי שוקולד להמתין בתורים כדי לטעום ממנו. כעת, שוקולד דובאי תוצרת יד של לינדט מגיע בהדרגה בחנויות בוטיק נבחרות שלה, החל מהסניף בדיסלדורף, וצפוי להיות מושק באוסטריה בסוף השבוע הנוכחי.

ההתלהבות מהממתק הגיעה עד כדי כך שהמכס הגרמני בגבול עם שוויץ עצר אדם שניסה להכניס 45 ק"ג של 'שוקולד דובאי' לגרמניה ב-243 קופסאות. התופעה אינה מוגבלת לגרמניה; במהלך הטירוף האחרון היה קשה למצוא את השוקולד גם בדרום אפריקה.

שוקולד דובאי, הידוע בקרם הפיסטוק העשיר שלו והמרקם הפריך מבצק קדאיף, הצית מגמה עולמית. הכל התחיל כאשר היזמית הבריטית-מצרית שרה חמודה ייסדה את Fix Dessert Chocolatier בשנת 2021. בהשראת ה’דוּדוֹת’ שלה במהלך ההיריון, היא רצתה ליצור משהו מעבר ל"פיקס" השוקולד ה"טיפוסי", מה שהוביל לפיתוח חטיפי השוקולד הייחודיים שלה. "אני המומה – מספר ההזמנות של חטיפי השוקולד עלה מספרות בודדות ל-500 ביום", אמרה חמודה בראיון ל-CNN, תוך הדגשת ההצלחה המהירה של המותג.

סרטון טיקטוק המציג את חטיף השוקולד בהשראת הכנאפה צבר יותר מ-90 מיליון צפיות, מה שמדגיש את התפשטותו המהירה כתופעה. מאמינים שסרטון טיקטוק זה עמד מאחורי ההתלהבות ממוצר 'שוקולד דובאי'. הסרטון פורסם על ידי הבלוגרית הרוסית מריה וחרה, שיש לה 2.2 מיליון עוקבים, מה שהפך אותו לוויראלי בקרב צרכני תוכן דוברי אנגלית.

@mariavehera257#asmr#foodsounds#dubai#dubaidessert♬ оригинальный звук - mariavehera257

חמודה מעולם לא חשבה שההמצאה שלה תהפוך לטרנד עולמי. אנשים "מקנדה ועד ארגנטינה ורומניה" רוצים לטעום את החטיף, היא אמרה ל-CNN. חטיף הדגל של פיקס דיזרט, Can’t Get Knafeh of It, עשוי מבצק פילו מגורד (קדאיף) וקרם פיסטוק עטוף בשוקלד חלב. השוקולדים זמינים רק דרך אפליקציית Deliveroo באיחוד האמירויות ורק בין השעות 14:00 ל-17:00.

הפופולריות של חטיף השוקולד מדובאי שימשה השראה ליצרנים רבים ליצור את הגרסאות שלהם, מה שמאפשר לאנשים ליהנות מהממתק מבלי שיצטרכו לנסוע לאיחוד האמירויות. בברלין, עלי פח'רו, אומן בן 32 שבבעלותו חנות ממתקים מזרחיים, מוכר את הגרסה הביתית שלו ל’שוקולד דובאי’ מדי יום, כשהוא יודע מראש שהחטיפים יימכרו תוך שעות.

"התחלתי לפני חודשיים, בגלל ההתפשטות בטיקטוק", אמר פח'רו. "ביום הראשון, הכנתי 20 חטיפים, והם נמכרו במהירות", הוא הוסיף. "למחרת, הכנתי 50 חטיפים, וגם הם נמכרו כולם". פח'רו ניסה מספר פעמים עד שהגיע לתוצאה משביעת רצון, ואינו מתחרט על השעות הארוכות שהשקיע בחיפוש אחר המתכון הטוב ביותר הקרוב למוצר המקורי. מול חנות לינדט בשטוטגארט, יאניק בורקהרד, בן 21, הודה שהמתין שלוש שעות כדי למכור מחדש את 'שוקולד דובאי'. "זה כסף קל. לעולם לא הייתי משלם סכום כזה כדי לאכול אותו בעצמי", אמר בחיוך.

מחירי הספסרות של השוקולד זינקו, כאשר חטיף בודד נמכר ביותר מ-100 יורו באינטרנט, וחלק מהמוכרים מוכרים אותם בעד 300 יורו. לוקאס, בן 24 שהמתין מהשעה שבע בבוקר, ציין: "מחיר החטיף הוא 15 יורו – אבל אפשר למכור אותו בערך ב-100 יורו. יש הרבה הצעות באיביי, שם מחיר החטיף מגיע ל-300 יורו".

ההתלהבות מ'שוקולד דובאי' הפתיעה את ג'רמי בוקל, בעל מפעלי השוקולד 'ז'אק בוקל' באלזס שבמזרח צרפת. "נאלצנו לעשות שתי נסיעות הלוך ושוב עם תיקים מלאים בין שטרסבורג לפריז, ומכרנו הרבה ממנו", אמר לאל-באיאן. "הבאתי 350 ק"ג ועשינו 600 ק”ג, אני חושב, בארבעה ימים".

אנשים רבים ברחבי העולם מתכננים חופשות במיוחד כדי לנסות את חטיף שוקולד דובאי, וחלק מהמעריצים קונים אותו כדי לחלוק עם אהוביהם. ישנם מדריכים רבים באינטרנט, עם מיליוני צפיות, כיצד להכין את חטיף השוקולד בבית. בראיון ל-CNN, חמודה אמרה שהיא מעולם לא ציפתה להצלחה כזו. דובר לינדט הביע שביעות רצון מה"הצלחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו