X

"מלצר, יש לי צפרדע בפיצה!" – "אדוני, זו התוספת”

פיצה האט סין מעוררת סערה ברשת לאחר שהשיקה פיצה עם תוספת צפרדע מטוגנת, כחלק משיתוף פעולה עם המשחק 'Dungeon & Fighter: Origins'

"פיצת גובלין" של פיצה האט סין, עם צפרדע מטוגנת. צילום: Pizza Hut China

פיצה האט סין השיקה את 'פיצת הגובלין', פיצה חדשה עם תוספת לא שגרתית – צפרדע בטיגון עמוק. לאחר ההכרזה משכה הפיצה הייחודית אש ברשתות החברתיות.

'פיצת הגובלין' נוצרה כחלק משיתוף פעולה בין פיצה האט למשחק המובייל 'Dungeon & Fighter: Origins'. המנה הייחודית תוכננה כדי לפנות למעריצי המשחק, כשהמרכיבים הם חלק מהמאפיינים של דמות פופולרית במשחק. הפיצה עצמה מגיעה עם בצק עבה ובסיס בטעם מאלה חריף. מאלה הוא תיבול שמאפיין את המטבח הסצ'ואני, ועשוי מפלפל סצ'ואן וצ'ילי. מעל הרוטב נחה צפרדע שלמה, מטוגנת ומעוטרת בכמויות נדיבות של כוסברה. הפיצה כוללת גם שני חצאי ביצה קשה עם זיתים שחורים, שנראים כמו 'עיניים' שמתווספות לצפרדע.

הפוסט ב-WeChat שבו הכריזה פיצה האט על 'פיצת הגובלין' ב-18 בנובמבר זכה ל-16,600 צפיות. הפיצה זמינה להזמנה מוקדמת משלושה סניפי פיצה האט בסין, כחלק מארוחה במהדורה מוגבלת שכוללת גם מוצרים בלעדיים של המשחק. חבילת המהדורה המוגבלת מתומחרת ב-169 יואן – בערך 87 שקל. פיצת הגובלין הושקה ב-21 בנובמבר ותהיה זמינה עד 19 בדצמבר. בנוסף לפיצה, פיצה האט סין מוכרים גם מרצ'נדייז של המשחק, כמו קופסאות פיצה, צלחות וסינרים ממותגים לצד כרטיסים המציגים דמויות מהמשחק.

ההשקה של 'פיצת הגובלין' עוררה תגובות מעורבות. כך, למשל, השף וחובב היין ג'יימס ווקר שאל בציוץ אם אנשים ינסו את הפיצה עם הצפרדע או יעדיפו אננס. הציוץ שלו עורר ויכוח קולינרי ברשת, שהשווה את הפיצה עם הצפרדע לפיצה עם אננס השנואה כמעט באותה מידה. "אני אנסה את זה לפני שאוכל שוב פיצה עם אננס בחיי", כתב אחד המשתמשים. "אם זו בחירה בין צפרדע לאננס – אין ספק שההחלטה החכמה היא הצפרדע", אמר משתמש אחר.

חלק מהמשתמשים הסכימו לנסות את המנה עם הצפרדע, בעוד אחרים כינו אותה מגעילה. משתמש מזועזע כתב: "אלוהים אדירים, אני לא יכול להסתכל על זה. זה מגעיל". "האם זו צפרדע ענקית או פיצה קטנטנה?" שאל אחר.

גם ב-Weibo, המקבילה הסינית ל-X, היו התגובות מעורבות. "איך מישהו יכול היה לחשוב על הכנת פיצה כזאת?" כתב אחד, ואילו אחר פרסם תמונה לאחר שהזמין את פיצת הגובלין. "האם מחלקת הפיתוח והחדשנות יכולה לדבר איתי כשיש לכם זמן? אני רוצה לדעת מה הרגשתם כשיצרתם את זה".

יועץ תעשיית המזון דייויד הנקה שיתף את הפרסומת ל'פיצת הגובלין' ברשתות החברתיות וציין כי "צפרדעים הן טרנד". חלק מהמשתמשים שאוכלים בשר צפרדע אומרים שהוא דומה בטעמו לעוף או דגים.

התגובות השליליות לא נשארו בתחומי סין. משתמש ב-Weibo שאל: "מי ישלח את זה לאיטלקים?". משתמש אחר תייג את שגרירות איטליה בסין וביקש בהומור "לשלוח כוחות [צבאיים]". אחר כתב, "מעניין מה יחשבו האיטלקים אם יראו את זה". אחר סיכם: "אפשר לקרקר את זה ישר לפח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר