איפה המכוניות? מאסק. צילום: רויטרס

אילון מאסק קוטל את המתחרה: "אתם מוכרים מכוניות?"

ענקית המכוניות הוותיקה הוציאה פרסומת בת 30 שניות, בה מוצג חזון עתידני ותלבושות בהשראת טכנו. מה אין בה? מכוניות

[object Object]

סרטון פרסומת חדש של יגואר גורר ביקורת ושאלות לגבי כיוון המותג של החברה. הפרסומת בת 30 השניות, ששותפה ברשתות החברתיות והפכה ויראלית עם למעלה מ-22 מיליון צפיות, מציגה שילוב של חזון עתידני ותלבושות בהשראת טכנו. באופן בולט נעדרות מהפרסומת המכוניות של יגואר.

הפרסומת מציגה דוגמנים מכל הגילאים והגזעים, יוצאים ממעלית כשהם עטויים באיפור ובגדים אוונגרדיים. הם צועדים ורוקדים בזה אחר זה על רקע ביט אירופאי אפל בחדר צבעוני בוהק. משפטים כמו "חיו בעוצמה", "מחקו את הרגיל", "שברו תבניות", ו"אל תעתיקו דבר" מופיעים על המסך לאורך הסרטון, ומסתיימים במסר הסופי "אל תעתיקו דבר". הסרטון מסתיים עם שם המותג.

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, היה בין המגיבים לפרסומת. "אתם מוכרים מכוניות?", הוא שאל. יגואר הגיבה: "כן. נשמח להראות לך. הצטרף אלינו לכוס תה במיאמי ב-2 בדצמבר? בברכה חמה, יגואר".

מגיבים ברשת תהו אם יגואר משיקה פרסומת למכונית או עורכת אודישנים לתצוגת אופנה. "אממ, איפה המכוניות בפרסומת הזו? זה בשביל אופנה?", כתב אחד המגיבים. "מה זה בעצם? אתם חברת מכוניות או לא?" הוסיף אחר. "אני כרגע בעלים של יגואר, וזה מעבר למגוחך. איפה המכוניות? זה לא מה שאתם עושים? זה יגרום לי לא להמשיך איתכם כשיגיע הזמן להחליף את [המכונית] שלי. איזו בדיחה נהייתם", כתב שלישי. "אתם ליצנים. פשוט שכנעתם אותי לעולם לא לקנות אחת מהמכוניות שלכם. אוף", הוסיף משתמש אחר.

המנהל האמנותי ג'וזף אלסיו כתב: "זה יילמד בבתי ספר כדוגמה לאיך לא לעשות מיתוג מחדש".

בתגובה לביקורת, החשבון הרשמי של יגואר סיפק תשובות מעורפלות, באומרו: "הסיפור מתגלה. המשיכו לעקוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו