X

3 סימנים שהפרטנר שלכם לא מכבד אתכם

בזוגיות, כל אחד מהצדדים צריך להרגיש שמקשיבים לו ומעריכים אותו. אם אתם תוהים מה המצב אצלכם, נסו לבדוק את הדברים הבאים

יש סיבה אמיתית לדאגה?. צילום: freepik

במערכות יחסים, חוויות רגשיות משתנות עם הזמן. בשלב מסוים, כשהתשוקה וההתרגשות של ההתחלה מתחלפות בשגרה, עלולים להיווצר חיכוכים. במקרים מסוימים, נוצרת תבנית התנהגות שבה אחד מבני הזוג מתחיל להפגין חוסר כבוד כלפי השני, מתעלם מצרכיו או מבטל את דבריו.

במצבים כאלה, קל לשאול אם הכל רק בראש. אולי זאת הגזמה? או שאולי בעצם יש סיבה אמיתית לדאגה? כדי לנסות להבין, אפשר להתבונן ברגעים הקשים או הבעייתיים. שלוש הסימנים הבאים יכולים להעיד על כך שבן או בת הזוג לא מכבדים אתכם כמו שמגיע לכם.

1. הם קוטעים אתכם או משתלטים על השיחה

האם מצאתם את עצמכם במצב שבו בן או בת הזוג פשוט חותכים אתכם באמצע השיחה? או מדברים בזמן שאתם מנסים להבהיר נקודה? זה יכול להיות מתסכל ופוגע, במיוחד כשהתנהגות כזו הופכת להרגל. לעיתים, זה נעשה בלי כוונה, מתוך התלהבות יתר או רצון להביע דעה, אבל כשזה קורה שוב ושוב, זאת עלולה להיות בעיה אמיתית.

התנהגות כזו עלולה להצביע על כך שבן או בת הזוג שלכם לא מעריכים את דעתכם או לא מייחסים לה חשיבות. אם אתם חשים שהפרטנר שלכם תמיד קוטע אתכם או לא נותן לכם לסיים לדבר, ייתכן שהוא פשוט לא מכבד אתכם.

2. הם מבטלים את הרגשות שלכם

חשוב להבין עד כמה זה פוגע לבטל את רגשותיו של אדם אחר. מחקרים מצביעים על כך שביטול רגשות (emotion invalidation) קשור למגוון בעיות בריאותיות, פיזיות ונפשיות כאחד, ומוביל ללחצים רגשיים.

כולנו עשויים לפעמים לבטל רגשות בטעות. אבל אם בן או בת הזוג שלכם אומרים לעיתים קרובות דברים כמו "את/ה מגזימ/ה" או "את/ה יותר מדי רגיש/ה," זה סימן שהם לא לוקחים ברצינות את מה שאתם מרגישים, וזה עלול לגרום לכם להרגיש לא מוערכים.

3. הם מקבלים החלטות בלעדיכם

החלטות חשובות במערכת יחסים אמורות להתקבל יחד. אם בן או בת הזוג שלכם מקבלים החלטות שמשפיעות על שניכם מבלי להתייעץ אתכם, זהו סימן לחוסר כבוד. ברור שבמערכת יחסים חשוב לשמור על עצמאות אישית, אבל כאשר מדובר בהחלטות שיכולות להשפיע על חיי שניכם, כדאי שהן יתקבלו במשותף.

אם הפרטנר שלכם ממשיך לקבל החלטות משמעותיות לבד, ייתכן שזה נובע מחוסר הערכה לדעה שלכם.

מה עושים עם זה?

האם כל אחת מהתנהגויות האלה אומרת שעליכם לסיים את הקשר? לא בהכרח. מומלץ תמיד לשוחח על הנושאים האלו ולנסות להגיע לפתרון משותף. אבל אם בן או בת הזוג שלכם לא מוכנים לקחת אחריות ולשנות את ההתנהגות - ייתכן שזה הזמן לשקול את המשך הקשר או לפנות לעזרה מקצועית.

בהצלחה!

הכתבה נכתבה בעזרת ChatGPT – ואינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר