X

הדלקתם דוד? אלה 6 מצבים שבהם אסור להתקלח

גם אם אתם ממש אוהבים להיות נקיים, יש פעמים שעדיף לדחות את המקלחת ליום אחר. או לפחות בכמה שעות

אין כמו מקלחת חמה - אבל לפעמים עדיף לוותר. צילום: Freepik

לכולנו יש רגעים שבהם מקלחת נראית כמו פתרון לבעיות שלנו: החום, המתח, או פשוט צורך בקצת שקט. אבל עם כל הפעמים שבהן כדאי ואף מומלץ להתקלח - יש כמה מצבים שבהם מקלחת עלולה להזיק יותר מאשר להועיל. כן, קשה להאמין, אבל הנה שישה מצבים שבהם כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם פותחים את הברז.

1. כשהעור שלכם מגורה

זה נשמע מנוגד לאינטואיציה. מים לא מרגיעים עור מגורה? ובכן, לא. מים, במיוחד מים חמים, יכולים למעשה לחמיר מצבי עור רבים - כמו עור יבש, פריחה, אקזמה וכוויות שמש. מים חמים מסירים את השמנים הטבעיים מהעור, המשמשים כמגן ומקלים על בעיות העור.

אם אפשר, המתינו יום אקסטרה להתקלח, ודלגו על מקלחת לסירוגין (יום כן יום לא) עד שמצב העור משתפר. אם אתם חייבים להתקלח מדי יום, לכו על מקלחות קצרות יותר (5-15 דקות) במים פושרים. לאחר מכן, מרחו מיד את הקרם המתאים למצב העור שלכם - עדיף תוך שלוש דקות מייבוש העור.

2. אחרי טיפול שעווה

כדי להפחית את גירוי העור בעקבות הסרת שיער בשעווה, כדאי להימנע ממקלחת במשך 24 שעות לאחר הטיפול. כאשר שיער נתלש מהגוף מהשורש, מה שנותר מאחור הוא זקיק השערה, נקבובית גדולה ופתוחה על העור, שעלולה לפתח דלקת וגירוי.

כמו שנאמר קודם, מים חמים עשויים לגרות את העור, ומקלחת לאחר שעווה עלולה לגרום למעין בליטות מודלקות. יתרה מכך, סבוני רחצה מסוימים יכולים לגרום לדלקות באזורים רגישים. מהסיבה הזו מומלץ לעשות שעווה כמה ימים לפני חופשה או אירוע מיוחד כדי שהעור יחזור לקדמותו - עם הרבה זמן להתקלח.

3. במהלך סופת רעמים

למרבה הצער, זה לא מיתוס. מקלחת במהלך סופת רעמים עלולה להיות מסוכנת. מים מוליכים חשמל, כך שגם אם יש לכם צינורות פלסטיק בבית, הזרם שנוצר בעקבות פגיעת הברק עלול לעבור במים ולגרום לפציעה. הזרם יכול לעבור בקלות לאורך הצינורות, וכשהוא מחפש מוצא בקצה, הוא עלול לפגוע באדם דרך ראש המקלחת או הברז. ההמלצה היא לחכות שהסערה תחלוף.

סיימתם אימון? חכו חצי שעה עד המקלחת, צילום: pvproductions / freepik

4. אחרי טיפול קוסמטי

אם ממש עכשיו עשיתם שיזוף בהתזה, מניקור, פדיקור, טיפול פנים או כל טיפול קוסמטי אחר - חכו עם המקלחת. לשיזוף בהתזה, עקבו אחר ההנחיות של המקום שבו הותזתם, שבדרך כלל ממליץ להתקלח אחרי שמונה שעות. באשר למניקור ופדיקור, בדרך כלל שש שעות מספיקות כדי שהצבע יתייבש לחלוטין. אבל שימו לב: מים חמים יכולים לשחוק את הצבע מהר יותר.

5. אחרי ארוחה

האם ידעתם שכדאי להמתין לפחות חצי שעה אחרי הארוחה לפני שנכנסים למקלחת? מקלחת מיד לאחר האכילה יכולה לשבש את העיכול בכך שהיא מפנה את זרימת הדם מהקיבה והמעיים אל פני העור. במקום זאת, נסו להתקלח לפני הארוחה, מה שמרגיע את הגוף ומקדם ספיגת מזון ועיכול תקין.

6. מיד אחרי אימון

יש זמן אידיאלי להתקלח לאחר אימון. תנו לגוף שלכם זמן להזיע ולהתקרר לפני שאתם קופצים למקלחת חמה. זה עוזר לנרמל את קצב הלב ואת טמפרטורת הגוף, דבר הכרחי לבריאות טובה.

אחרי שעברו 20-30 דקות מסוף האימון - הגיע הזמן להתקלח. אל תחכו יותר מדי, להישאר בבגדים מיוזעים זה לא טוב. הם לוכדים לחות שמעודדת צמיחה של חיידקים, פטריות ודומיהם, שעלולים לגרום לזיהום בעור או לפצעונים. לכן, למרות שחשוב להתקלח אחרי אימון, זה חשוב באותה מידה לעשות את זה בזמן הנכון.

בהצלחה! 

הכתבה נכתבה בעזרת ChatGPT

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר