X

5 סימנים לזה שאתם אמביוורטים (ומה זה בכלל)

אם אתם לא מצליחים להחליט אם אתם מוחצנים או מופנמים, אולי זה בגלל שאתם לא זה ולא זה - או יותר נכון, גם וגם

בילי אייליש. אנחנו חושדים שהיא אמביוורטית. צילום: VALERIE MACON / AFP

מופנמים ומוחצנים יודעים בדיוק מה הם רוצים: המוחצנים מחפשים להיות במרכז תשומת הלב, והמופנמים מעדיפים לברוח כמה שיותר רחוק מאור הזרקורים. אבל יש אנשים שנמצאים בדיוק באמצע. כאלה שרוצים גם וגם. אז אם אתם מוצאים את עצמכם לא שייכים בדיוק לאף אחד מהקצוות, כנראה שאתם אמביוורטים – דרך ביניים בין אינטרוורטים (מופנמים) לאקסטרוורטים (מוחצנים).

אם אתם אמביוורטים, החיים שלכם עשויים להיות קצת יותר מורכבים: ברגע אחד אתם יכולים להתמלא באומץ ובתעוזה, וברגע אחרי לרצות להתכווץ ולהסתתר. יש הרבה דברים שאתם רוצים לעשות, אבל לא תמיד יש לכם את המוטיבציה או את האנרגיה באמת להביא את עצמכם לכדי פעולה.

אפילו סתם לקבוע ערב עם חברים יכול להיות דבר מאתגר, כי אתם אף פעם לא יודעים איזה מצב רוח יתפוס אתכם באותו היום. לפעמים תרגישו שאתם חייבים זמן לעצמכם, רק כדי להתחרט ולהתגעגע לחברים שלכם ברגע שאתם לבד. לפעמים תתרגשו ללכת למסיבה, רק כדי לרצות לברוח הביתה מכל האנשים אחרי שאתם מגיעים.

אם זה נשמע לכם מוכר, יש מצב טוב שאתם אמביוורטים. הנה 5 סימנים שיכולים להעיד על זה.

1. אתם אוהבים לצאת עם חברים, אבל נלחצים כשמישהו דופק בדלת

כשאתם עם החברים שלכם, לא משנה איפה, אתם מרגישים בבית – אבל אתם נבהלים אם מישהו מהם מגיע אליכם הביתה בלי הודעה מוקדמת. אין לכם בעיה לצאת ולשתות ולהיות ביחד ימים שלמים, אבל אם מישהו בא לדירה שלכם, שישלח וואטסאפ. גם אם יש לכם רק שני חברים קרובים והם החברים הכי טובים בעולם – אתם צריכים לדעת מראש מי יגיע.

2. אתם יוצאים לבר כדי להכיר, אבל נלחצים כשמישהו ניגש

לא בא לכם להתכתב שבועיים עם מישהו באפליקציית היכרויות, אז אתם יוצאים אל העולם, לפגוש מישהו בחיים האמיתיים. אתם יושבים בבר עם חברים ומסתכלים מי נמצא, אולי אפילו עושים עיניים. אבל ברגע שמישהו ניגש – או אפילו נדמה לכם שעומד לגשת – אתם נבהלים, נסוגים. זה פשוט הרבה יותר קל בראש שלכם.

3. אתם מזמינים חברים או בני זוג לארוחת ערב בחוץ, אבל פוחדים להחזיר מנה למטבח

אתם אוהבים לפנק את האנשים שאתם אוהבים, אבל חוששים להטריח את המלצרית. לא תהססו להיות לארג'ים עם המסעדה שבחרתם, אבל לא תגידו כלום אם המנה שהביאו לכם היא לא כמו שביקשתם, או סתם מגעילה.

4. אתם שרים בכל הכוח בקריוקי, אבל סוגרים חלונות באוטו כשאתם מסלסלים לבד

בקריוקי עם המיקרופון ביד, כלום לא עוצר אתכם – ואתם שרים מכל הלב לפני חדר מלא באנשים. אבל פתאום, כשאתם לבד באוטו וברדיו מושמע שיר שאתם אוהבים, אתם נבוכים שישמעו אתכם שרים איתו. חוץ מזה, הזמן שלכם באוטו הוא קדוש, ולאף אחד בכלל לא מגיע לשמוע את הביצועים שלכם. אתם אוהבים – וצריכים – גם את הזמן שלכם לבד.

5. אתם יוצאים לבלות – אבל אז דווקא בא לכם לראות טלוויזיה במיטה

אחרי שבוע עבודה קשה, אתם מחליטים שאתם חייבים איזה בילוי בחוץ כדי להתאוורר – אבל ברגע שאתם יוצאים, אתם מבינים שהדבר היחיד שבאמת חסר לכם זה לאכול ממתקים מול קומדיה רומנטית גרועה.

אם אתם מזהים את עצמכם בכמה מהתיאורים האלו – יש מצב שאתם אמביוורטים. וזה ממש אחלה, אתם פשוט נהנים מהטוב שבשני העולמות! או משהו כזה.

הכתבה נכתבה בעזרת ChatGPT - ואינה מהווה תחליף לייעוץ או חוות דעת מקצועית

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר