X

בת 60: עשרים ואחד דברים שלא ידעתם על קמלה האריס

בעוד שהמירוץ לנשיאות ארצות הברית צמוד מתמיד והמיקוד עובר למספר מדינות מפתח, מועמדת המפלגה הדמוקרטית זוכה אצלינו לתשומת לה מיוחדת לרגל יום הולדתה החל היום • הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם על קמלה האריס

קמלה האריס. צילום: AP

בעוד היא מנהלת מרוץ נשיאותי צמוד מול דונלד טראמפ וממשיכה לכהן כסגנית הנשיא, קמלה האריס חוגגת היום 60. עם סקרים עדכניים המצביעים על שוויון כמעט מוחלט, הקרב על הנשיאות צמוד מתמיד ומתרכז כעת במספר מדינות מפתח. האריס מתמודדת עם ביקורת על כך שהיא נוטה לשנות עמדות בהתאם לרוחות הפוליטיות ולא תמיד נוקטת בעמדה ברורה. בנוסף, יש המפקפקים ביכולתה להביא לשינוי מהותי במדיניות האמריקאית ומאשימים אותה בכך שהיא מסתמכת על כריזמה ורטוריקה יותר מאשר על עשייה ממשית. לצד זאת, תמיד מעניין לבחון את סיפור חייה המשלב שורשים מגוונים ועשייה חברתית מגיל צעיר. בסיוע ChatGPT שמצא מידע מעניין בנאומים וראיונות פומביים מן השנים 2020-2023, להלן 21 עובדות פחות ידועות על קמלה האריס. 

גדלה על התרבות ההודית והג'מייקנית. קמלה האריס, צילום: אי.פי

משמעות שמה בסנסקריט היא "פרח הלוטוס": זהו סמל מיתולוגי בתרבות ההודית, המייצג יופי, שגשוג ופוריות, ומקושר לאלה לקשמי.

בילדותה היא השתתפה בטקסים בכנסייה בפטיסטית ובמקדש הינדי: אימה, טמילית ילידת הודו, ואביה יליד ג'מייקה ממוצא אפריקאי, הקפידו לחנך אותה ואת אחותה בהתאם לשתי המסורות התרבותיות.

סבא שלה היה דיפלומט: סבא מצד אימה, פי.וי. גופלן, היה עובד ציבור בכיר בהודו ושירת כדיפלומט בזמביה.

 

מעורבותה החברתית החלה בגיל צעיר: כבר כילדה השתתפה בהפגנות למען זכויות אזרח שהוריה ארגנו, דבר שעיצב את השקפת עולמה החברתית.

שנות התיכון עברו עליה במונטריאול: היא סיפרה שהמעבר היה מאתגר, כיוון שהצרפתית שלה כללה בעיקר מונחים שלמדה משיעורי בלט.

היא עבדה במקדונלד'ס בזמן לימודיה בקולג': בקיץ שבין השנה הראשונה לשנייה בקולג', היא עבדה במקדונלד'ס והפעילה את מכונת הצ'יפס, מכונת הגלידה ועבדה בקופה.

היא הייתה פעילה פוליטית בקולג': בזמן לימודיה באוניברסיטת הווארד, היא השתתפה בהפגנות נגד האפרטהייד בדרום אפריקה.

היא הכירה את בעלה, דאג אמהוף, דרך חברה משותפת: החברה קישרה ביניהם ולאחר שיחת טלפון ראשונית, הם נפגשו לארוחת ערב בסוף השבוע שלאחר מכן בלוס אנג'לס.

היא לא עברה את מבחן עריכת הדין בקליפורניה בניסיון הראשון: היא הודתה שלא התכוננה כראוי, אך הצליחה לעבור בניסיון השני.

היכרותה עם ברק אובמה החלה הרבה לפני נשיאותו: היא ארגנה אירוע התרמה עבורו בשנת 2004, והייתה הראשונה שתמכה בו לנשיאות ב-2008.

למרות זאת, היא סירבה להצעת עבודה בממשל אובמה: בשנת 2014 הציע לה אריק הולדר להחליף אותו כתובעת הכללית של ארצות הברית, אך היא בחרה להישאר בתפקידה בקליפורניה.

ברק אובמה העיר פעם בפומבי על מראה החיצוני: הוא אמר שהיא "ללא ספק התובעת הכללית היפה ביותר במדינה" והתנצל מאוחר יותר על ההערה.

היא הייתה עורכת דין ציבורית: לפני שמונתה לתובעת כללית במדינת קליפורניה, היא שימשה כסנגורית ציבורית. 

היא מתנגדת לשימוש מוגזם בתרופות מרשם: בתפקידה כתובעת הכללית, היא חקרה את חברות התרופות על שיווק יתר של אופיאטים.

היא הייתה בין התומכים הראשונים של "הגרין ניו דיל": האריס פועלת בנחרצות למען הגנת הסביבה.

יש לה אוסף גדול של נעלי קונברס צ'אק טיילורס': האריס נוהגת להסתובב במגוון צבעים ודגמים של הנעליים, כולל כאלה עם פלטפורמה.

היא מכורה לדוריטוס: לאחר שבחירות 2016 הסתיימו בניצחון דונלד טראמפ (ובחירתה לסנאט), היא התיישבה על הספה עם בעלה ואכלה שקית דוריטוס משפחתית מבלי לשתף.

היא כתבה ספר ילדים: "Superheroes Are Everywhere" פורסם בשנת 2019 ומתאר את דמויות ההשראה שהשפיעו על חייה.

היא נהנית מבישול: האריס מבשלת מנות שמייצגות את מורשתה הקריבית וההודית.

היא חובבת גינון: בביתה בוושינגטון, היא מגדלת צמחי תבלין ופרחים.

יש לה חולשה לשוקולד מריר: היא מודה שהוא החולשה המתוקה שלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר