X

מדוע אסור לתלוש או להוריד שיער באזור הזה בגוף?

שיער האף אולי לא מקבל את הכבוד שמגיע לו, אך התפקיד שלו בגופנו חשוב הרבה יותר ממה שנדמה. לפני שאתם ממהרים לתלוש או להוריד אותו, כדאי לדעת: זה עלול לחשוף אתכם לסיכונים בריאותיים חמורים. לפעמים, דווקא הדברים הקטנים ביותר מגנים עלינו בגדול

רגע לפני שאתם שולפים את הפינצטה, כדאי לדעת שהסרת שיער האף עלולה להזיק לבריאות. צילום: המחשה - מידג'רני

שיער האף אמנם עשוי להיראות כאלמנט לא אסתטי בעיני רבים, אך לתלוש או להוריד אותו באמצעות פינצטה או שעווה עשוי לגרום לנזק בריאותי משמעותי. למרות שהמראה הוא דבר חשוב, ישנם סיכונים בריאותיים הקשורים להסרת שיער באף בדרכים אלה, שראוי לקחת בחשבון.

תפקידי שיער האף – למה בכלל יש לנו אותו?

שיער האף אינו נמצא שם סתם כך – יש לו תפקידים חשובים בהגנה על גופנו. הוא משמש כסנן טבעי, המסייע לעצור חלקיקי אבק, אלרגנים, ואפילו חיידקים ווירוסים לפני שהם נכנסים לדרכי הנשימה שלנו. בנוסף, לשיער האף יש גם תפקיד בחימום ולחות האוויר שאנו נושמים, דבר שחשוב במיוחד בחורף או בסביבות יבשות. במובן הזה, שיער האף הוא חלק ממערכת ההגנה הטבעית של הגוף.

שיער אפנו הוא חלק ממערכת ההגנה הטבעית של הגוף,

הסיכון שבשימוש בפינצטה או שעווה

כשמוציאים שיער מהאף באמצעות פינצטה או שעווה, השורשים שלו נחשפים, ועלולים להיווצר מיקרו-פצעים על פני העור בתוך הנחיריים. אזור זה רגיש במיוחד, והקרבה שלו למוח הופכת אותו למקום רגיש יותר לדלקות ולזיהומים. באזור המכונה "משולש הסכנה" (הממוקם בין האף לפה), זיהומים יכולים להתפשט במהירות למוח ולגרום לסיבוכים רציניים כמו מנינגיטיס או דלקת קרום המוח.

סיכונים נוספים שיכולים להופיע

כאשר מסירים שיער מהשורש, קיימת אפשרות לחדירת חיידקים דרך הפצעים המיקרוסקופיים שנוצרים, מה שיכול להוביל להתפתחות דלקות וגירויים. במקרים חמורים, זיהומים באזור זה עלולים לגרום למורסות (אבצס) באף ואף לדרוש טיפול רפואי מיידי. דלקות אלו עלולות גם להתפשט למערכת הדם, ובשל קרבתן למוח, עלולות להוות סכנה חמורה יותר ממה שנראה לעין.

פנים הנחיריים הוא אזור רגיש במיוחד לדלקות וזיהומים, צילום: המחשה - מידג'רני

מה עדיף לעשות במקום?

במקום להשתמש בפינצטה או שעווה, מומלץ לגזום את השיער בצורה זהירה ועדינה בעזרת מספריים או מכשירים ייעודיים לגזירת שיער אף. שיטות אלה שומרות על שורש השיער והעור באזור הנחיריים שלמים ומפחיתות את הסיכון לדלקות וזיהומים. ישנם גם מכשירים אלקטרוניים מיוחדים שנועדו לקצץ שיער האף בבטיחות וללא כאב.

במקום להשתמש בפינצטה או שעווה, מומלץ לגזום את השיער בצורה זהירה ועדינה בעזרת מספריים או מכשור ייעוד,

לסיכום: הבריאות לפני הכל

ההתמקדות באסתטיקה האישית היא מובנת, אך חשוב לזכור ששיער האף נועד להגן על הבריאות שלנו. במקום להסתכן בזיהומים או דלקות, עדיף להימנע מהסרת השיער בעזרת פינצטה או שעווה ולהשתמש בשיטות בטוחות יותר לקצר אותו.

בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו בסיוע ChatGPT:

  • מאמר ב-Huffington Post: "You Should Never, Ever Tweeze Or Wax Your Nose Hair. Here's Why" (2024)
  • מאמר ב-Cleveland Clinic: "Nose Hair: Why We Have It and Why You Should Never Pluck It" (2022)
  • מחקר ב-Journal of Clinical Medicine: "Facial Infections and Their Clinical Implications: A Review" (2021)
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר