הכי מהיר. כלב מגזע גרייהאונד. צילום: ויקיפדיה

יותר מהירים מלאסי: הכלבים האלה הם כמו צ’יטה שאפשר לגדל בבית

כלבים אוהבים לרוץ, וגם רצים די מהר – אבל יש כלבים שרצים עוד יותר מהר מאחרים. אלה הגזעים שמהווים את היוסיין בולט של חיות המחמד

[object Object]

ברחובות ת"א, ורוב הערים האחרות בישראל, אפשר לראות בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים שיוצאים לריצה עם הכלבים שלהם – חלקם בריצה קלה כאשר הכלבים הקטנטנים שלהם נאבקים להדביק את הקצב, וחלקם בקצב מעט יותר גבוה, לצד כלבים גדולים שרצים חלק מהזמן והולכים חלק מהזמן, משום שעבורם זה כלל לא אתגר.

כמובן שיש גזעים שעבורם מה שאנחנו מגדירים כריצה הוא זחילה במקרה הטוב. גזעים אלה, שטופחו למטרות כמו ציד ומרוצים, יכולים להיות חיות המחמד האידיאליות עבור אוהבי פעילות מאומצת. Claude מביאה לנו רשימה של הגזעים שמדורגים ע"י מומחים כמהירים ביותר:

1. גרייהאונד

הגזע הגדול ממשפחת כלבי הרוח הוא המהיר ביותר – והדבר ידוע עד כדי כך שבמספר מדינות (כמו קנדה, ארה"ב, מקסיקו ובריטניה) קראו על שמו חברות תחבורה וכלי רכב. הגזע טופח במקור ככלבי ציד, והם אנרגטיים במיוחד – אם כי הם גם אוהבים לרבוץ לצד בעליהם, מה שהעניק להם באנגלית את הכינוי ‘בטטות כורסא ב-65 קמ"ש’. אגב, הכינוי הזה אינו נובע מהמהירות המקסימלית שלהם, אלא הממוצעת – המהירות המירבית שלהם היא לא פחות מ-72.5 קמ"ש.

2. סַלוּקי

במקום השני נמצא גזע נוסף של כלב רוח, הידוע באלגנטיות, מהירות וסיבולת. הגזע הזה מגיע למהירות שיא של כ-68 קמ"ש. הסלוקי נחשב לאחד מגזעי הכלבים העתיקים ביותר, וציורים שלו מופיעים בקברים מצריים מלפני כ-4,000 שנה.

כלב מגזע סלוקי, צילום: Jim from Pixabay

3. אפגני

הכלב האפגני, שגם הוא משתייך למשפחת כלבי הרוח אך נבדל מיתר הגזעים בפרוותו הארוכה, מגיע למקום השלישי. למרות שהם נראים כמו כלבי תצוגה עדינים, הם יכולים להגיע למהירויות של כ-65 קמ"ש קמ"ש. הם טופחו במקור לציד באזורים ההרריים של אפגניסטן, והיו כלבי הציד המועדפים על האצולה האסיאתית והאנגלית, בשל יכולתם לרדוף אחר טרפם למרחקים ארוכים.

כלב אפגני, צילום: Pixabay

4. ויסְלה

הגזע הזה, שמקורו בהונגריה, הוא הגזע הכי מהיר מהמשפחה המכונה "כלבי בית". גזע אנרגטי וחברה’מן זה ידוע בפרוותו בעלת גוון החלודה-זהב ובמבנה גוף רזה ואתלטי. הוויסלה יכול להגיע למהירות של כ-64.5 קמ"ש. במקור טופח ככלב ציד רב-תכליתי, ומצטיין גם בחוש ריח חד, יכולת אילוף ורצון עז בקרבה לבני אדם.

כלב מגזע ויסלה, צילום: Mr_niceshoot from Pixabay

5. כלב איביזה

אחרון חביב הוא כלב איביזה – גזע שמקורו, כפי שניתן לנחש בקלות, מהאי הספרדי. הוא יכול לרוץ במהירות של עד 64.5 קמ"ש, וידוע באופי מאוזן ועדין, המשלב שובבות עם התנהגות רגועה שהופכת אותו לבן לוויה משפחתי מצוין. הוא טופח במקור לציד טרף קטן כמו ארנבות, ומתאפיין בחוכמה ואהבה למשחקים.

כלב מגזע איביזה, צילום: Pixabay
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו