X

ארבעה צבעים לא לצבוע את הסלון שלכם, לפי מעצבים

כשאתם נכנסים לסלון שלכם אחרי יום ארוך, הצבע שמקיף אתכם משחק תפקיד משמעותי בתחושה הכללית שתספגו • האם הקירות מחבקים אתכם ברוגע, או מעוררים תחושת אי נוחות? מעצבי פנים מסכימים שארבעה צבעים מסוימים עלולים להרוס את האווירה בחדר המגורים שלכם • אם אתם רוצים שהסלון יהיה נעים ומרגיע, אלה הצבעים שכדאי להימנע מהם

סלון מודרני בצבעי אדום צהוב? לא ממש מומלץ, לפי מעצבים. צילום: המחשה - מידג'רני

כאשר אתם מעצבים את חדר המגורים שלכם, בחירת הצבע הנכון לקירות היא משימה קריטית שמשפיעה על האווירה והתחושה בחדר. לפי מעצבי פנים מקצועיים, ישנם מספר צבעים שעדיף להימנע מהם כאשר מדובר בצביעת הסלון. הנה ארבעה צבעים שמומלץ לא לצבוע בהם את חדר המגורים שלכם, ולמה.

צהוב בהיר

למרות שצהוב נחשב לצבע שמח וחם, מעצבים ממליצים להימנע ממנו בחדר המגורים, במיוחד בגוון בהיר. צהוב בהיר יכול להיות מגרה מדי לחושים וליצור תחושת אי נוחות, במיוחד אם אתם מבלים זמן רב בחלל. צבע זה עלול לגרום לעומס רגשי במקום לספק את השלווה הרצויה בסלון, שהוא לרוב החדר המרכזי למנוחה בבית.

מגרה מדי את החושים. צהוב בהיר, צילום: המחשה - מידג'רני

אדום

אדום הוא צבע נועז וחזק, שמקושר לתשוקה ואנרגיה. בעוד שאדום עשוי להיות בחירה נהדרת עבור חללים קטנים יותר או חדרי אוכל שבהם תרצו להוסיף דרמה, בחדר המגורים הוא עשוי להיות מכביד מדי. מעצבים מזהירים כי צבע אדום יכול לעורר רגשות חזקים ואף לגרום לתחושת עצבנות לאחר זמן מה. אם אתם מחפשים צבע שמקרין חמימות ורוגע, כדאי להימנע מאדום בסלון.

עשוי להתאים לחללים קטנים, אבל בסלון עלול לגרום לתחושת עצבנות. אדום, צילום: המחשה - מידג'רני

לבן קר

בעוד שלבן הוא צבע קלאסי וניטרלי, מעצבי פנים מסכימים כי גוון לבן קר עלול להקנות לחדר המגורים מראה סטרילי ולא נעים. במיוחד אם הסלון שלכם אינו מקבל הרבה אור טבעי, לבן קר יכול ליצור תחושה קרירה ומנוכרת. עדיף לבחור בגוונים חמים יותר של לבן, המקרינים נוחות ורכות.

סטרילי ולא נעים. לבן , צילום: המחשה - מידג'רני

חום כהה

למרות שגווני חום רבים עשויים להיראות כחמים ומזמינים, מעצבים ממליצים להימנע מצביעת הסלון בחום כהה. צבעים כהים כמו חום עלולים להקטין את החדר ולהעניק לו תחושת כבדות. בנוסף, חום כהה עלול לגרום לתחושת דכדוך ולפגוע באווירה המיועדת להיות פתוחה ומרגיעה. אם אתם מעוניינים בגוונים טבעיים, מומלץ לבחור בגוונים בהירים יותר של חום.

מקטין ויוצר תחושת כבדות. חום כהה, צילום: המחשה - מידג'רני

מקורות נוספים:

מעבר להמלצות המעצבים המובאות באתר "The Spruce", מומחים לעיצוב פנים מאשרים את הקונצנזוס לגבי השפעת הצבעים על התחושות בחדר. מחקרים מראים שצבעים כמו אדום וצהוב בהיר יכולים לגרום להגברת דופק הלב ולעורר חרדה במרחב שבו השהות ממושכת, כפי שנטען במאמר "Psychology of Color: How to Use Color in Interior Design" מאת ד"ר אלן טרנר, שפורסם בשנת 2020. מאמר נוסף, "Creating a Calming Living Space: The Role of Color" מאת מעצבת הפנים ג'ואן פיין, שפורסם ב-2018, מתאר את החשיבות של שימוש בצבעים ניטרליים עם גוונים חמים כדי ליצור תחושת רוגע.


בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו בסיוע ChatGPT:

  1. "4 Colors You Should Never Paint Your Living Room, According to Designers", The Spruce, 2024.
  2. "Psychology of Color: How to Use Color in Interior Design", Dr. Alan Turner, 2020.
  3. "Creating a Calming Living Space: The Role of Color", Joanne Payne, 2018.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר