X

גורה סיאמית שמדברת בשנתה היא הדבר הכי חמוד שתראו היום

אם חשבתם שראיתם כבר את כל הדברים החמודים שאפשר למצוא בעולם בעלי החיים, חכו עד שתפגשו את הגורה הסיאמית שמדברת בשנתה • היא לא רק פיסת מתיקות מגרגרת, היא גם גם מרגשת עם צלילי פטפוט קטנים מתוך שינה עמוקה • מדי פעם, היא משמיעה קולות מהנים שמרמזים על חלומות מופלאים

בעלי נטייה טבעית "לדבר". הגזע הסיאמי . צילום: המחשה - מידג'רני

אוהבים רגעים מתוקים מהחיים של בעלי חיים? בואו נודה על האמת, קשה להתעלם מסרטוני טיק טוק בעניין הזה. אחת הדוגמאות לכך היא גורה סיאמית זעירה שתפסה את תשומת הלב של אוהבי החתולים ברחבי העולם. מדובר בגורה קטנה ומתוקה המציגה תופעה מעניינת במיוחד – היא מדברת בשנתה! תופעה זו שכיחה יחסית אצל גורים ובעלי חיים אחרים, אך הגורה הספציפית הזו לוקחת את הכישרון לרמה אחרת, כאשר היא מדברת בשנתה עם הרבה חן ותמימות, כמו קופסה קטנה של רעשים וצפצופים מתוקים.

מה גורם לגורי חתולים לדבר בשנתם?

על אף שהתנהגות זו נראית חמודה להפליא, ישנם הסברים מדעיים מסוימים לתופעה הזו. בדומה לבני אדם, גורים עוברים בשינה מחזורי שינה שונים, הכוללים שלבים של שינה קלה, עמוקה ושלב ריצוד עיניים מהיר (REM). בשלב ה-REM, הידוע גם כשלב שבו מתרחשים רוב החלומות, ניתן לצפות בתנועות של עפעפיים, גפיים ולעיתים גם להשמעת קולות – תופעה זו יכולה להיות מקושרת לתגובות לחוויות יומיומיות או גירויים שספגו במהלך היום.

בנוסף, מחקר שפורסם ב-Journal of Veterinary Behavior מצביע על כך שבעלי חיים צעירים, ובעיקר גורים, נוטים לדבר בשנתם יותר מבוגרים. אחת הסיבות לכך היא התפתחות מערכת העצבים והפעילות המוחית הגבוהה של הגורים בשלבי חייהם הראשונים. הקולות הללו עשויים להיות חלק מתהליך הלמידה וההתנסות של התקשורת שלהם עם הסביבה.

@mavisthemeeze#siamese#siamesecat#siamesekitten#talkingcat#bluepointsiamese#kitten#catsoftiktok#catslovers#catsvideo♬ original sound - mavisthemeezer

גזע הסיאמי והנטייה ל"קולניות"

כאשר מדברים על גזע הסיאמי, מדובר באחד הגזעים הידועים ביותר כ"חברותיים וקולניים". חתולים סיאמיים הם בעלי נטייה טבעית להיות "מדברים", והם לרוב משמיעים מגוון רחב של קולות – החל מהמהומים קטנים ועד לשיחות של ממש עם הבעלים שלהם. גזע זה נחשב לאינטליגנטי מאוד, ועם יכולת תקשורת גבוהה. כך שאם אתם בעלי חתול סיאמי, כנראה תשמעו ממנו לא מעט דעות וקולות.

השפעת התקשורת הקולית על התנהגות הגורה

בעלי חתולים סיאמים מדווחים כי קולות השינה של גורים סיאמים מתבטאים במגוון דרכים: מצפצופים קצרים, דרך מלמולי חלומות ועד לצלילים מלאי חן שדומים לדיבור. גורים אלו יכולים ליצור תחושת קשר וחיבור רגשי דרך השמעת קולות בשנתם, מה שמוביל לתחושת שייכות גבוהה יותר בקרב המשפחה המאמצת.

התקשורת הקולית הזו בין גורים לסביבתם יכולה להשפיע גם על ההתנהגות וההתפתחות החברתית שלהם. מחקרים מראים כי גורים שמרגישים ביטחון ותחושת קשר עם הבעלים שלהם מתפתחים להיות חתולים יותר רגועים, חברותיים וקשובים.

גורים סיאמים יוצרים בקרב מאמציהם תחושת קשר וחיבור רגשי דרך השמעת קולות בשנתם, צילום: המחשה - מידג'רני

כיצד לעודד שינה טובה ובריאה אצל גורים?

כדי לעזור לגורים לישון בצורה רגועה ובריאה, ניתן לנקוט במספר פעולות:

  • יצירת סביבה שקטה ובטוחה לשינה.
  • עידוד גירויים פיזיים ומשחקים במהלך היום, כדי לאפשר להם להוציא אנרגיה ולהגיע למצב של שינה עמוקה.
  • דאגה למקום שינה נעים עם שמיכות רכות ומקום מחסה בטוח.

הגורה הסיאמית המדברת בשנתה היא דוגמה מקסימה לתופעה שכיחה ומרגשת בעולם בעלי החיים. הקולות שהיא משמיעה בשנתה משקפים תהליך התפתחותי טבעי והם חלק מחוויית הלמידה והתקשורת של כל גורה צעירה. כך, התקשורת הקולית של גזע הסיאמי מעשירה את האינטראקציה של הגורה עם משפחתה ומוסיפה מגע של חן ורכות לחיי היומיום.

סביבה שקטה, גירויים פיזיים ומשחקים במהלך היום ומקום שינה נעים שינה מעודדים שינה טובה אצל גורים, צילום: המחשה - מידג'רני

בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו בסיוע ChatGPT:

  • paradepets, "Tiny Siamese Kitten Who Talks in Her Sleep Is the Cutest Little Chatterbox".
  • מאמר מתוך Journal of Veterinary Behavior המסביר את תופעת הדיבור בשנתם של גורי חתולים.
  • "Understanding Siamese Cat Behavior", מאמר המסביר על גזע הסיאמי ונטייתו לתקשורת קולית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר