X

מה מחפשים גמלאים אמריקאים במקסיקו?

עבור גמלאים אמריקאים רבים, החיים אחרי הפנסיה מביאים עימם לא רק שינוי בקצב, אלא גם במיקום • במקום להישאר בארה"ב, רבים מהם פונים למקסיקו, שם הם מוצאים שילוב אידיאלי של מספר גורמים משמעותיים שהכריעו את הכף לטובת השכנה מדרום • מה הופך את מקסיקו ליעד הפופולרי לגמלאים אמריקאים?

עיר חוף בריביירה מאיה, בחצי האי יוקטן, מקסיקו. טולום, מכסיקו. צילום: Walkerssk / Pixabay

מקסיקו הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי במיוחד עבור גמלאים אמריקאים המחפשים מקום מגורים חדש לאחר היציאה לפנסיה. מעבר לגבול, הם מוצאים שילוב של מספר גורמים שהכריעו את הכף לטובת המדינה דרומית למולדתם. מה מביא כל כך הרבה גמלאים לחפש חיים חדשים במקסיקו, ומה היתרונות שהם מוצאים שם?

לאביה של הדוכסית מססקס מייגן מרקל, זה עובד מצוין. תומס מרקל (80), תאורן טלוויזיה לשעבר, בחר לחיות את חייו כגמלאי ברוזריטו, עיר חוף הממוקמת לאורך האוקיינוס השקט, כ-30 ק"מ דרומית לגבול האמריקאי, וידועה בעיקר בשל חופים יפים, אוכל מקומי אותנטי, אווירה רגועה, קרבה לארצות הברית, ליתר דיוק, לסן-דייגו, קליפורניה, ועלות מחייה נוחה במיוחד.  

להלן חמש הסיבות המרכזיות שגורמות לגמלאי ארצות הברית לבחור במקסיקו כיעד מועדף לחיות בו בשלב המאוחר של חייהם.

יוקר מחיה נמוך

אחת הסיבות המרכזיות למעבר גמלאים אמריקאים למקסיקו היא יוקר המחיה הנמוך בהשוואה לארצות הברית. גמלאים רבים מתקשים להתמודד עם ההוצאות הגבוהות בארצם, ומקסיקו מציעה להם חיים נוחים בהרבה עם תקציב הפנסיה שלהם. במקסיקו ניתן לרכוש נכסים במחירים נמוכים יותר, וההוצאות השוטפות כמו מזון, חשבונות ותחבורה זולות בהרבה מאלה בארצות הברית. לפי נתונים מ-International Living, גמלאים יכולים ליהנות מאיכות חיים טובה במקסיקו בהוצאה חודשית שנעה סביב 1,500 עד 2,500 דולר, תלוי באזור שבו הם בוחרים לגור.

30 ק"מ דרומית לסן-דייגו. רוזריטו, מכסיקו

שירותי בריאות נגישים ואיכותיים

גורם חשוב נוסף בהחלטת הגמלאים להעתיק את מקום מגוריהם הוא שירותי הבריאות במקסיקו. המדינה מציעה טיפול רפואי פרטי במחירים נמוכים משמעותית מאלו בארצות הברית, זאת מבלי להתפשר על איכות הטיפול. מקסיקו מציעה גם ביטוחי בריאות פרטיים במחירים סבירים, ובמקרים רבים העלויות עבור ניתוחים, ביקורים במרפאות ורכישת תרופות הם חלק קטן מהמחירים שנהוגים בארצות הברית.

מקומות כמו ערי חוף כמו סן מיגל דה איינדה, טולום, ופוארטו ואיארטה מציעות בתי חולים ובתי מרקחת ברמה גבוהה, ואיכותם מוכרת בקרב גמלאים אמריקאים רבים. מחקר של ארגון Global Retirement Index מציין כי מקסיקו דורגה כאחת המדינות עם שירותי הבריאות הטובים ביותר עבור גמלאים מחוץ לארצות הברית, בעיקר בזכות עלות הנמוכה.

שילוב ייחודי של ישן וחדש, כולל מערכת בריאות מפותחת. גואדלחארה 

קהילה תומכת של גמלאים

מעבר לאיכות החיים ולשירותי הבריאות, מקסיקו מציעה גמלאים אמריקאים תחושת קהילה חזקה. בערים רבות קיימות קהילות גדולות של אמריקאים ובינלאומיים, מה שמקל על הגמלאים להשתלב בסביבה חדשה. לדוגמה, ערים כמו אגם צ'פאלה וסן מיגל דה איינדה הפכו למוקדים לגמלאים אמריקאים, עם קהילות שמארגנות אירועים חברתיים, פעילויות תרבותיות, ושירותים שונים המותאמים לאורח חייהם של הפנסיונרים.

התחושה שהם אינם לבד במדינה זרה, והיכולת ליצור קשרים חדשים בקלות עם אנשים הדוברים את שפתם ומכירים את התרבות שלהם, מסייעת רבות לתחושת השייכות והנוחות. בנוסף, קהילות אלו מציעות רשתות תמיכה המיועדות להעניק סיוע משפטי, רפואי ואדמיניסטרטיבי למי שעושה את המעבר לארץ חדשה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Gerardo Mendoza | México (@gerardomenmar)

אקלים נוח

מקסיקו ידועה באקלים החם והנעים שלה, מה שהופך אותה ליעד מועדף לגמלאים המחפשים לברוח מהחורף הקר של חלקים רבים בארצות הברית. ערים כמו טולום, קנקון ופוארטו ואיארטה, השוכנות לחוף הים הקריבי והאוקיינוס השקט, מציעות מזג אוויר חם לאורך כל השנה, עם ימים שמשיים ונעימים. גם אזורים פנימיים יותר, כמו הרמות המרכזיות של מקסיקו, נהנים ממזג אוויר נעים לאורך השנה, עם טמפרטורות מתונות יותר.

האקלים במקסיקו מאפשר לגמלאים ליהנות מאורח חיים פעיל יותר, עם אפשרויות רבות לפעילויות חוץ כמו טיולים, שחייה, ורכיבה על אופניים. גמלאים רבים רואים בכך יתרון משמעותי, שכן מזג האוויר הנוח תורם גם לאיכות חייהם וגם לבריאותם הכללית.

מזג אויר חמים כל השנה. טולום, מכסיקו,

תרבות עשירה וסגנון חיים רגוע

תרבותה העשירה של מקסיקו מושכת גם היא גמלאים רבים. המדינה מציעה היסטוריה עשירה, אדריכלות מרהיבה, אוכל משובח, ופסטיבלים תרבותיים מלאי חיים. גמלאים רבים נהנים מההזדמנות להכיר מקרוב את התרבות המקסיקנית, ללמוד את השפה ולהשתלב בחברה המקומית. מקומות כמו הערים הקולוניאליות גוואדלחרה ומקסיקו סיטי מהוות מוקדי משיכה לגמלאים שמחפשים להתעמק בתרבות ובאמנות.

בנוסף, סגנון החיים הרגוע של מקסיקו מתאים לאורח חיים פנסיוני. הגמלאים מדווחים על קצב חיים איטי יותר, עם דגש על נינוחות והנאה מהרגע. הסגנון המקומי מדגיש את החשיבות של קיום חיי חברה פעילים, מה שתורם גם לרווחה הנפשית של גמלאים רבים שמרגישים פחות מבודדים מהחברה סביבם.

עיר נופש לחופי הים הקריבי עם חופי חול לבן ומים בצבע טורקיז, חיי לילה וריבוי אטרקציות. קנקון,

לסיכום, מקסיקו הפכה ליעד מועדף לגמלאים אמריקאים בזכות השילוב המושלם של יוקר מחיה נמוך, שירותי בריאות איכותיים, אקלים נעים וקהילה תומכת. הגמלאים שעושים את המעבר מגלים גם תרבות עשירה וסגנון חיים רגוע שמתאים לצרכים שלהם לאחר היציאה לפנסיה. התוצאה היא חוויית חיים חדשה שמציעה להם רווחה פיזית ונפשית משופרת, לצד הזדמנות ליהנות מחיים נוחים יותר במסגרת תקציבית מצומצמת.

בהכנת הכתבה שימשו המקורות להלן אשר נמצאו בסיוע ChatGPT:

  • "Why American Retirees Are Moving to Mexico" - International Living, 2023.
  • "Healthcare for Retirees in Mexico" - Global Retirement Index, 2022.
  • "Mexico: A Popular Destination for U.S. Retirees" - Forbes, 2023. 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר