X

8 משקאות טבעיים שיעזרו לכם להירדם מהר יותר וליהנות משינה איכותית

אתם שוכבים במיטה, מנסים להירדם, אבל המחשבות ממשיכות לרוץ • במקום להיסחף בשינה עמוקה, אתם מתהפכים מצד לצד • אבל מה אם הסוד לשינה איכותית יותר נמצא בכוס משקה חמה? שמונה משקאות טבעיים שיכולים לעזור לכם להירדם מהר ולישון טוב יותר

היכולת להירדם במהירות ולשמור על איכות שינה גבוהה היא אחד הגורמים החשובים ביותר לבריאותנו הפיזית והנפשית. צילום: המחשה - מידג'רני

היכולת להירדם במהירות ולשמור על איכות שינה גבוהה היא אחד הגורמים החשובים ביותר לבריאותנו הפיזית והנפשית. שינה איכותית משפרת את מצב הרוח, את הריכוז ואפילו את תפקוד המערכת החיסונית. בעוד ששגרת השינה היא חלק מהותי מכך, ישנם משקאות טבעיים שעשויים לסייע בהרפיה ובהירדמות מהירה יותר. להלן שמונה משקאות שכדאי לשקול להוסיף לשגרה הלילית שלכם כדי לשפר את איכות השינה.

תה קמומיל

תה קמומיל נחשב מזה זמן רב כמשקה מרגיע לפני השינה. מחקרים מצביעים על כך שהוא מכיל אפיגנין, נוגד חמצון שיכול להיקשר לקולטנים במוח ולגרום לתחושת רגיעה ושינה. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Advanced Nursing הראה כי שתיית תה קמומיל עשויה לשפר את איכות השינה אצל אנשים מבוגרים שסובלים מנדודי שינה.

תכונות מרגיעות. תה קמומיל, צילום: צילום: 8photo / Freepik

חלב חם

חלב חם הוא משקה מסורתי הנחשב כמסייע לשינה במשך דורות רבים. החלב מכיל טריפטופן, חומצת אמינו שהגוף משתמש בה ליצירת סרוטונין ומלטונין, הורמונים המסייעים להרפיה ולשינה. מחקר שפורסם ב-National Institutes of Health מצא כי חלב חם עשוי לעזור לאנשים לשפר את איכות השינה שלהם, במיוחד בקרב אלו הסובלים מקשיי הירדמות.

משקה מסורתי הנחשב כמסייע לשינה במשך דורות רבים. חלב חם, צילום: המחשה - מידג'רני

תה ולריאן

צמח הולריאן (שקוראים לו גם שורש ולריאן) ידוע בזכות השפעותיו המרגיעות והיכולת שלו לעודד שינה טבעית. מחקר שפורסם ב-Phytotherapy Research מצא כי שורש ולריאן עשוי לקצר את משך הזמן עד ההירדמות ולהגביר את איכות השינה, במיוחד אצל אנשים עם בעיות שינה קלות.

חלב שקדים

חלב שקדים עשיר במגנזיום, מינרל חשוב המסייע בהרפיית השרירים ובתמיכה בשינה איכותית. מחקר שנעשה באוניברסיטת Northwestern הראה כי מחסור במגנזיום עשוי לגרום לבעיות שינה, וכי צריכת מגנזיום דרך מזון ומשקאות עשויה לשפר את איכות השינה.

חלב שקדים עשיר במגנזיום, מינרל חשוב המסייע בהרפיית השרירים ובתמיכה בשינה איכותית,

תה לבנדר

הלבנדר נחשב לצמח שמסייע להרגעת המערכת העצבית. מחקר שנערך ב-National Sleep Foundation הראה כי הרחת שמן לבנדר או שתיית תה לבנדר יכולים לסייע בשיפור איכות השינה ובהפחתת חרדה, שמונעת פעמים רבות הירדמות מהירה.

מיץ דובדבנים חמוצים

מיץ דובדבנים חמוצים מכיל רמות גבוהות של מלטונין, הורמון השינה, שיכול לסייע להירדם מהר יותר ולשפר את איכות השינה. מחקר שנערך באוניברסיטת Louisiana State הראה כי שתיית מיץ דובדבנים עשויה להגדיל את כמות המלטונין בגוף ולשפר את איכות השינה אצל מבוגרים שסובלים מנדודי שינה.

רמות גבוהות של מלטונין. מיץ דובדבנים חמוצים, צילום: המחשה - מידג'רני

חליטת נענע

נענע היא צמח ידוע בתכונותיו המרגיעות, ועשויה לסייע בהרגעת מערכת העיכול והשרירים, מה שמוביל לשינה רגועה יותר. חליטת נענע לפני השינה יכולה לספק תחושת רגיעה, ולהקטין את העומס המנטלי המפריע להירדמות.

מים חמימים עם דבש

שתיית מים חמימים עם כף דבש היא דרך טבעית להרגיע את הגוף. הדבש עשוי להגביר את רמות האינסולין במידה מועטה, מה שמוביל לספיגה טובה יותר של טריפטופן במוח. התוצאה היא ייצור מוגבר של סרוטונין ושינה רגועה יותר. מחקר שנערך ב-Journal of Medicinal Food הראה כי דבש טבעי יכול להוות מקור מצוין לטריפטופן שמסייע לשינה.

ייצור מוגבר של סרוטונין ושינה רגועה יותר. מי דבש חמימים, צילום: המחשה - מידג'רני

לסיכום, שינה איכותית אינה תלויה רק באורך הזמן שבו אתם ישנים, אלא גם ביכולת הגוף והמוח להיכנס למצב הרפיה. שתיית משקאות מסוימים לפני השינה יכולה להוות חלק מהותי בשיפור איכות השינה. מהקמומיל המרגיע ועד מיץ הדובדבנים שמכיל מלטונין טבעי, כל אחד מהמשקאות שהוזכרו כאן עשוי לסייע לכם להירדם מהר יותר ולהרגיש נינוחים ומוכנים ליום חדש.

בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו בסיוע ChatGPT:

  • Journal of Advanced Nursing, 2015 – מחקר על השפעת תה קמומיל על שינה.
  • National Institutes of Health, 2012 – מחקר על הקשר בין חלב חם ואיכות השינה.
  • Phytotherapy Research, 2011 – מחקר על שורש ולריאן והשפעתו על שינה.
  • National Sleep Foundation, 2014 – מחקר על השפעת תה לבנדר על חרדה ושינה.
  • Journal of Medicinal Food, 2017 – מחקר על דבש וטריפטופן. 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר