אל תהרסו אותה עם הנושאים האלה. ארוחת חג. צילום: Getty Images

אתם חייבים להימנע מהטעות הזו בזמן הארוחות המשפחתיות בחגים

היחסים עם חתונים וחותנות הם נושא לבדיחות כבר שנים רבות – אבל הם באמת נקודה כואבל עבור זוגות רבים, וגורמת לבני הזוג סבל של ממש. הנה כל מה שצריך לדעת על הגורמים לריבים משפחתיים בחגים ואיך להימנע מהם

[object Object]

סקר חדש חושף כי פוליטיקה היא הנושא המרכזי המוביל לעימותים במשפחות אמריקאיות, במיוחד בין בני זוג וחותניהם. Claude מפרטת לנו את ממצאי הסקר.

מתוך 1,000 אמריקאים שסקרה חברת טוקר ריסרץ’ עבור מגזין ניוזוויק בחודש שעבר, עלה כי האמריקאי הממוצע מתעמת עם חותניו פעם בחודש, ו-16% מתעמתים עם החותנים יותר מפעם בחודש. 31% מהנשאלים התווכחו עם השוויגערים על פוליטיקה – יותר מכל נושא אחר.

עם זאת, זה לא הנושא היחיד שסביבו התקיימו עימותים; גם בחירות אורח חיים (22%), מחלוקות על בן/בת הזוג (21%), כסף (19%), החלטות הוריות (18%), נושאים תרבותיים (14%), בעיות הקשורות לבית (13%) ומגדר או מיניות (3%) נמצאו כגורמים בולטים לריבים משפחתיים.

27% מהנשאלים אמרו שאינם נהנים מסוף שבוע בחברת החותנים. 33% יסרבו לצאת לחופשה עם משפחת בן/בת הזוג אם תעלה הצעה כזו. רק 10% יהיו מרוצים אם החותנים ישמרו על ילדיהם במקום ההורים שלהם.

הסיבה למרכזיותה של הפוליטיקה בגרימת ריבים משפחתיים, לפי הפסיכותרפיסטית טארה ארוטוניאן, היא שהזדהות עם אידיאלים פוליטיים מייצגת לעתים קרובות תפיסה עמוקה של הזהות שלנו ושל האופן שבו החברה צריכה לפעול. תפיסות אלו של "נכון" ו"לא נכון" הן בדרך כלל פשטניות מדי וחסרות ניואנסים, מה שמוביל למחלוקות. הבדלים בין-דוריים מחריפים את המצב: חותנים עשויים לראות את עצמם כמנוסים וידענים יותר מהדורות הצעירים, בעוד הדורות הצעירים עשויים לחוש שהחותנים פשוט אינם מבינים את העולם המודרני.

לכן, ארוטוניאן מציעה להכיר בכך שוויכוחים פוליטיים סביב שולחן האוכל כנראה לא ישנו את דעתו של אף אחד מהצדדים, "להסכים לא להסכים" ולהימנע משיחות עתידיות על הנושא. גישה זו עשויה להביא ליותר הרמוניה ביחסים המשפחתיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו