היפואלרגני. פודל מיניאטורי. צילום: Getty Images

הכלבים האלה מושלמים למי שסובל מאלרגיות קלות

אוהבים כלבים אבל סובלים מאלרגיות? הנה חמישה גזעים שנוטים לעורר פחות תגובות אלרגיות

[object Object]

חובבי כלבים רבים אינם יכולים לגדל כלבים בשל העובדה שהם סובלים מאלרגיות. עם זאת, ישנם גזעי כלבים מסוימים המייצרים פחות אלרגנים, מה שהופך אותם למתאימים יותר לאנשים עם רגישויות קלות יחסית. Claude מונה עבורנו חמישה גזעי כלבים ‘היפואלרגנים’, על פי מומחים:

1. פודל

פרוות הפודל היפואלרגנית, בשל כך שהיא נושרת פחות ומייצרת פחות קשקשת, מה שמשחרר פחות אלרגנים לאוויר. כל שלושת התת-גזעים של הפודל – רגיל, מיניאטורי וצעצוע – נחשבים היפואלרגנים. פודלים הם גם כלבי משפחה מצוינים – כיפיים, אנרגטיים, חכמים וקלים לאילוף. הם זקוקים להרבה פעילות גופנית ומנטלית, ומעדיפים להיות בחברת אנשים רוב הזמן.

2. בישון פריזה

הכלבים הקטנים והשובבים האלה הם בעלי פרווה שנושרת פחות והיא היפואלרגנית, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור הסובלים מאלרגיות. הבישון פריזה הוא כלב חכם, אוהב ומקסים, שיכול להתאים למשפחות, זוגות מבוגרים וכל מי שביניהם.

כלב מגזע בישון פריזה, צילום: senivpetro / Freepik

3. כלב מים פורטוגזי

לגזע הזה יש פרווה עמידה למים, שאינה נושרת, מייצרת פחות קשקשת והיא היפואלרגנית, מה שהופך אותו לאפשרות מצוינת לאנשים עם אלרגיות. מצד שני, הפרווה הזו ממשיכה לצמוח אם לא גוזזים אותה. כלב המים הפורטוגזי הוא כלב עבודה בינוני בגודלו, עם אוזניים שמוטות, פנים שעירות ופרווה גלית או מתולתלת. הוא אנרגטי מאוד, ולכן מתאים לבעלים פעילים המחפשים בן לוויה לפעילויות חוץ.

כלב מים פורטוגזי, צילום: Bev Sykes / flickr

4. מלטזי

כלבים חמודים ומלאי חיבה אלה הם בעלי פרווה ארוכה ומשיית, שהיא גם היפואלרגנית. הפרווה החד-שכבתית של המלטזי מעוררת פחות תגובות אלרגיות אצל אנשים עם רגישויות. המלטזי ידוע בפרוותו הלבנה המשיית שמגיעה עד לרצפה. לעיתים קרובות, בעלים מחליטים לגזוז את פרוותם, כדי להקל על הטיפול בהם. המלטזי הוא כלב עדין, מלא חיבה, אינטליגנטי ואמין, מה שהופך אותו לכלב משפחה מצוין.

כלבת מלטז, צילום: gettyinages

5. בסנג'י

לגזע זה יש פרווה קצרה ועדינה, המייצרת פחות קשקשת, מה שהופך אותו לאפשרות היפואלרגנית. הבסנג'י הוא גזע עתיק שמקורו באפריקה ומצרים, ושימש ככלב ציד בתרבויות אלו. הוא כלב מצוין לחיים בעיר, כל עוד הוא מקבל מספיק פעילות גופנית. הוא קטן וחינני, עם פרווה קצרה ומבריקה, זנב מסולסל, מצח מקומט ועיניים בצורת שקד שמביעות מגוון רחב של רגשות עדינים.

כלב מזן בסנג'י, צילום: Edvinas Bruzas / Unsplash

חשוב לציין כי אין כלב היפוראלרגני לחלוטין, וגם גזעים עם פרווה היפואלרגנית עדיין מביאים איתם אלרגנים אחרים, כמו קשקשת ורוק שחלק מהאנשים אלרגיים גם אליו. לפני שמחליטים לאמץ כלב כלשהו, יש להתייעץ עם הרופא שלכם כדי לוודא שזה בטוח עבור בריאותכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו