X

מדוע תעשיית הבידור לא סובלת יותר את הארי ומייגן?

אי עמידה בהתחייבויות עסקיות, ניצול קשרים מלכותיים לרעה, ניכור משפחתי, תובענות, קטנוניות, רעילות, מרדף אחרי ממון, יחסי ציבור ללא כל עשייה משמעותית - כל אלו ועוד עומדים מאחורי צניחת הפופולריות של הארי ומייגן בקרב אנשי תעשיית המדיה האמריקאית. מאמר בדיילי מייל הבריטי מתאר את מצבם העגום, וזה רע כמו שזה נשמע

הוליווד איבדה סבלנות. הארי ומייגן. צילום: REUTERS/Piroschka Van De Wouw/File Photo

המהפך ביחס כלפי הנסיך הארי ומייגן מרקל בהוליווד צובר תאוצה, עם דיווחים מרובים שמצביעים על כך שאישים מובילים בתעשייה כבר אינם מגלים כל עניין, הערכה או חיבה כלפי השניים. מאמר שפורסם בדיילי מייל הבריטי מפרט בהרחבה את מצבם הבעייתי מן הבינה התדמיתית היום. בסיוע ChatGPT, סיכמנו עבורכם את הדברים.

המאמר שפורסם תחת הכותרת:  There's now genuine dislike towards Harry and Meghan ("עכשיו יש סלידה אמיתית כלפי הארי ומייגן"), מצביע על תחושות שליליות גוברות כלפי בני הזוג ומסביר כי באופן בסיסי מדובר בתוצאה של התנהלות ציבורית חסרת כבוד מצידם למוסד המשפחה (של שניהם), למסורת ולמחוייבות, חיפוש תכוף אחר תשומת לב, טיפוח דימוי נוצץ מזויף, והדרך בה בחרו ל עם תדמיתם. נראה שהדימוי הציבורי של בני הזוג, שבעבר זכה לאהדה בשל "בחירה בחופש", עובר שינויים חדים ומתגלה לא רק כצעד אימפולסיבי חסר הגיון, אלא גם כזה המבוסס על הטחת אשמות שווא ורצון שהיה שם כל הזמן, בעיקר מצידה של מייגן, לנהל חיי פאר באחוזה על חוף ימה של קליפורניה, בדומה לכוכבי הוליווד מן הליגה הראשונה. הארי נתפס כמי שמצוי בענן גזלייטינג, מנותק מחייו הקודמים, משפחתו וחבריו, חסר מעש ומטרה, בלי כל יכולת לעשות שינוי כלשהו.   

הארי ומייגן בביקור בקולומביה, צילום: AFP

המאמר בדיילי מייל מציין שהדימוי המפוקפק של הארי ומייגן היום בהוליווד הלך והתבסס בהדרגה, ובעיקר הודות להם. האכזבה והכעס כלפיהם נובעים מבחירותיהם ומצעדים שיצרו בסופו של יום רושם רע. בני הזוג, שהיו אמורים להיות דמויות חיוביות בעקבות המאבק שלהם, כפי שהוצג על ידיהם, לעצמאות ולשוויון, מצאו את עצמם במרכזו של שינוי חד בדעת הקהל – בין היתר כתוצאה מהאופן בו הם מנהלים את מאבקם הפומבי עם משפחת המלוכה והתקשורת, הנתפס כאמור כחסר כבוד, קטנוני ומסגיר גישת "מגיע לנו" והתקרבנות מצידם.   

אין במאמר ציון מפורש של כלל דמויות מתעשיית הבידור והמדיה שהביעו את דעתן על הנסיך הארי ומייגן מרקל, והוא מסתמך יותר על מקורות אנונימיים מתוך תעשיית הבידור, תוך תיאור רחב של השינוי ביחס אל בני הזוג בהוליווד, אך ללא ציון מפורש של אישים מסוימים שדיברו נגדם בגלוי. 

הדברים שנאמרו מחזקים את התפיסה שהזוג הפך לבלתי פופולרי ושאין כל רצון להתרועע או להיראות עימם. בין הסיבות לכך ניתן למנות את כשלונות התקשרותיהם עם ענקיות מדיה כמו נטפליקס וספוטיפיי, ביחס להייפ הראשוני ולתשלומי העתק ששולמו להם. "מה הם שמים על השולחן...הם שני גריפטרים", אמר באופן גלוי ביל סימונס, ראש תחום החדשנות בפודקאסטים בספוטיפיי, על השניים, ובאומרו גריפטרס (grifters) הביע נחרצות את דעתו עליהם - אנשים שמנצלים אחרים למטרות רווח אישי, לרוב בצורה מתוחכמת או ערמומית.

הארי ומייגן בראיון לאופרה ווינפרי, צילום: איי.פי

ראיונות שונים (מתואמים מראש), ספרו של הארי Spare ׁשחשף פרטים אישיים (ואף מביכים) על עצמו ובני משפחתו, דבר שנתפס כצביעות מצד אלו שזעמו על החדירה לפרטיות שלהם, סדרת ה"דוקו-ריאליטי" שלהם בנטפליקס שהתקבלה בהתחלה באהדה גדולה, אך עם הזמן גררה ביקורת קשה, ועוד מיזמי יח"צ מטעמם, חשפו אותם דווקא כמי שעסוקים במרדף אחר ממון ומנוכרים מבני משפחה ומעגלים חברתיים מן העבר (בעיקר של הארי).

למעשה רק כשהם עשו שימוש בקשריהם המלכותיים והיו שליליים כלפי דמויות שונות בבית המלוכה הבריטי, הם זכו לתשומת לב. אם כי אלה, לדברי המקורבים, יוצרים אווירה של ריחוק בקרב אותם אנשים שבעבר תמכו בהם, כמו אביו של הארי ואחיו, המלך צ'ארלס והנסיך וויליאם, ואביה של מייגן תומס מרקל ואחייניתה האהובה, אשלי - שניהם לא היו בחתונתה המלכותית. למעשה, מלבד אימה של מייגן, לא היה איש מבני משפחתה בחתונתה.

הנסיך הארי ומיידן מרקל בעת ההודעה על אירוסיהם, צילום: EPA

בנקודה זו, נראה כי בזכות עצמם אין להם ממש סיכוי ליצור עניין. "הזוג הארי ומייגן הופכים יותר ויותר למטרד פומבי, כשהם ממשיכים לספר שוב ושוב את אותו הסיפור, והאמריקאים מתחילים לאבד סבלנות", אמרה העיתונאית הידועה ושדרנית הטלוויזיה מייגן קלי.

אחת העדויות המרכזיות במאמר מגיעה מאנשי התעשייה שהביעו תסכול מהאופן בו הארי ומייגן משתמשים בפלטפורמות המדיה כדי לקדם את עצמם, תוך כדי תלונות חוזרות ונשנות על תקשורת שלדבריהם מתעמרת בהם. "הם מביאים את הסיפורים האישיים שלהם לתקשורת, ואחר כך מתלוננים על חדירה לפרטיות," טוענים אנשי התעשייה. תחושות אלו יוצרות מצב בו בני הזוג נתפסים ככאלה שחוזרים על תלונותיהם בלי להציע פתרונות או כיוונים חדשים. "

"הם שני נוכלים", ביל סימונס, בכיר בספוטיפיי, על הארי ומייגן

מפיק הוליוודי סיפר בכתבה כי "בני הזוג מבקשים לשדר עצמאות, אך במקביל הם תלויים מאוד בנטפליקס ובחוזים שלהם עם פלטפורמות הסטרימינג. הם אמנם הצליחו להביא סיפורים גדולים, אבל התחושה היא שהם מנצלים את עולמות המדיה באופן שמרוקן אותו מתוכן אמיתי."

בנוסף לכך, ציינו מקורות בכתבה כי תעשיית הבידור האמריקאית, שציפתה שבני הזוג יתמקדו בנושאים חברתיים משמעותיים, רואה כיצד הם מתמקדים יותר ויותר בדימוי האישי שלהם ופחות בתרומה האמיתית. כמו כן, בניגוד להזדמנויות ההשפעה שהיו לנסיך הארי במסגרת היותו בן מלוכה פעיל במולדתו, כיום אין לו כל אפשרות לקדם מטרות חשובות. הוא פשוט לא נתפס ברצינות.  

דימוי נוצץ, מעט עשייה. הארי ומייגן, צילום: AP

מקורות רבים במאמר את הנתק ההולך ומעמיק בין הארי ומייגן לבין חלק מהדמויות הבולטות בתעשייה. האנשים שראו בהם בעבר שותפים אידיאולוגיים ומובילי שינוי חברתי, החלו להרגיש שהזוג ממוקד יותר בדימוי האישי שלהם ולא בהשגת מטרות חיוביות עבור החברה. מפיקים ויוצרים בתעשייה מדווחים כי הארי ומייגן ניתקו קשרים עם אנשים שבעבר עמדו לצידם, ובכך גרמו לחיכוכים פנימיים שהשפיעו על שיתופי פעולה פוטנציאליים.

האם כף רגלה של מייגן תדרוך בבריטניה, מולדתו של בעלה הנסיך הבריטי? האם הארי יוזמן בעתיד להכתרת אחיו וויליאם מאז יציאת ספרו לאור, לא החליף איתו מילה? האם ילדיו יכירו את בני דודם, ילדיהם של וויליאם וקייט? הזמם יגיד, אבל כעת הדברים נראים רע. 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר