X

רוצים עוד “רק רוצחים בבניין"? הפודקאסטים האלה הם הדבר האמתי

סדרת הפארודיה על פודקאסטים של פשע אמתי חזרה, ומי שהבדיחה לא מספיקה לו יכול למצוא כמה מהפודקאסטים שעליהם היא צוחקת וליהנות גם מהמקור – באנגלית, כמובן

"רק רוצחים בבניין". צילום: דיסני פלוס

העונה הרביעית של "רק רוצחים בבניין נמצאת בעיצומה, ומזכירה לנו שוב כמה התמכרנו בשנים האחרונות לתוכן "פשע אמתי" בסרטים, סדרות ופודקאסטים. אם השילוב של פשע אמתי ובלשות חובבנית קוסם לכם עד כדי כך שאתם לא מסוגלים להמתין בין הפרקים של הסדרה מבית הולו בכיכובם של סטיב מרטין, מרטין שורט וסלינה גומז, Claude ממליצה על חמישה פודקאסטים מהז’אנר שעליו צוחקת הסדרה, ועל הדרך גם מפרגנת להם בדרך החיננית שלה.

1. "Dr. Death"

פודקאסט המספק צלילה מצמררת לסיפורו של כריסטופר דאנטש, נוירוכירורג ששיווק את עצמו כמנתח הגב הטוב ביותר בארה"ב, אך בפועל הותיר 31 מטופלים עם נזק גופני קבוע והרג שניים בשל רשלנות רפואית. המגישה, לורה בייל, לא מספרת רק את סיפורו המזעזע של הרופא הרשלן הבודד, אלא גם בוחנת את מורכבות מערכת הבריאות האמריקאית.

2. "My Favorite Murder"

קארן קילְגַריף וג'ורג'יה הארדסטארק מנחות פודקאסט המשלב פשע אמיתי עם קומדיה. הכימיה בין השתיים והיכולת שלהן לעבור בין דיונים על רציחות אכזריות לסיפורים מצחיקים מחייהן האישיים היא ייחודית ומרתקת. אם אתם מחפשים פודקאסט שמרגיש כמו שיחה עם חברים בפאב על רצח – זה בדיוק בשבילכם.

3. "Criminal"

הפודקאסט הזה, בהגשת פיבי ג'אדג', מציע גישה רעננה לז'אנר הפשע האמיתי: במקום להתמקד רק בעובדות היבשות של המקרים, הוא חוקר את הצד האנושי של הפשע, ומציג סיפורים של אנשים שנלכדו בעולם הפשע – בין אם כפושעים, קורבנות או משהו באמצע. כל פרק הוא יצירת אמנות קטנה בפני עצמה, קצרה ותמציתית, שמספקת תובנות מרתקות על טבע האדם והפשע.

4. "Root of Evil"

זהו פודקאסט ייחודי, שמשלב פשע אמיתי עם דרמה משפחתית. המגישות, איווט ג'נטיל וראשה פֶּקוֹרארוֹ, הן הנינות של ג'ורג' הוֹדֶל, אחד החשודים המרכזיים ברצח המפורסם של הדליה השחורה (אליזבת שורט) – והן מאמינות שהוא אכן הרוצח. לאורך שמונה פרקים, הן חושפות סודות אפלים ממשפחתן ומציגות חומרים שלא נשמעו מעולם. זהו פודקאסט שמשלב היסטוריה, מסתורין ודרמה אישית באופן מרתק.

5. "Serial"

"Serial" הוא הפודקאסט שהתחיל את המהפכה בז'אנר הפשע האמיתי לפני כעשור, והשנה עלתה לאוויר עונתו הרביעית. כל עונה מתמקדת במקרה אחר ומנתחת אותו לעומק. הפודקאסט, שנוצר על ידי עיתונאיות חוקרות מנוסות, הפך לתופעה עם מיליוני מאזינים, זכה בפרסים רבים וגרם לדור שלם של מאזינים לחשוב מחדש על הרשעות פליליות. אם אתם רוצים להבין מדוע פודקאסטים של פשע אמיתי הפכו לתופעה כה גדולה, "Serial" הוא המקום המושלם להתחיל בו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר