X

מספר חזק: המספרים האלה נחשבים לסימנים למזל טוב

אמונות טפלות רבות טוענות שמספרים מסוימים מביאים מזל למי שמשתמש בהם או נתקל בהם. אספנו כמה דוגמאות כאלו מתרבויות שונות בעולם

עננים בצורת המספרים 3 ו-4. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית Midjourney

היה לנו שבוע להירגע מיום שישי ה-13, והיום אפשר להתפנות להסתכל על הצד האחר של המטבע: לעומת 13 ומספרים אחרים, יש מספרים שמקושרים בתרבויות שונות עם מזל טוב. נעזרנו ב-Claude כדי לאסוף 7 דוגמאות (לא כולל 7, כי כולם אמורים לדעת כבר שהוא מספר חיובי מאוד ביהדות – יום השבת, מנורת שבעת הקנים, שבע מצוות בני נוח, 7 הרקיעים והחודש השביעי, תשרי, שבו מרוכזים חגים רבים):

1. המספר 3

רוב התרבויו מייחסות מזל טוב למספר 3, בשל "שילושים קדושים" מסוגים שונים. בנצרות ובאסלאם יש משמעות מיוחדת לשילוש. בתרבות הסינית, המספר 3 מסמל צמיחה. גם בהינדואיזם, למספר 3 יש חשיבות רבה, כפי שמתבטא בקונספט של טרימורטי (שלושת האלים העיקריים).

2. המספר 4 בגרמניה

בגרמניה ארבע דווקא נחשב למספר מזל, ובעיקר כשהוא מקושר לתלתן בעל ארבעה עלים, שנחשב לסמל של מזל טוב.

3. המספר 8 בסין וביפן

בתרבות הסינית, המספר 8 נחשב למספר המזל האולטימטיבי. הסיבה לכך היא שהמילה "שמונה" במנדרינית וביפנית נשמעת דומה למילה "עושר" או "שגשוג" (“פַא” בסינית, “האצ’י” ביפנית). אנשים רבים במדינות אלו מוכנים לשלם סכומים גבוהים עבור מספרי טלפון או לוחיות רישוי המכילים את הספרה 8. פתיחת האולימפיאדה בסין נקבעה לשעה 8:08:08 בערב בתאריך 8.8.08.

4. המספר 9 בתאילנד

בתאילנד, המספר 9 נחשב למספר מזל. זאת משום שבתאית, המילה "תשע" (“קַאוֹ") דומה למילה "התקדמות" ולמילה ל”בואו נאכל”. לכן, מספר זה מזוהה עם צמיחה והתפתחות, ותאילנדים מוכנים לשלם סכומים אסטרונומיים יחסית לכלכלה שלהם על מספרי רישוי וטלפון עם רצפים של הספרה 9. נציין כי גם בשאר העולם מיוחסת חשיבות מיוחדת ל-9: לחתול יש לכאורה 9 נשמות, 9 הוא שילוש השילושים (כלומר 3x3) וביטויים רבים משתמשים בו, כמו למשל הביטוי הנפוץ באנגלית על אדם מאושר: “הוא על ענן 9”.

5. המספר 11 באירלנד

באירלנד, וגם סביבה, המספר 11 מקושר עם אינטואיציה ויכולת ראייה לעומק שמאפשרת לאדם להצליח, ולכן נחשב למספר של מזל טוב והצלחה.

6. המספר 13 באיטליה, סין, מקסיקו ובחלק מתרבויות אמריקה הלטינית

בניגוד לחוסר המזל המיוחד ברוב תרבויות המערב למספר 13, האיטלקים מחשיבים אותו למספר מעולה בשל הקשר שלו עם הקדוש אנתוני, שנחשב לבעל כוחות למציאת חפצים או אנשים אבודים. האמונה כה חזקה עד שהביטוי האיטלקי לזכייה בהימור מתפרש מילולית כ"לעשות 13”. האמונה הזו השתרשה גם באמריקה הלטינית.

7. המספר 666 בסין

גם כאן, כמו ברוב האמונות הקשורות למספרים במזרח הרחוק, הסיבה היא שהכל נשמע אותו דבר: 666 נשמע בסינית כמו "חלק", ולכן לומר "הכל הולך חלק" התחלף פשוט בספרות 666.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר