X

אלה כנראה השירים הארוכים ביותר שנכתבו והוקלטו אי פעם

אורכו של אלבום פופ ממוצע הוא שעה שמפוצלת ל-10 רצועות ומעלה. אבל לא תמיד: חמשת השירים האלה כל כך ארוכים שרובם תופסים לבדם אלבום שלם

אילוסטרציה. צילום: Getty Images

בעולם המוזיקה המודרני, שירים פופולריים נוטים להיות קצרים וקליטים. האירוויזיון מיסד את זה עד כדי קביעת מגבלה של 3 דקות לכל השירים המשתתפים – אבל גם בהאזנה לרדיו נדיר לשמוע שיר שנמשך מעל 4.5 דקות. עם זאת, מספר יצירות יוצאות דופן מאתגרות את המוסכמות הללו, ומציעות חוויה מוזיקלית ארוכה ומורכבת. ביקשנו מ-Claude למצוא לנו את השירים הארוכים ביותר שנוצרו, והאורך שלהם לא נובע רק מ"ריפים" ארוכים של גיטרות חשמליות, אלא מכך שבאמת יש להם טקסט ארוך שלוקח זמן לשיר:

1. Trapped in the Closet / R. Kelly (כ-91 דקות)

אנחנו מודים: זה לא בדיוק שיר. הבעיה היא שזה פרויקט כל כך ייחודי, שאין לו גם אף הגדרה אחרת. היוצר והזמר רוברט קלי קורא לו "היפ-הופרה", או אופרת סבון שמסופרת בשיר היפ-הופ, שאותו הוא הוציא ב-33 “פרקים" מ-2005 ועד 2012. הוא מספר סיפור מתמשך ומסועף על סטוץ של לילה שהופך לעלילת סיפור של ממש. (לחיצה על הווידאו תוביל לפלייליסט עם כל הפרקים)

2. Dopesmoker / Sleep (63:31 דקות)

למרות שמוזיקלית היא עשויה להישמע חזרתית, היצירה האפית הזו של להקת הדוּם-מטאל Sleep שהוקלטה ב-1996 ותפסה אלבום שם מספרת סיפור מתמשך, ללא חזרות משמעותיות בטקסט. זוהי חוויה מוזיקלית ייחודית ואינטנסיבית.

3. Thick as a Brick / Jethro Tull (43:46 דקות)

יצירת המופת הפרוגרסיבית הזו של להקת הרוק Jethro Tull, שיצאה ב-1972, תופסת אלבום שלם – כלומר, תקליט דו-צידי במקרה הזה. היא מציגה מגוון נושאים מוזיקליים ומילוליים המתפתחים באופן מתמיד, ומספקת חוויה מוזיקלית עשירה ומגוונת. היא נועדה להיות פארודיה על ‘אלבומי קונספט’, אבל בעצם הפכה לאחד כזה בעצמה.

4. Cassandra Gemini / The Mars Volta (32:32 דקות)

יצירת רוק פרוגרסיבית זו מציגה שינויים תכופים במבנה המוזיקלי ובתוכן הלירי, מה שהופך אותה לחוויה מאתגרת ומרתקת למאזין. היא הוקלטה כרצף אחד אך פוצלה באלבום של הלהקה ל-5 או 8 רצועות (תלוי בגרסה).

5. Impossible Soul / Sufjan Stevens (25:35 דקות)

אפוס אינדי-פולק זה מציג מספר חלקים נפרדים עם מילים מתפתחות, המציעים מסע מוזיקלי מגוון ועשיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר