X

שתיית מים עם זרעי צ'יה: הטרנד החדש לירידה במשקל?

אתם קמים בבוקר, השמש עולה לאיטה, אתם מוזגים לעצמכם כוס מים, אבל הפעם משהו שונה – במים מרחפים להם גרגרי צ'יה שמתנפחים בהדרגה. המים הללו, שלפתע הפכו לשיקוי קסם ג'לטיני, מבטיחים לא רק לרוות צמא, אלא גם לסייע לכם במסע להורדת המשקל. אבל האם זה באמת כך? בואו נגלה יחד את האמת שמאחורי הטרנד

האם משקה פשוט שכזה יכול להיות המפתח לשמירה על גזרה חטובה ובריאות איתנה? מים עם זרעי צ'יה. צילום: המחשה - מידג'רני

המודעות ליתרונות הבריאותיים של זרעי צ'יה הולכת וגדלה, כאשר יותר ויותר אנשים מוסיפים אותם לשגרת התזונה היומית שלהם. לאחרונה, פופולריות רבה זוכה שיטה שבה מוסיפים זרעי צ'יה למי שתייה. אבל האם שתיית מים עם זרעי צ'יה באמת יכולה לעזור בירידה במשקל? 

מה זה זרעי צ'יה?

זרעי צ'יה הם זרעים קטנים שמקורם בצמח הסלביה היספניקה, צמח שמוצאו מאזור מרכז אמריקה. הזרעים הללו עשירים בסיבים תזונתיים, חומצות שומן אומגה-3, חלבונים, ויטמינים ומינרלים. הם הפכו למרכיב פופולרי בתזונה בריאה בזכות תכולת הנוטריאנטים הגבוהה שלהם והיכולת שלהם לספוג נוזלים ולהפוך לג'ל.

איך זרעי צ'יה תורמים לירידה במשקל?

כאשר מוסיפים זרעי צ'יה למים, הם סופגים את הנוזלים ומתנפחים, מה שגורם לתחושת שובע לזמן ארוך יותר. תחושת השובע הזו יכולה לעזור להפחית את הצורך בנשנושים מיותרים ולהוריד את הצריכה הקלורית הכללית. בנוסף, הזרעים עשירים בסיבים תזונתיים, אשר תורמים לשיפור פעילות מערכת העיכול ועוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם.

מכיוון שהסיבים מסייעים בשמירה על יציבות רמות הסוכר, הדבר יכול לתרום להפחתת רצון לצרוך מזונות עתירי סוכר וקלוריות. הזרעים עצמם אינם מכילים הרבה קלוריות, ולכן הם תורמים לתזונה מאוזנת.

שיקוי קסם ג'לטיני. מי זרעי צ'יה,

מה אומרים המחקרים?

מחקרים על יתרונות זרעי צ'יה בירידה במשקל מצביעים על תוצאות מעורבות. מחקר שפורסם בכתב העת Nutrition Research מצא שצריכה יומית של זרעי צ'יה תרמה לירידה מסוימת במשקל בקרב אנשים שסבלו מהשמנה. עם זאת, המחקר הדגיש כי השפעת הזרעים הייתה מוגבלת ולא ניתן להתבסס עליהם כפתרון יחיד לירידה במשקל.

מנגד, מחקר אחר שפורסם ב-Journal of Obesity מצא כי השפעת זרעי צ'יה על ירידה במשקל הייתה זניחה כאשר הם לא נלוו לתזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה. המחקר הזה מחזק את החשיבות של אורח חיים בריא ומאוזן ככלי מרכזי לירידה במשקל.

 

מקורות ודעות נוספות

באתר EatThis, המתמחה בתזונה בריאה, נכתב כי שתיית מים עם זרעי צ'יה יכולה לסייע בשמירה על תחושת שובע ולתמוך במאמצי הירידה במשקל, אך מדובר בתוספת בלבד ולא בפתרון קסם. האתר מדגיש את החשיבות של שילוב הזרעים בתזונה מאוזנת ושמירה על פעילות גופנית.

לדוגמה, ד"ר מייגן לנדיס, תזונאית ומומחית בתחום הירידה במשקל, מסבירה כי "בעוד שזרעי צ'יה יכולים לסייע בתחושת שובע, הם לא יכולים להחליף תזונה נכונה ופעילות גופנית כגורם עיקרי לירידה במשקל".

עשירים בסיבים תזונתיים, חומצות שומן אומגה-3, חלבונים, ויטמינים ומינרלים. זרעי צ'יה, צילום: Getty Images

לסיכום, שתיית מים עם זרעי צ'יה יכולה להיות כלי עזר בשמירה על תחושת שובע ותמיכה במאמצי הירידה במשקל, אך היא לא מהווה פתרון בפני עצמו. כדי להשיג תוצאות מיטביות, יש לשלב את זרעי הצ'יה בתזונה מאוזנת ולעסוק בפעילות גופנית סדירה. עם זאת, תמיד כדאי להתייעץ עם תזונאי מוסמך לפני שילוב כל תוסף או שינוי משמעותי בתזונה, כדי לוודא שהוא מתאים לצרכים האישיים שלכם.

מי זרעי צ'יה ולימון - מתכון טיקטוק:

@jay.cafe11#chiaseedwater#lemonwater#highfiber#weightlosshacks#weightloss#caloriedeficit#easyrecipes#fy#fyp#cookingwithme#dinnerrecipes#capcut#cookinghacks#foodtiktok#foodie#foodtok#trend#viral#foodblogger#foodcontentcreator#contentcreator#greenscreen#summerfood#cookingvideo#manifestation#postingeveryday#family#familyfood#meals#mealideas#quickrecipes♬ Falling Behind - Laufey

במאמר זה שימשו המקורות להלן אשר נמצאו בסיוע ChatGPT: 

  • Nutrition Research - מחקר על השפעת זרעי צ'יה על ירידה במשקל.
  • Journal of Obesity - מחקר שבוחן את ההשפעה המוגבלת של זרעי צ'יה על ירידה במשקל ללא שילוב עם תזונה ופעילות גופנית.
  • EatThis - מאמר המסכם את היתרונות וההגבלות של שתיית מים עם זרעי צ'יה כתמיכה בירידה במשקל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר