הקניות בסופרמרקט יתייקרו בשל האינפלציה. צילום: storyblocks

כך תחסכו כסף בקניות בסופרמרקט

יוקר המחיה בישראל ממשיך לטפס, והמחירים בסופר מאמירים באופן שמכביד מאוד על הכיס. אבל יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לחסוך כסף בסופרמרקט גם בתקופה הזו

[object Object]

מחירי המזון עלו באופן משמעותי מאז משבר הקורונה, וממשיכים לעלות ככל שהמצב הבלתי יציב הנוכחי בישראל ממשיך, והקנייה בסופרמרקט הופכת לאתגר כלכלי עבור רבים. בעזרת Claude סיכמנו כמה טיפים – שחלקם כבר מוכרים מאוד, ואחרים קצת פחות – לחיסכון בכסף בעת הקניות בסופר.

1. חפשו קופונים ועלוני מבצעים

אפשר לחפש בעיתונים, בקבוצות טלגרם של החנויות השונות או באתרים כמו “קופונים לסופר”… ובכן – קופונים לסופר, כדי לקבל מחירים נמוכים יותר על המוצרים הרצויים.

2. ערכו מחקר מקוון

במקביל, לפני שאתם יוצאים לקניות, השוו מחירים של מותגים שונים באתרים של חנויות שונות (אם זה יותר מדי בשבילכם, אתר mySupermarket הופך את ההשוואה בין הרשתות לקצת קלה יותר). שני הסעיפים יחד יאפשרו לכם להחליט אילו מוצרים לרכוש באילו חנויות ואילו מתכונים אתם מתכננים להכין לשבת או לשבוע הקרוב.

3. “אריזת חיסכון" לא תמיד חסכונית

שימו לב למחירים לגרם או ליחידה – גם באריזות גדולות. לעתים קיימים מותגים שמוצעים רק באריזות קטנות, אך המחיר הכולל שלהם זול יותר מאריזות גדולות של מתחרים.

4. החליפו רכיבים יקרים

בשר וגבינות לרוב יקרים יותר מירקות או דגנים. נסו להפחית את כמות הבשר במתכונים ולהוסיף במקומו מרכיבים זולים יותר כמו שעועית, עדשים או אורז. לכל הפחות, העדיפו מתכוני עוף על פני נתחי בשר יקרים.

5. הצטיידו בתוצרת זולה ומשביעה

הוסיפו נפח לארוחות עם ירקות זולים כמו תפוחי אדמה, בצלים, גזרים וברוקולי. כרוב הוא אפשרות מצוינת, כי הוא זול, ורסטילי ומתאים למגוון טעמים.

6. היצמדו לרשימת הקניות

הטיפ הזה ידוע – אל תלכו לסופר רעבים, וקל וחומר שלא בלוויית ילדים רעבים. זה מתכון בטוח ל"רכישות מהבטן" הכינו רשימת קניות מסודרת לפי המתכונים שאתם מתכננים להכין ואל תחרגו ממנה.

7. בדקו את המזווה לפני שאתם יוצאים לקניות

רבים קונים מוצרים שכבר יש להם בבית. לפני שאתם יוצאים לסופר, עברו על רשימת הקניות במטבח וודאו שאתם באמת צריכים את כל הפריטים.

8. השתמשו בכל המזון שקניתם

עבור שאריות, השתמשו במקפיא. ניתן להקפיא יותר מזון ממה שאנשים חושבים, כולל גבינות ומוצרי לחם. אם אי אפשר להקפיא, חפשו מתכונים נוספים עם אותם מרכיבים. העיקר להשתמש במצרכים עד תום, ולא לזרוק אותם ולקנות חדשים.

9. זה לא (רק) סופר

לפעמים ניתן למצוא מחירים נמוכים יותר למוצרים מסוימים בחנויות שאינן הסופרמרקט, כמו שווקים או חנויות קטנות יותר. חפשו חנויות כאלו באזורכם וקנו בהן את מה שמשתלם לכם לא לקנות בסופר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו