אישה אוכלת מוזלי עם דבש. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית FLUX.1

התוספת הזו ליוגורט משפרת את בריאות המעיים

לא שיבולת שועל, לא פירות ולא ירקות; מדענים גילו כי דווקא המתקת היוגורט שלכם בדרך הנכונה יכול לתרום לבריאות מערכת העיכול ואף המערכת החיסונית

[object Object]

יוגורט ודבש נחשבו תמיד לשילוב טעים ובריא. אך מחקר חדש מאוניברסיטת אילינוי מגלה שכאשר מוסיפים ליוגורט דבש תלתן, הדבר יכול לשפר משמעותית את הישרדות החיידקים המועילים במערכת העיכול שלנו. גילוי זה הופך את הצירוף הפשוט הזה לנשק סודי לשיפור בריאות המעיים, כפי שנסביר בסיוע Claude.

החוקרים ערכו ניסוי מעבדתי שדימה את תהליך העיכול האנושי. הם בדקו השפעות של סוגי דבש שונים על הישרדות החיידקים הפרוביוטיים, ובמיוחד Bifidobacterium animalis ssp. lactis (B. animalis), במהלך העיכול.

יוגורט מעורבב עם דבש תלתן הראה שיעורי הישרדות גבוהים משמעותית של B. animalis בהשוואה ליוגורט ללא דבש או עם סוגי דבש אחרים. הריכוז האופטימלי של דבש תלתן היה בין 10% ל-20% ממשקל היוגורט – כלומר בערך כף עד שתי כפות לכל מנה.

מה מיוחד בדבש תלתן?

דבש תלתן בולט בזכות הפרופיל הכימי הייחודי שלו, הכולל רמות גבוהות יותר של סוכרים מסוימים, המשמשים כמקור מזון לחיידקים, ותרכובות פנוליות בעלות תכונות נוגדות חמצון, המגנות על הפרוביוטיקה מפני עקה חמצונית. בפועל, זה יכול להיתרגם לשיפור בריאות המעיים, תמיכה במערכת החיסונית ושיפור בעיכול.

האותיות הקטנות

כמו ברוב המחקרים, גם כאן יש "אבל": המחקר נערך בתנאי מעבדה, ולא במערכת עיכול אנושית אמיתית.
בנוסף, הוא התמקד בסוג אחד של פרוביוטיקה וסוג אחד של דבש, ומומן בחלקו ע"י המועצה הלאומית לדבש בארה"ב. מעבר לכך, חשוב לזכור שדבש הוא סוכר, ויש להיזהר מכמות הסוכר הכוללת שאתם צורכים – במיוחד אם אתם מוסיפים את הדבש ליוגורט שמגיע ממותק.

למרות זאת, ד"ר האנה הוֹלְשר, שותפה למחקר, טוענת כי הממצאים כבר "תורגמו ליישום מעשי בבני אדם". החוקרים ממליצים לאנשים להוסיף כף אחת עד שתיים של דבש תלתן ליוגורט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו