X

האמת המרה: צפייה בסרטונים ברשת לא משיגה את התוצאה הרצויה

נכנסתם ליוטיוב או טיקטוק כדי להפיג את השיעמום, והתחלתם לדלג בין הסרטונים שמוצעים לכם? אל תתפלאו שאתם מרגישים כאילו זה לא פתר לכם את הבעיה

מגבירים את השיעמום, לא פותרים אותו. ילדים שקועים בסמארטפונים. צילום: GettyImages

זה כבר הפך להרגל: אנחנו מרגישים משועממים, פותחים את הטלפון, ומתחילים לגלול בין סרטונים ב-TikTok או ביוטיוב. זו דרך מאוד קלה להפיג את השיעמום – או שאולי לא? מחקר חדש מאוניברסיטת טורונטו טוען שהצפייה בסרטונים ברשתות החברתיות דווקא מגבירה את תחושת השיעמום. Claude מסבירה לנו בקצרה (באמת – 180 מילה, שאפשר לקרוא בפחות זמן מסטורי ממוצע של דקה), כדי שלא נשתעמם באמצע:

החוקרים, בראשות ד"ר קייטי טאם, ערכו סדרה של ניסויים עם יותר מ-1,200 משתתפים. הם גילו שאנשים שעברו במהירות בין סרטונים (מה שהם כינו במונח “Digital Switching", או בתרגום חופשי “דילוג דיגיטלי”) דיווחו על יותר שעמום, פחות סיפוק, פחות תשומת לב ותחושת משמעות נמוכה יותר. לעומת זאת, אנשים שהתחילו לצפות בסרטון אחד וצפו בו ברצף עד סופו נהנו יותר מהחוויה.

לדברי החוקרים, כאשר אנחנו קופצים מסרטון לסרטון, אנחנו לא באמת מתחברים לתוכן. המוח שלנו לא מספיק להתעמק בו ולמצוא בו משמעות. בנוסף, הידיעה שיש אינסוף תוכן זמין גורמת לנו לחשוב תמיד שמשהו טוב יותר מחכה בסרטון הבא, מה שמפחית את ההנאה מהסרטון הנוכחי.

לכן, ד"ר טאם ממליצה: "אם אתם רוצים ליהנות יותר מצפייה בסרטונים, נסו להתמקד בתוכן ולהפחית את הדילוג הדיגיטלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר