X

איך לכתוב מייל זועם בלי לשבור את הכלים

קרה משהו בעבודה או בשירות שאתם מנויים אליו שממש עצבן אתכם? רגע לפני שאתם שולחים מייל מלא סימני קריאה וקללות, יש דרך אחרת לעשות את זה בצורה שאשכרה תביא תוצאות טובות יותר

רגע לפני שאתם שולחים קללות... אילוסטרציה. צילום: Drazen Zigic / Freepik

כולנו מכירים את הרגע הזה: משהו מעורר בנו זעם ואנו מרגישים דחף לכתוב דוא"ל ברוח הרגע. אולם, תגובה פזיזה עלולה לפגוע ביחסים מקצועיים ואף להוביל לתוצאות לא רצויות. הנה חמישה טיפים לכתיבת דוא"ל זועם שעדיין ישמור על רמת מקצועיות מסוימת, לפי מַדְס סינגֶרְס, מומחה לתקשורת דיגיטלית:

1. הגדירו את המטרה:
התחילו את הדוא"ל בהצהרה ברורה על התוצאה הרצויה. האם אתם מצפים להתנצלות? לקבלת קובץ חסר או פגום? הבהירו מה אתם מצפים להשיג.

2. תרגיעו:
המתינו לפחות 24 שעות לפני שליחת הדוא"ל. מחקרים מראים כי כעס משפיע על שיקול הדעת שלנו. המתנה תאפשר לכם להגיב באופן רציונלי יותר.

3. הימנעו משימוש ב"אני":
במקום להתמקד ברגשות שלכם, התמקדו בבעיה עצמה. תיאור אובייקטיבי של המצב יישמע מקצועי ויעיל יותר מאשר ציון העובדה שנפגעתם, התעצבנתם וכו’.

4. בדקו היטב:
קראו את הדוא"ל מספר פעמים לפני השליחה. טעויות כתיב או ניסוח בדוא"ל בכלל, וכזה ששלחתם בהשפעת כעס בפרט, עלולות להיראות לא מקצועיות במיוחד.

5. שקלו לדבר:
אם אינכם בטוחים מה לכתוב במייל, שיחה עם עמית או נציג משאבי אנוש יכולה לעזור לכם לנסח את המסר בצורה בונה יותר. יתכן שדוא"ל אינו הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה, ושיחת טלפון או פגישה פנים אל פנים עם האדם שאליו התכוונתם לכתוב תהיינה יעילות יותר.

זכרו: המטרה היא לפתור את הבעיה, לא להחריף אותה. שימוש בשפה ברורה ומכבדת יאפשר לכם להביע את דעתכם באופן אפקטיבי, מבלי לפגוע ביחסים המקצועיים עם האדם שהעלה לכם את הסעיף. דוא"ל מנוסח היטב יכול להפוך מצב שלילי לחיובי, ולחזק את היחסים המקצועיים שלכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר