X

4 טעויות שאתם עושים בהליכה - ואיך לתקן (ולשפר את היציבה)

הליכה זה דבר קל, טבעי, לא משהו שצריך להקדיש לו תשומת לב מיוחדת. אז זהו, שלא בדיוק

במקום להרים מיד את הרגל האחורית מהקרקע, השאירו אותה שם עוד רגע. צילום: jcomp / freepik

הליכה היא דבר שנראה לנו מובן מאליו, מיומנות מולדת שאנו שולטים בה ללא מאמץ. רוב האנשים צוברים צעדים מדי יום, מתוך אמונה שפעולת ההליכה לבדה מספיקה לשמירה על הבריאות. עם זאת, האמונה הרווחת הזו לא מתחשבת בדבר אחד חשוב: זאת לא רק הכמות, אלא גם איכות ההליכה שעושה את ההבדל. ChatGPT עזר לנו לגלות 4 טעויות שכיחות בהליכה - ולהבין איך לעשות את זה נכון, לשפר את היציבה ולהגן על הגוף.

שימו לב איך אתם צועדים - והפעילו יותר שרירים

כאשר אנשים הולכים, הם לעתים קרובות צועדים קדימה בצורה שנשענת יותר מדי על מכופפי הירך שלהם, השרירים שמרימים את הברכיים. שימוש יתר בשרירים האלה, מה שקורה במיוחד בשגרה של ישיבה מרובה, עלול לקצר אותם ולגרום לאי נוחות בגב התחתון או בברכיים.

כדי לשפר את טכניקת ההליכה שלכם, נסו לצאת ממרחב התנועה הרגיל. כשאתם צועדים קדימה, דמיינו שיש לכם פתקיות דביקות (פוסט-איט) על סוליות הנעליים. במקום להרים מיד את הרגל האחורית מהקרקע, השאירו אותה שם עוד רגע, כאילו אתם נותנים למישהו מאחוריכם לקרוא את הפתק. העיכוב הקל הזה מפעיל את שרירי העכוז וההמסטרינג בצורה יעילה יותר, מפחית את העומס על מכופפי הירך, מגן על הגב ומשפר את היציבה שלכם.

התמקדו בכפות הרגליים - כדי לעזור לברכיים

ההיבט המכריע נוסף כרוך בכפות הרגליים. רבים הולכים עם כף רגל שטוחה, או פסיבית, שאינה מנצלת את 26 עצמות כף הרגל ביעילות. זה יכול להגביר את הלחץ על הברכיים ולהשפיע על יישורן.

כדי לתקן זאת, דמיינו רצועות סקוטש על כפות הרגליים ואת השביל בו אתם הולכים. כאשר אתם צועדים קדימה, קלפו את כף הרגל האחורית מהקרקע טיפין טיפין, מה שממריץ תנועה דרך מפרקי כף הרגל כולה. השיטה הזו משפרת את היציבה והיישור.

דמיינו קו ישר בין הכתפיים לאוזניים, צילום: freepik

הרימו את הראש - והרפו את הכתפיים

טעות נפוצה היא הישענות קדימה בזמן ההליכה, דבר שנובע לעתים קרובות משימוש בטלפון או כיפוף שהפך להרגל. ההישענות הזו עלולה להקשיח את הגב ולהגביל את תנועותיו הטבעיות. הנוקשות בתורה משפיעה על היציבה ומגבילה את תנועת הסרעפת, מה שפוגע באיכות הנשימה.

כדי להתמודד עם זה, דמיינו קו ישר בין הכתפיים לאוזניים. שמרו על הכתפיים רפויות ומשוכות לאחור ועל הראש למעלה. היישור הזה מאפשר לעמוד השדרה לנוע בחופשיות, תומך בנשימה נכונה ומונע את נפילת חגורת הכתפיים קדימה.

הניפו את הזרועות - ושמרו על תנועה טבעית

לבסוף, לזרועות יש תפקיד משמעותי בתנוחת ההליכה. המטרה היא תנופה טבעית וחלקה של הזרועות - והימנעות מתנועות מאולצות או מכניות. הטיפ הזה פשוט אך יעיל, והוא משלים את תיקון היציבה הכוללת.

שיפור טכניקת ההליכה שלכם יכול לשפר את היציבה, להפחית את הסיכון לבעיות מפרקים ולשפר את הבריאות באופן כללי. הליכה היא פעילות יומיומית בסיסית, וחידוד המיומנות הזו יכול להוביל לגוף בריא וגמיש יותר. ללא קשר לגיל או לרמת הכושר, כולם יכולים להפיק תועלת מהליכה טובה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר