X

נקודה כתומה מסתורית במסך האייפון: אזהרה או פשוט סימון?

בין אם מדובר בקו אקראי שמופיע בתחתית המסך או בהגדרות נתונים נסתרות, יש הרבה דברים לגבי האייפונים שלנו שנשארים בגדר תעלומה למשתמשים. אחת מהתעלומות האלה היא הנקודה הכתומה הקטנה שמדי פעם מופיעה בראש המסך. משתמש טיקטוק גרם בהלה

משתמש טיקטוק יצר בהלה. מה משמעות הנקודה הכתומה בראש מסך הטלפון שלכם?. צילום: מערכת feedy באמצעות Ideogram

בעוד שמקבית מהמשתמשים מתייחסים אל הנקודה הכתומה המסתורית במסך האייפון כאל פרט חסר חשיבות, יש מי שמצאו לנכון להזהיר שמדובר בסימן למשהו חמור בהרבה. משתמש טיקטוק עם 2.4 מיליום עוקבים, ג'יימי ניילנד (@mrjamienyland), פרסם סרטון על הנושא, והרחיק לכת עד כדי כך שהציע שמשתמשי אייפון 'יבקשו עזרה' אם הם רואים את הנקודה הזו.

ניילנד טען בסרטון: "אם אתם רואים את הנקודה הכתומה הזו בטלפון שלכם, אתם צריכים לבקש עזרה במהירות. אם אתם רואים נקודה כתומה כזו בראש האייפון שלכם, זה אומר שמישהו מאזין לכם".

הוא המשיך: "זה היה בכל החדשות, ולמעשה הנקודה הכתומה היא סימן אזהרה מאפל שמישהו משתמש במיקרופון שלכם ללא רשותכם. אם אין לכם אפליקציות פתוחות וזה עדיין שם, אז מישהו מרגל בטלפון שלכם ומאזין לשיחות שלכם. אז אם אתם רואים את הנקודה הכתומה הזו, כבו את הטלפון מיד ובקשו עזרה".

@mrjamienyland#fyp♬ original sound - MrJamieNyland

כמובן, אנשים נבהלו לאחר שצפו בסרטון של ניילנד, והביעו מצוקה רבה בתגובות.

אחד המשתמשים כתב: "אני מתחיל להיבהל עכשיו". משתמש אחר פשוט כתב: "מ...ה?!?!" (“WHAAAATTTT!?!?”)

אולם, האזהרה הדרמטית של ניילנד לא שכנעה את כולם. חלק מהמשתמשים הצביעו על כך שהסמל הקטן הזה מציין פשוט שאפליקציה משתמשת במיקרופון. כלומר, אתם כנראה משתמשים באפליקציה של רשת חברתית או הודעות שמשתמשת במיקרופון.

אחד המגיבים המנוסים כתב בסרטון של ניילנד: "זה רק אומר שהמיקרופון פעיל, לא שמישהו מאזין לך".

משתמש אחר הוסיף: "זה לא אומר שמישהו מאזין לך, זה אומר שיש אפליקציה שמשתמשת במיקרופון שלך או השתמשה בו לאחרונה".

אם גם אתם מתחילים לחשוש, תירגעו!

לפי האתר של אפל "עם iOS 14 או מאוחר יותר, נקודה כתומה, ריבוע כתום או נקודה ירוקה מציינות מתי המיקרופון או המצלמה בשימוש על ידי אפליקציה."

הם מסבירים עוד: "נקודת חיווי כתומה פירושה שהמיקרופון בשימוש על ידי אפליקציה באייפון שלכם. חיווי זה מופיע כריבוע כתום אם ההגדרה 'ללא הבחנה בצבע' מופעלת. כדי להפעיל 'ללא הבחנה בצבע', עברו להגדרות > נגישות > תצוגה וגודל טקסט."

זה לא רק נקודות כתומות שמופיעות. ענקית הטכנולוגיה מסבירה כי הנקודה הירוקה 'פירושה שהמצלמה או המצלמה והמיקרופון בשימוש על ידי אפליקציה באייפון שלכם', בעוד חץ כחול 'עשוי להופיע כאשר האפליקציה שאתם משתמשים בה מבקשת את המיקום שלכם'.

אז בפעם הבאה שאתם רואים את הנקודה הכתומה הקטנה הזו, אין צורך להיבהל. כנראה מדובר פשוט באפליקציה שמשתמשת במיקרופון שלכם, לא במרגל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר