X

6 דרכים טבעיות שהוכחו כיעילות להרחקת חולדות

 מתמודדים עם מכרסם לא רצוי שבא לסעוד או פשוט רוצים להגן על הבית מפני פלישות עתידיות?  הגעתם למקום הנכון. חולדות יכולות להיות יותר מסתם מטרד - הן עלולות להוות סיכון בריאותי משמעותי ולגרום נזק מבני. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים טבעיות להרחיק את המכרסמים המציקים הללו

למרבה המזל, ישנן דרכים רבות וטבעיות להרחיק חולדות

במאמר זה נחקור מגוון טכניקות מניעה ודוחים טבעיים שיעזרו לכם לשמור על בית נטול חולדות מבלי להשתמש בכימיקלים קשים.

מניעה

האסטרטגיה היעילה ביותר להרחיק חולדות היא למנוע את כניסתן לבית מלכתחילה. חולדות ידועות ביכולתן למצוא ולנצל אפילו את הפתחים הקטנים ביותר, ולכן חשוב לבדוק היטב את הבית אחר כל פתח או סדק פוטנציאלי.

איטמו סדקים וחורים בקירות, ברצפות ובבסיסי המבנה, וודאו שדלתות וחלונות נסגרים היטב. התקנת דפנות לדלתות ורצועות אטימה יכולה לעזור לחסום נקודות גישה. שימו לב במיוחד לאזורים שבהם נכנסים קווי שירות לבית, שכן אלו הם פתחי כניסה נפוצים לחולדות.

באמצעות סגירת נקודות הגישה הללו, תוכלו להפחית משמעותית את הסבירות לפלישת חולדות.

דוחים טבעיים לחולדות

אם אתם רוצים להיפטר מהמזיקים הללו ולא מרגישים נוח עם כימיקלים בבית, הנה כמה דוחים טבעיים לחולדות שכדאי לנסות.

שמן מנטה

שמן מנטה דוחה חולדות טבעי פופולרי בזכות ריחו החזק שהחולדות מתקשות לסבול. כדי להשתמש בשמן מנטה, טבלו כדורי צמר גפן בשמן והניחו אותם באזורים שבהם הבחנתם בפעילות חולדות, כמו בקרבת נקודות כניסה או בפינות החדרים. רעננו את כדורי הצמר בשמן כל כמה ימים כדי לשמור על יעילותם.

דוחה חולדות טבעי פופולרי בזכות ריחו החזק שהחולדות מתקשות לסבול. שמן מנטה, צילום: storyblocks

 

שמן אקליפטוס

בדומה לשמן מנטה, שמן אקליפטוס יכול להרחיק חולדות בזכות ריחו החזק. טבלו כדורי צמר גפן או פיסות בד קטנות בשמן אקליפטוס והניחו אותם סביב הבית, במיוחד באזורים שעשויים למשוך חולדות. שיטה זו לא רק מרחיקה חולדות אלא גם משאירה את הבית בריח נעים ונקי.

חתולים

החזקת חתול בבית יכולה להיות דרך טבעית ויעילה להרחיק חולדות. חתולים הם טורפים טבעיים של חולדות ונוכחותם בלבד יכולה להוות הרתעה.

אפשרו לחתול שלכם גישה לאזורים שבהם עשויות להסתתר חולדות, כמו מרתפים או עליות גג. גם אם החתול שלכם אינו צייד פעיל, ריחו של טורף יכול לגרום לביתכם להיות פחות אטרקטיבי לחולדות.

הרחקת עכברים (וגם שיעורי חיים לילדים). חתול בבית , צילום: Freepik

צמחים

צמחים מסוימים ידועים כדוחים חולדות בזכות ריחם החזק. לבנדר, סמבוק, נרקיסים ונענע יכולים להינטע סביב הבית או הגינה כדי ליצור מחסום טבעי.

לשימוש פנימי, שקלו לגדל את הצמחים הללו בעציצים ולהניח אותם בקרבת נקודות כניסה או באזורים שבהם נצפו חולדות. הצמחים הללו לא רק מסייעים בהרחקת חולדות אלא גם משפרים את המראה האסתטי של הסביבה.

צמח לבנדר ביתי | storyblocks

ינשופים ועופות דורסים אחרים

עידוד ינשופים ועופות דורסים אחרים לפקוד את החצר שלכם יכול לעזור בשליטה על אוכלוסיית החולדות. התקינו תיבות קינון או מקלות נחיתה כדי למשוך את הציפורים הללו.

על ידי יצירת סביבה מזמינה לטורפים טבעיים, תוכלו להפחית את מספר החולדות באזור. שיטה זו מועילה במיוחד למי שיש גינות גדולות או מתגורר בקרבת אזורים מיוערים.

יצירת סביבה מזמינה לטורפים טבעיים עשויה להיות יעילה בהרחקת חולדות, צילום: storyblocks

אמוניה

למרות שזה אולי לא היה הרעיון הראשון שלכם, אמוניה יכולה להיות דוחה חולדות יעיל בזכות ריחה החזק, שמזכיר את ריח השתן של טורף. כדי להשתמש באמוניה, ערבבו אותה עם מים והניחו את התמיסה בקערות רדודות באזורים שבהם יש פעילות חולדות.

היזהרו עם שיטה זו, שכן אמוניה יכולה להיות מזיקה לבני אדם ולחיות מחמד אם לא משתמשים בה כראוי.

מתי לקרוא לאיש מקצוע?

אם המצב מחמיר והשיטות הטבעיות אינן מניבות תוצאות, הגיע הזמן לקרוא לשירותי הדברת מזיקים מקצועיים. לאנשי המקצוע יש את הידע והכלים הדרושים לטיפול במקרים חמורים בצורה בטוחה ויעילה. הם יכולים לזהות את היקף הבעיה, ליישם טיפולים ממוקדים ולתת הדרכה על מניעת פלישות עתידיות. אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית אם אתם מתמודדים עם מספר רב של חולדות או אם המצב מסכן את בריאותכם. 

לסיכום, באמצעות נקיטת צעדים פרואקטיביים למניעת כניסת חולדות ושימוש בדוחים טבעיים, תוכלו ליצור סביבה בטוחה ונעימה יותר למגורים. זכרו, מעט מאמץ במניעה יכול לעבור דרך ארוכה בהרחקת האורחים הלא רצויים הללו. ואם תמצאו את עצמכם מוצפים בבעיה, אל תהססו לקרוא לאנשי המקצוע. הנה להצלחה בהרחקת חולדות ולשקט נפשי!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר