X

הפרי הפופולרי שיכול להפחית את הסיכון לאבני כליה

אבני כליה הן בעיה רפואית נפוצה ומכאיבה, אשר עלולה להשפיע משמעותית על איכות חיי הסובלים ממנה. עם זאת, מסתבר שישנו פתרון טבעי ופשוט שעשוי להפחית את הסיכון להיווצרותן: פרי טרופי הנחשב לאחד הפירות הפופולריים בעולם ומשלב רכיבים העשויים להיות המפתח להפחתת הסיכון לאבני כליה. איך הוספת בננה לתזונה היומית יכולה לשמש כצעד פשוט וטעים לשמירה על בריאות הכליות?

בעיה רפואית נפוצה ומכאיבה. אבנים בכליות. צילום: freepik

אבני כליה הן בעיה רפואית נפוצה ומכאיבה, אך מסתבר שישנו פרי פופולרי שיכול לעזור במניעתן. הפרי הזה מכיל כמויות גדולות של אשלגן, ויטמין B6 ומגנזיום – שילוב שעשוי להיות המפתח להפחתת הסיכון לאבני כליה.

הכוח של האשלגן

אשלגן נחשב כמפחית היווצרות אבני כליה על ידי הפחתת כמות הסידן שמופרשת מהגוף. כאשר מופרשת כמות רבה של סידן, האוקסלט העודף שנותר אינו מצליח להתחבר עם הסידן ומתחיל להצטבר בשתן, שם הוא יכול ליצור אבנים. לפי מחקר שנערך במאיו קליניק בשנת 2022 ופורסם ב-Mayo Clinic Proceedings, דיאטה דלה באשלגן ובסידן נמצאה כמשפיעה יותר על היווצרות חוזרת של אבני כליה מאשר צריכת נוזלים.

התפקיד המורכב של ויטמין B6

מדענים מצאו קשר בין מחסור בוויטמין B6 להיווצרות אבני כליה מסוג אוקסלט הסידן. למעשה, מחסור בוויטמין B6 נקשר גם לנזק כלייתי, לפי מחקר שפורסם בשנת 2023 ב-Nature Reviews Urology. עם זאת, הניסיונות לשחזר את הניסוי על בני אדם הניבו תוצאות מעורבות. הדבר מצביע על כך שייתכן וישנם גורמים נוספים המשפיעים על התהליך.

המגנזיום כמניעת אבני כליה

מחקרים מסוימים מצביעים על כך שמגנזיום יכול למנוע התגבשות של אוקסלט הסידן בשתן. שילוב של מגנזיום עם אשלגן וויטמין B6 יכול ליצור הגנה מרבית מפני היווצרות אבני כליה.

לחם בננה

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Meggan Hill (@culinaryhill)

הבננה כמקור עשיר לרכיבים חיוניים

בננה בינונית במשקל 118 גרם מכילה 422 מיליגרם אשלגן, 0.433 מיליגרם ויטמין B6 ו-31.9 מיליגרם מגנזיום. כל אלו הם רכיבים חיוניים שנמצאים במחקרים כקשורים להפחתת הסיכון לאבני כליה.

לסיכום, הוספת בננה לתזונה היומית יכולה להיות צעד פשוט וטעים להפחתת הסיכון לאבני כליה. עם רכיבים כמו אשלגן, ויטמין B6 ומגנזיום, הבננה מציעה יתרונות בריאותיים שעשויים להפוך אותה לפרי החשוב במניעת הבעיה הכואבת הזו.

אשלגן, ויטמין B6 ומגנזיום הנמצאים בבננות נמצאו כיעילים נגד סיכון אבנים בכליות,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר