X

7 תרופות שלא כדאי לערבב עם אלכוהול, לפי רופאים

אם אתם נהנים מכוס יין או קוקטייל מדי פעם, אך גם נוטלים תרופות מסוימות, ייתכן שתהיתם אם כדאי להימנע מערבוב בין השניים. המאמר הבא יפרט את הסיבות וההשלכות האפשריות של שילוב אלכוהול ותרופות. ורצוי להבין לפני שבודקים אישית

כמה זמן עבר מאז האנטיביוטיקה? . צילום: מערכת feedy באמצעות Ideogram

כאשר מדובר בשתיית אלכוהול, קיימות אזהרות רבות כיצד לעשות זאת באחריות. אחת האזהרות הנפוצות ביותר היא לא לערבב אלכוהול עם תרופות. אבל מה בדיוק משמעות האזהרה הזאת? האם זה אומר שלא כדאי ליטול כדור ולשתות משקה אלכוהולי בו-זמנית? האם זה אומר שלא כדאי לשתות אלכוהול אם אתם נוטלים תרופות בקביעות? ואילו תרופות עלולות להיות מושפעות לרעה? יש הרבה שאלות סביב אזהרה זו, ולכן פנינו לרופאים כדי להבין מה באמת צריך לדעת על השפעת האלכוהול על התרופות.

כיצד אלכוהול משפיע על תרופות

לדברי ד"ר תומס פונטינן, רופא מרדים ומומחה רפואת כאב התערבותי, "אלכוהול ותרופות יכולים להתערבב בדרכים שונות בהתאם לתרופה ולפיזיולוגיה של הפרט. תרופות רבות עשויות להיות פחות יעילות בשילוב עם אלכוהול, מה שעלול להוות בעיה עבור אנשים שזקוקים לתרופות שלהם כדי להישאר בריאים. הסיבה לכך היא שאלכוהול יכול להשפיע על יכולת הגוף לספוג תרופות."

מדוע יש להימנע מערבוב אלכוהול עם תרופות?

לדברי ד"ר לורה פורדי, רופאת משפחה מומחית, "יש להימנע מאלכוהול בזמן נטילת תרופות כי בדרך כלל הוא יכול להחמיר את תופעות הלוואי, להקטין את ההשפעה הרצויה של התרופה ולסכן את בריאותו ורווחתו של הנוטל. כמו כן, חשוב להזכיר כי אלכוהול ותרופות רבות מפורקות בכבד, כך ששילובם יכול להעמיס על איבר חיוני זה ולהחמיר מצבים אחרים כמו מחלת כבד."

תרופות שלא כדאי לערבב עם אלכוהול

  1. משככי כאבים שילוב אלכוהול עם תרופות כמו אצטמינופן (פרצטמול) ותרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) כמו אספירין או איבופרופן יכול לגרום לנזק לכבד ודימומים במערכת העיכול.

  2. נוגדי דיכאון שילוב אלכוהול עם נוגדי דיכאון עלול להקטין את יעילות התרופה ובמקרים מסוימים אף להחמיר את הסימפטומים. כמו כן, השילוב עלול לגרום לעייפות יתר ולפגיעה בתיאום התנועתי.

  3. אנטיביוטיקה נטילת אנטיביוטיקה מסוימת עם אלכוהול עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות כמו כאבי ראש, הסמקה ובחילות.

  4. תרופות אנטי-פסיכוטיות אלכוהול עלול להגביר את השפעות ההרגעה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, ולגרום לפגיעה בתפקוד המנטלי והגופני.

  5. תרופות לטיפול בחרדה ומרגיעים שילוב אלכוהול עם תרופות כמו בנזודיאזפינים (קסנקס, ואליום) ומרגיעים יכול לגרום לנמנום קיצוני, קשיי נשימה והרדמה מסכנת חיים.

  6. תרופות לסוכרת אלכוהול עלול להשפיע על תרופות לסוכרת ולגרום לרמות סוכר נמוכות או גבוהות, תלוי במשקה ובתרופה.

  7. מדללי דם שילוב אלכוהול עם מדללי דם עלול להפריע לפעולת התרופה ולהגביר את הסיכון לקרישי דם או לדימומים.

השלכות נוספות של שילוב אלכוהול עם תרופות

מעבר להשפעה על התרופות הספציפיות המוזכרות, שילוב אלכוהול ותרופות יכול לגרום לתופעות לוואי נוספות ואף מסכנות חיים. לכן חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתיית אלכוהול בזמן נטילת תרופות.

כיצד להישמר בזמן נטילת תרופות ושתיית אלכוהול?

לדברי ד"ר פונטינן, "חשוב לדבר עם הרופא על תופעות הלוואי לפני שתיית אלכוהול. אם אתם נוטלים תרופות בקביעות, הימנעו מאלכוהול אלא אם כן אתם בטוחים שזה בטוח."

אם שתיתם אלכוהול בזמן נטילת תרופות, שמרו על קשר עם קרוב משפחה למקרה שיתעוררו תופעות לוואי חמורות ויהיה צורך בסיוע רפואי מיידי.

זוג גבר ואישה נהנים משתיית יין | storyblocks

השורה התחתונה

יש סיבה שבגללה אנשי מקצוע רפואיים ממליצים לא לשתות אלכוהול בזמן נטילת תרופות, במיוחד תרופות כמו משככי כאבים, נוגדי דיכאון, אנטיביוטיקה, אנטי-פסיכוטיות, מרגיעים, תרופות לסוכרת ומדללי דם. שילוב של אלכוהול ותרופות עלול להקטין את יעילות התרופה ולגרום לתופעות לוואי חמורות ואף מסכנות חיים.

כדי לשמור על בריאותכם, שוחחו עם הרופא לפני שתיית אלכוהול בזמן נטילת תרופות וודאו שיש לכם קרוב משפחה שיכול לעזור במקרה של תופעות לוואי חמורות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר