X

רוצים להאט את תהליך ההזדקנות? מומחים ממליצים על התה הזה: 'עמוס בנוגדי חמצון'

תה אדמדם שמקורו פרחי שיח טרופי שאוהב את השמש הישראלית הופך לפופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות בזכות תכונותיו הבריאותיות והקוסמטיות. לא רק שהוא משמש כמשקה מרענן ומרווה, אלא גם מכיל נוגדי חמצון, ויטמינים וחומצות אלפא-הידרוקסי המסייעות בשמירה על עור צעיר, רענן וזוהר

תה היביסקוס. צילום: מערכת feedy באמצעות Ideogram

בסרטון TikTok מרתק, יוצרת התוכן הפופולרית אניה לוי חשפה את סגולותיו משפרות העור של תה היביסקוס, והדגישה את הפוטנציאל שלו 'להאט' ולדחות את ההזדקנות בשל תכולת נוגדי החמצון העשירים שלו. 

כיצד תה היביסקוס יכול לעזור להאט את תהליך ההזדקנות ולקדם עור זוהר. לוי מספרת לצופים כי תה היביסקוס הוא "בוטוקס הטבעי". היא ממשיכה ומסבירה כי התה "עמוס בנוגדי חמצון אשר מסייעים לגופנו להילחם ברדיקלים חופשיים הגורמים לנזק לתאים, מה שגורם להזדקנות". בנוסף, היא אומרת כי "הוא עשוי לסייע בהורדת לחץ דם, בהורדת רמות שומן בדם, בשיפור בריאות הכבד ואולי גם בקידום ירידה במשקל".

בהתעניינות רבה, בדקנו באמצעות ChatGPT מה אומרים מומחי דרמוטולוגיה וגורואים בריאותיים כדי להעמיק בהבנת היתרונות של תה זה ובתפקידו בהשגת עור קורן, גמיש ולח.

@anyalevicreates#naturesbotox#antiagingtea#slowdownaging#antiagingfoods#antioxidanttea#teaforskin#healthcoachuk#naturallyhealing#certifiedherbalist♬ She Share Story (for Vlog) - 山口夕依

באופן בסיסי, תה היביסקוס, המיוצר מפרחי השיח הטרופי, נחשב למקור עשיר בנוגדי חמצון, במיוחד ויטמין C ופוליפנולים. חומרים אלו חיוניים למאבק ברדיקלים חופשיים, הגורמים להזדקנות מוקדמת של העור. נוגדי החמצון שבתוך תה ההיביסקוס יכולים לסייע בהפחתת נזקי השמש, זיהום ואורח חיים לא בריא, ובכך לשמור על מראה עור צעיר ורענן.

מלבד נוגדי החמצון, תה היביסקוס מכיל חומצות אלפא-הידרוקסיות (AHAs) טבעיות. חומצות אלו ידועות ביכולתן לשפר את מרקם העור על ידי קילוף עדין של שכבת התאים המתים ושיפור חידוש התאים. קילוף זה מוביל לעור חלק יותר, זוהר ורענן יותר.

שתיית תה היביסקוס באופן קבוע עשויה גם לסייע בשמירה על לחות העור, בזכות התכונות האנטי-דלקתיות שלו. לחות העור היא גורם מפתח במניעת קמטים ושמירה על עור גמיש ורענן. כמו כן, התה עשיר בברזל, אשר חיוני לתהליך חידוש התאים ולשמירה על זרימת דם בריאה לעור, מה שמשפר את הזנת העור ומעניק לו מראה זוהר.

תה היביסקוס | storyblocks

מרי סבאט, תזונאית ובעלת חברת BodyDesigns Ltd, מסכימה ומוסיפה כי "תה צמחים כמו היביסקוס אינם מכילים קפאין או קלוריות באופן טבעי". היא מציינת כי "הוא מציעים טעם מתוק וארומטי באופן טבעי מבלי להוסיף סוכרים או קלוריות". הוספת מעט ממתיק טבעי, כמו סטיביה, היא אפשרות טובה נוספת לשיפור בריאות העור.

ד"ר סימרן סת'י, MD, מומחית לטיפוח העור ומייסדת RenewMD Beauty & Wellness, מזהירה כי הוספת סוכר לתה או לקפה לעיתים קרובות רק תגרום להופעת קמטים וקווים דקים להיות ברורה יותר. "צריכת יתר של סוכר מזוקק גורמת לנזק פנימי לקולגן ולאלסטין בעור עקב היווצרות של תוצרים מתקדמים של גליקציה (AGEs)", היא אומרת. "זה מפחית את שלמות וגמישות העור, מה שהופך אותו לחשוף להתייבשות ולקמטים".

סת'י מציינת כי תה היביסקוס הוא מקור עשיר לרכיבים תזונתיים, כולל ויטמין A, B1, B2, C, יחד עם אבץ וברזל. מעבר לכך, הוא מכיל גם חומצות שומן אומגה-3 וחומצות אלפא הידרוקסי טבעיות (AHAs), שהן קריטיות להשגת עור זוהר ורענן.

מכיל רכיבים טבעיים המסייעים למאבק בהזדקנות העור. פרח היביסקוס וידיד, צילום: roselie / pixabay

בחירה בתה צמחים כמו היביסקוס, עם או בלי ממתיק טבעי, "תספק נוגדי חמצון בריאים ולחות אשר יקדם יצירת עור חדש ויעניק לו מראה בריא ונפוח," מסכמת סת'י. 

ההיביסקוס משגשג באקלים חם ושטוף שמש, נפוץ גם בישראל, ובעיקר בגינות ציבוריות. בנוסף, הוא דורש תחזוקה נמוכה ומתאים לגידול כצמח נוי בגינות פרטיות ובמרפסות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר