המבורגר צמחוני. צילום: Danil Rudenko / vecteezy

שישה מזונות 'בריאים' שעלולים לפגוע בבריאות הלב שלכם

עם מחלות לב וכלי דם הגורמות לתמותה ברחבי העולם, בריאות הלב היא דאגה גוברת. בעוד שרבים מתמקדים בהימנעות מתזונה מזיקה מובהקת, חשוב גם להבין שחלק מהמזונות הפופולריים שממתגים את עצמם כבריאים, הם לא ממש כאלו

[object Object]

תוויות מטעות ושיווק מתוחכם יכולים להקשות על זיהוי המזונות שבאמת תומכים בבריאות הלב. מזונות הנתפסים כבריאים, כמו תחליפי בשר מהצומח או משקאות ספורט, יכולים עדיין להכיל כמויות גבוהות של נתרן, סוכר או שומנים לא בריאים. סיכונים אלה יכולים לתרום לעלייה במשקל, דלקת והגברת הסיכון למחלות לב עם הזמן. כדי למצוא את הדרך בשטח המורכב הזה, בדקנו באמצעות Chatgpt מה אומרים המומחים. להלן מזונות להימנע מהם וחלופות בריאות יותר לתמיכה בלב ובבריאות הכללית שלנו:

תחליפי בשר מהצומח

תחליפי בשר מהצומח משווקים לרוב כאפשרויות בריאות וידידותיות לסביבה. עם זאת, רבים מהמוצרים האלה מעובדים מאוד ויכולים להיות עתירי נתרן ושומנים רוויים." תוספים אלה יכולים להעלות את לחץ הדם והכולסטרול, מה שמגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם. מומלץ לבחור בחלבונים צמחיים ממזונות מלאים כמו עדשים, שעועית, חומוס וטופו, שהם באופן טבעי דלים בשומן ועשירים בסיבים תזונתיים. קציצות ירקות תוצרת בית המורכבות מדגנים מלאים, קטניות, ירקות ותבלינים יכולות להיות חלופה נהדרת, המאפשרת שליטה על תכולת הנתרן והשומן.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Vegan Meat (@veganmeatfood)

משקאות ספורט

משקאות ספורט מיועדים לשיפור ביצועים ספורטיביים ושמירה על לחות הגוף, אך הם עשויים להגיע עם השפעות בריאותיות שליליות. לא פעם הם נצרכים לעתים קרובות על ידי האוכלוסייה הכללית ללא צורך, מה שמוביל לצריכת יתר של סוכר ונתרן. תכולת הסוכר הגבוהה במשקאות אלה יכולה לתרום לעלייה במשקל ולהעלאת הטריגליצרידים, שניהם מזיקים לבריאות הלב. נתרן מוגזם יכול גם להוביל ליתר לחץ דם ובעיות קרדיווסקולריות קשורות. במקום משקאות ספורט,מומלץ לצרוך מי קוקוס, שהם תחליף טבעי לאלקטרוליטים עם פחות סוכר ונתרן. מים עם פרוסות פירות, ירקות או עשבי תיבול הם עוד חלופה מרעננת ללא התוספות המזיקות.

ירקות משומרים

ירקות משומרים הם נוחים לשימוש אך לעיתים מכילים נתרן נוסף לשימור טעם וחיי מדף.צריכת נתרן גבוהה קשורה ישירות ליתר לחץ דם, מה שמגביר את הסיכון למחלות לב ושבץ, בין שאר הסיכונים. לאופציה בריאה יותר, רצוי לבחור בירקות טריים או קפואים, שלרוב חופשיים מתוספת נתרן ושומרים על יותר חומרים מזינים. אם ירקות משומרים הם האופציה היחידה, מומלץ לבחור בזנים עם תכולת נתרן נמוכה או ללא תוספת מלח.

לעיתים מכילים נתרן נוסף לשימור טעם וחיי מדף. ירקות משומרים, צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

שמן קוקוס

שמן קוקוס זוכה לפופולריות בשל יתרונותיו הבריאותיים השונים. עם זאת, יש לדעת כי שמן קוקוס עשיר בשומן רווי ובקלוריות, מה שכמובן רע לבריאות הלב. מומלץ להשתמש בחלופות בריאות יותר כמו שמן זית או שמן אבוקדו, המספקים שומנים מועילים ללא אותה רמת שומן רווי.

גרנולה

גרנולה נתפסת לרוב כאפשרות ארוחת בוקר בריאה, אך חשוב לדעת שגרנולה מכילה לעתים קרובות סוכר מוסף רב, מלאה בקלוריות, ומכילה שומן רווי מאגוזים ושמנים. גורמים אלו יכולים להוביל לעלייה במשקל, דלקת והגברת הסיכון למחלות לב עם הזמן. לארוחת בוקר בריאה יותר, מומלץ לבחור ביוגורט יווני רגיל עם פירות טריים ואגוזים או דגני בוקר עשירים בסיבים וחלבון.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Best Ever Granola (@bestevergranola)

פירות יבשים

בעוד שפירות יבשים מכילים סיבים וחומרים מזינים, הם גם עשירים מאוד בסוכר ובקלוריות בשל תהליך הייבוש. אכילת יותר מדי פירות מיובשים יכולה לגרום לעלייה ברמות הסוכר בדם, לעידוד עלייה במשקל ולהגברת הסיכון למחלות לב. פירות טריים הם בחירה טובה יותר, כאשר תפוחים, פירות יער והדרים הם אפשרויות מצוינות לבריאות הלב.

לסיכום, מודעות לתזונה שלכם היא חיונית לשמירה על בריאות הלב. בעוד שמזונות מסוימים עשויים להיראות מועילים, הם יכולים להכיל סיכונים נסתרים. על ידי הימנעות מתחליפי בשר מהצומח מעובדים, משקאות ספורט, ירקות משומרים עם תוספת נתרן, שמן קוקוס, גרנולה עתירת סוכר ופירות מיובשים, תוכלו לעשות צעדים משמעותיים לקראת הגנה על הלב שלכם. במקום זאת, בחרו במזונות טבעיים ומלאים שמספקים חומרים מזינים חיוניים ללא התוספות המזיקות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו