אם כולם חושבים שאתם לא נעימים, וואלה, אולי יש בזה משהו. צילום: Drazen Zigic / freepik

6 התנהגויות קטנות שגורמות לאנשים לא לאהוב אתכם - וחבל

כולנו רוצים שיאהבו אותנו אבל לפעמים נטיות מסוימות או הרגלים שהתקבעו עושים לאחרים אנטי. אבל עם קצת תשומת לב אפשר לשנות את זה, וסוף סוף להיות חביבי הקהל

[object Object]

כשאנשים אומרים שלא צריך להיות לכם איכפת מה אחרים חושבים, זה לא לגמרי נכון. כמובן שאתם לא צריכים להתאבסס על כל דעה, אבל התפיסה הכללית שיש לאנשים לגביכם כן חשובה. אם כולם חושבים שאתם לא נעימים, וואלה, אולי יש בזה משהו. ChatGPT עזר לנו להבין אילו התנהגויות יכולות לגרום לאחרים לקחת מכם צעד אחורה. או שניים.

להשתלט על שיחות עם הומור

הומור הוא לרוב תכונה שאנשים אוהבים, ולהיות מצחיקים יכול להציב אתכם במוקד תשומת הלב. עם זאת, יש זמן ומקום לכל דבר. התבדחות בלתי פוסקת בשיחות רציניות עלולה להיתפס כחסרת רגישות ומזלזלת. לדעת מתי להיות רציניים ומתי להקל על מצב הרוח היא חיונית. אזנו את השנינות שלכם עם היכולת להשתתף בדיונים משמעותיים.

לנסות לספר את הסיפורים הכי טובים

בני אדם תחרותיים באופן טבעי, אפילו בשיחות מסדרון. כשמישהו חולק סיפור, הדחף לשתף סיפור "טוב יותר" יכול להיות חזק. עם זאת, ההרגל הזה של לנסות להתעלות על אחרים יכול לגרום לכם להיראות מרוכזים בעצמכם וגסי רוח. במקום לחטוף מאחרים את אור הזרקורים, הקשיבו והפגינו עניין אמיתי בסיפור שלהם. תוכלו לשתף את הסיפורים שלכם בפעם אחרת.

לחשוב שאתם יודעים בדיוק מה צריך לעשות

השפעה על אחרים יכולה להיעשות בשתי דרכים: השראה או מיקרו-מנג'מנט. בעוד השראה מאפשרת לאנשים לשמור על כוח קבלת ההחלטות שלהם, מיקרו-מנג'מנט שולל אותה. הכוונה מתמדת של מישהו מה לעשות, במיוחד בזמן אמת, יכולה להיות מתסכלת להפליא ולגרום לכם להיראות שתלטניים. עודדו ועוררו השראה במקום להכתיב ולפקד.

להעמיס את התיק שלכם על אחרים

לבקש ממישהו לעזור במטלה מדי פעם זה בסדר, אבל להפוך את זה להרגל יכול להיות מעצבן. כאשר אתם מעבירים לעתים קרובות את המשימות שלכם לאחרים מבלי להתחשב בעומס שלהם, זה מראה על חוסר כבוד לזמן שלהם. שימו לב שאתם לא מעמיסים על אחרים דברים שאתם אמורים לעשות בעצמכם, ואם אתם חייבים לבקש עזרה, ודאו שזה לא אירוע קבוע.

לבקש טובות (בלי דרך מילוט)

יש אנשים שמבקשים טובות, מתוך ידיעה שלרוב קשה לסרב. זה יכול להיתפס כמעשה מניפולטיבי. כאשר מבקשים טובה, חשוב לתת לאדם השני דרך קלה לסרב. הבהירו שזה בסדר גמור שהוא יגיד לא ושלא תתבאסו עליו. זה מעיד על כבוד לזמן ולגבולות שלו.

לשקר שקרים לבנים - והרבה מהם

אמנם שקרים מסוימים עשויים להיראות לא מזיקים, אבל בדרך כלל אנשים טובים בזיהוי חוסר כנות. כשנתפסים, שקר יכול לפגוע באמינות שלכם ולגרום לאחרים להרגיש שמזלזלים בהם. שאפו לכנות באינטראקציות שלכם. זה בונה אמון וכבוד, גם אם האמת לפעמים לא נוחה.

מודעות להתנהגויות העדינות האלו יכולה לעזור לשפר את האופן שבו אחרים תופסים אתכם. זה לא עניין של לשנות את מי שאתם, אלא פשוט לחדד את האופן שבו אתם מתקשרים כדי לבנות מערכות יחסים טובות יותר. עם התחשבות ותשומת לב, תוכלו למצוא קצת יותר אהבה ופחות גלגולי עיניים.

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו