מספר מחקרים מצביעים על כך שישנו סוג גוף נשי שמרבית הגברים מעדיפים. צילום: freepik

המדע מגלה: זהו סוג הגוף הנשי שהכי מושך גברים

זו שאלה ישנה כמו הזמן: מהו סוג הגוף הנשי שהכי מושך גברים? התשובה המדעית לא בדיוק מתיישבת עם מה שאתם רואים הרבה ברשתות החברתיות ובמגזינים פופולריים, וקשורה לאינסטינקטים עתיקי יומין

[object Object]

מחקרים על סוגי גוף אידיאליים ותפיסות מוטעות הם נושא חם. אמנם בסופו של דבר מדובר בהעדפה אישית; הרי לא כל גבר יאהב את אותה גזרה. אך מספר מחקרים מצביעים על כך שישנו סוג גוף נשי שמרבית הגברים מעדיפים - ובאופן מפתיע, זה לא הגוף הטיפוסי שמוצאים במודעות הפרסום של קלווין קליין. באופן מעניין, הממצאים גם מצביעים על כך שהאבולוציה והישרדות המינים משחקים תפקיד משמעותי יותר במשיכה ממה שרבים מבינים.

צלילה למחקרים שמצאנו בסיוע ChatGPT ומפענחים את צורת הגוף הנשית שנחשבת למושכת ביותר בעיני גברים, מפתיעה למדי, לאור התפיסות המוטמעות בנו. 

 המחקר מגלה: גברים מעדיפים גזרת "שעון חול"

מחקר שפורסם ב-Eye on Psi Chi, אתר אגודת הכבוד לפסיכולוגיה בינלאומית, מצא שגברים נמשכים ביותר לנשים עם יחס מותניים-ירכיים של 0.70 (כלומר, המותניים צרים בכ-30% מהירכיים). ד"ר דבינדרה סינג, מחברת המחקר, הסביר שהעדפה זו עשויה להיות מבוססת על נטייה ביולוגית מוטבעת. היא ציינה ש"הראיות שסוכמו במאמר זה מפריכות את המיתוס שהיופי הוא משתנה. ההעדפה על פי יחסי מותניים-ירכיים ברורים היא תופעה מושרשת הניכרת בתרבויות שונות".

גזרת שעון חול אייקונית. כריסטינה הנדריקס

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Hollywood actress (@hollywoodactresssess)

נשים עם יחס מותניים-ירכיים נמוך דורגו גם הן כמאוד מושכות על ידי גברים בניסוי ספיד-דייטינג שנערך ב-2020 ופורסם ב-Social Psychology and Personality Science, סטודנטים לפסיכולוגיה (מתוכם 275 נשים) השתתפו בניסוי; לאחר כל דייט, הם התבקשו לדרג את גופו, פניו, אישיותו והמשיכה הכללית של השותף לדייט. מעניין, לא רק יחס הירכיים שהגברים דרגו גבוה בניסוי; גם נשים גבוהות מהממוצע קיבלו ציונים גבוהים. זה התיישב עם הסטנדרטים המודרניים ליופי, עם דוגמניות ומשפיעניות  שמנסות להיראות גבוהות יותר מכפי שהן באמת. בנוסף לצורת הגוף, גם מדד מסת הגוף (BMI) היה גורם משמעותי.

 גברים מעדיפים נשים עם BMI ״בריא״

מגזיני סלבס ותרבות הפופ עשויים לגרום לכם לחשוב שגברים מעדיפים נשים רזות עם BMI נמוך. עם זאת, מחקר מ-2020 ב-British Journal of Psychology מצא שגברים מעדיפים נשים עם BMI בטווח של 23.01 עד 23.46. על פי קליבלנד קליניק, BMI בריא לנשים נע בין 18.5 ל-24.9, בהתאם למספר גורמים.

החוקרים מצאו ש"גברים ונשים בחרו צורות גוף של המין השני כדי למקסם את הבריאות והמשיכה. תוצאות אלו עולות בקנה אחד עם תיאוריות הבחירה המינית, אך מנוגדות לדיווחים קודמים". המחקר נערך על גברים אירופאים, אך ציטט גם מחקרים אחרים המצביעים על כך שגברים במלזיה ובאוסטרליה מעדיפים נשים עם BMI נמוך יותר. עם זאת, החוקרים ציינו שהנתונים ממחקרים נוספים אלה עשויים להיות מוטים.

BMI "בריא". מרילין מונרו

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Marilyn Monroe (@marilynmonroe)

 אז למה גברים מוצאים את המאפיינים הספציפיים הללו מושכים?

על פי מחקר מ-2019 שפורסם ב-Evolution and Human Behavior, נשים עם גזרת "שעון חול" נחשבות למושכות יותר בעיני גברים מכיוון שיחס מותניים-ירכיים נמוך מצביע על כך שהן צעירות ולא היו בהריון בעבר. המחבר ד"ר וויליאם ד. לסק, חוקר באוניברסיטת קליפורניה סנטה ברברה, הסביר ל-PsyPost ש"מאחר שהאבולוציה תלויה בהצלחה ברבייה, כל דבר שקשור לרבייה, כמו בחירת בן זוג, צריך להיות ממוטב על ידי הברירה הטבעית". הוא הוסיף שנשים עם יחס מותניים-ירכיים נמוך רשמו רמות גבוהות של חומצת השומן אומגה-3 DHA, מרכיב חיוני בהתפתחות מוח התינוק.

"גברים מחפשים סימני בריאות ופוריות". ביונסה

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

לסק ציין גם שהממצאים סותרים תפיסה רווחת על העדפות גברים: "במשך 30 שנה, ההסבר שהתקבל היה שגברים מחפשים סימני בריאות ופוריות, אך הראינו שגדלי מותניים קטנים מאוד ו-BMI נמוכים הקשורים למשיכה בנשים ש׳אוכלות טוב׳ אינם מצביעים על בריאות או פוריות טובות יותר".

 היופי הוא בעיני המתבונן

חשוב לזכור שהרעיון החברתי של "הגוף הנשי המושלם" השתנה במהלך השנים – ושהמשיכה הפיזית היא רק חלק מהתמונה הכוללת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו