X

עושים הליכות כדי לרדת במשקל? 10 הטעויות האלה יהרסו לכם את התוכנית

הליכה היא אחת מהדרכים הנגישות והאפקטיביות להשלת הקילוגרמים העודפים. אבל שימו לב שאתם עושים את זה נכון

נוח לכם? נעליים לא מתאימות עלולות לגרום לפציעות. צילום: jcomp / freepik

הליכה היא אימון נגיש וקליל למי שרוצה להשיל כמה קילוגרמים. זאת פעילות מתונה, לא צריך בשבילה ציוד מיוחד ויש לה יתרונות בריאותיים רבים. עם זאת, אנשים רבים מחבלים במאמצים שלהם עם טעויות נפוצות. אז ממה כדאי להימנע?

ללכת קצת

בעוד הליכה היא דרך מעולה לשרוף קלוריות, יציאה לסיבוב עצל כמה פעמים בשבוע בדרך כלל לא מספיקה כדי לראות תוצאות. המפתח לירידה במשקל באמצעות הליכה הוא להבטיח שאתם צועדים מספיק. כוונו לפחות ל-150 דקות של עצימות בינונית או 75 דקות של עצימות נמרצת מדי שבוע. אם אתם רק מתחילים, העלו בהדרגה את ספירת הצעדים היומית שלכם לסביבות 10,000.

ללכת ברגוע

עוצמת ההליכה היא גורם מכריע נוסף. בעוד שקצב נוח עדיף על לא ללכת בכלל, הגברת העצימות עוזרת לך לשרוף יותר קלוריות ולשפר סיבולת לב-ריאה. גוונו את השטח שאתם צועדים עליו, אתגרו את עצמכם עם שיפועים וקצב מהיר, או שלבו אינטרוולים (סטים של קצב מהיר ואיטי יותר).

להתחיל ישר ולסיים מהר

צועדים רבים מדלגים על חימום לפני תחילת האימון ושחרור והרפיה בסופו - תוך סיכון לפציעות שעלולות להפריע להתקדמות. חמש עד עשר דקות לפני ואחרי אימון יכולים לשפר את הביצועים ולהפחית את הסיכון לשרירים תפוסים או בעיות אחרות.

לחשוב שעכשיו אפשר לאכול הכל

הזנחת תזונה היא טעות נפוצה. גם בהליכה סדירה, בחירות תזונתיות לקויות עלולות לחבל במאמצי הירידה במשקל. הימנעו מסוכרים ומזונות מעובדים והתמקדו בתזונה מאוזנת ועשירה בירקות, פירות, חלבונים רזים ודגנים מלאים.

לא לשתות מספיק

לעתים קרובות שוכחים לשתות מים - או מספיק מים. מחסור בנוזלים מוביל לעייפות ולירידה בביצועים. שתו מים לפני, במהלך ואחרי ההליכה, במיוחד במזג אוויר חם.

לנעול את הנעליים הלא נכונות

נעליים שאינן מתאימות להליכה עלולות לגרום לאי נוחות ולהוביל לפציעות. השקיעו בזוג נעלי הליכה טובות עם תמיכה וריפוד מתאימים.

לשכוח מהכוח

הסתמכות אך ורק על הליכה לירידה במשקל היא טעות נוספת. שילוב של אימוני כוח פעמיים בשבוע יכול להגביר משמעותית את התוצאות על ידי בניית שרירים והגברת חילוף החומרים.

לא לתת לגוף לנוח 

חשוב לנוח כמו שצריך בין ההליכות. אם לא תקחו מספיק זמן להתאושש בין האימונים, הדבר יכול להוביל לעומס על הגוף ולפציעות. ודאו שהפסקות המנוחה משתלבות בשגרה השבועית שלכם.

ללכת און אנד אוף

חוסר עקביות הוא מחסום משמעותי. קבעו לוח זמנים והתחייבו אליו - התייחסו להליכות כאל דבר קבוע ובלתי ניתן למשא ומתן. ערכו תוכנית גיבוי לימים עמוסים או מזג אוויר גרוע. התמדה היא המפתח: הפכו את ההליכה לחלק קבוע מהיומיום שלכם.

לצעוד באותו מסלול

הליכה באותו מסלול שוב ושוב יכולה להוביל למונוטוניות ודריכה במקום. הגוף יתרגל וההתקדמות תיעצר. חפשו דרכים חדשות בשכונות אחרות, פארקים או שבילים כדי לשמור על עניין ולאתגר קבוצות שרירים שונות.

כל צעד קדימה הוא צעד קרוב יותר ליעד שלכם - אבל הדרך להצלחה סלולה במאמץ חכם ועקבי.

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר