X

איך לפתור כל ריב עם בן הזוג - ב-26 דקות או פחות

ויכוחים ואי הסכמות הם דבר בלתי נמנע אפילו בקשרים הרומנטיים החזקים ביותר. אבל יש דרך לפתור קונפליקטים בלי דרמה, ועם הרבה אמפתיה

קחו רגע לכתוב, זה ישנה את כל הטון של השיחה. צילום: Drazen Zigic / freepik

מערכות יחסים אינטימיות יכולות להיות מסובכות, ופתרון קונפליקטים הוא חיוני לשמירה על קשר בריא והרמוני. אם אתם ובן או בת הזוג שלכם מתקוטטים על אותה בעיה במשך שנים, תרגיל מהיר ויעיל יכול לעזור לכם למצוא פתרון - תוך 26 דקות בלבד, או פחות.

התרגיל כולל כתיבה אישית על הבעיה ולאחר מכן דיון על הנושא - מנקודת מבטו של האחר. כך, זוגות יכולים לתקשר את הרגשות והדאגות שלהם ללא העוצמה הרגשית המלווה לרוב ויכוחים.

איך זה עובד?

התחילו בכתיבת הסיבות לריב, כפי שאתם תופסים אותן. זה עוזר לחדד ולהבהיר את המחשבה ומפחית את הסיכוי לקצרים בתקשורת. לאחר מכן, קראו את מה שכתב בן או בת הזוג וקחו רגע לעכל את נקודת המבט הנגדית. זהו צעד שמעודד אמפתיה והבנה.

על ידי התמקדות בנושא באמצעות תקשורת כתובה, זוגות יכולים לעקוף את התגובות הרגשיות שבדרך כלל מסלימות קונפליקטים. כתיבת הדברים משנה את הטון של השיחה ומאפשרת כנות ופגיעות.

המפתח להצלחת השיטה הוא אמפתיה. על ידי הבנת נקודת המבט של בן או בת הזוג, תוכלו לטפל בשורשי הסכסוך ולהציע פתרון שישביע את רצון שני הצדדים. השיטה מעודדת תקשורת פתוחה וכבוד הדדי, שהם חיוניים לפתרון מחלוקות. כדי ליישם את הפרקטיקה הזו בצורה יעילה, שני בני הזוג צריכים להיות מוכנים להשתתף ולגשת לתרגיל בראש פתוח. 

כך תעשו את זה נכון

הקדישו זמן: בחרו זמן שבו שניכם יכולים להתרכז ללא הסחות דעת.

כתבו בנפרד: כל אחד מבני הזוג כותב את נקודת המבט שלו על הנושא.

שתפו וקראו: החליפו דפים וקראו זה את מחשבותיו של זה.

דברו ברוגע: דברו על מה שכתבתם באווירה נעימה, תוך התמקדות בהבנה במקום בהגנה על הצד שלכם.

קונפליקטים במערכות יחסים הם דבר טבעי, אבל הם לא חייבים להוביל לוויכוחים ממושכים או לבעיות לא פתורות. על ידי שימוש בשיטה המוצעת, זוגות יכולים לפתור את חילוקי הדעות שלהם באופן בונה. המפתח הוא לתקשר בפתיחות, להבין את נקודת המבט של הצד השני ולגשת לשיחה באמפתיה ובסבלנות. זה יכול לסייע לא רק בפתרון הבעיה המיידית, אלא גם לחזק את הקשר כולו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר