סקר חדש שנערך בארה"ב חושף את הקשרים האנתרופומורפיים העמוקים שאנשים יוצרים עם המכוניות שלהם, שנעים בין מה שנראה כמו קשר בין הורים לילדים ועד קשרים שנראים על גבול נישואים מונוגמיים מחייבים. ביקשנו מ-Claude, שאותה אנחנו אמנם אוהבים אבל לא ברמה שתמנע מאיתנו להפנות שאלות דומות ל-ChatGPT, Google Gemini או Perplexity, לסכם לנו את התוצאות:
51% מתוך 2,000 בעלי הרכבים שהשתתפו בסקר של חברת OnePoll עבור רשת המוסכים Meineke רואים במכוניותיהם "חלק מהמשפחה". 53% אמרו שאם תהיה להם אפשרות כזו, הם ישמרו על הרכב הנוכחי שלהם לנצח – מתוכם 22% בשל היקשרות רגשית ו-24% בשל זיכרונות נעימים שהמכונית היא חלק אינטגרלי מהם.
נראה שמכוניות מעוררות נאמנות עזה: 58% רוצים להחזיק במכוניותיהם כל עוד הדבר אפשרי, בשל האמינות שסיפקו, לתפישת בעליהן. פרגמטיות פיננסית מניעה גם היא את ה’מונוגמיה’ לכלי רכב, שכן 80% אמרו נוטים ‘לסחוט’ תוחלת חיים מקסימלית ממכוניותיהם הנוכחיות כדי לחסוך כסף.
מצד שני, רק 34% אמרו שהם יקנו שוב את אותו דגם, בעוד 47% אומרים שיחפשו רכב שונה, ו-45% אומרים שהרכב הבא שלהם יהיה חשמלי. בקרב צעירים השיעורים גבוהים עוד יותר: 69% מדור ה-Z ו-59% מנמילניאלז רואים ברכבים חשמליים את העתיד, לעומת 41% מדור ה-X ו-32% בלבד מהבייבי-בומרס. יתרונות כמו חיסכון בכסף על דלק (35%), ידידותיות לסביבה (33%) והפחתת זיהום (29% - לא ברור מה ההבדל בין שתי האפשרויות הללו) היו היתרונות העיקריים שהובילו את ההעדפה הזו.
עם זאת, הסקר הדגיש גם ספקות מתמשכים סביב רכבים חשמליים: 66% מהמשיבים חוששים מעלויות בעלות גבוהות יותר, בעוד 41% מאמינים כי רכבים חשמליים ידרשו ביקורים תכופים יותר במוסך.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו