X

תרגיעו: זו הסיבה שאתם צריכים להפסיק לצעוק בעבודה

צעקות, טריקת דלתות, מכות בקירות ודרכים אחרות של הבעת זעם אולי גורמים לעמיתים שלכם לעבודה לפחד מכם – אבל הן ממש לא גורמות להם להעריך אתכם

בוס צועק. צילום: Getty Images

האם אתם נוהגים לטרוק את דלת המשרד לאחר פגישה סוערת, או לשחרר תסכולים בצעקות על עמיתים לעבודה שלא מצליחים “לספק את הסחורה”? אם אתם מצפים שהבוס והעמיתים האחרים שלכם יביעו כלפיכם יותר כבוד בגלל הפתיל הקצר שלכם – כדאי שתחשבו שוב. Claude תעזור לנו לספר לכם למה לפחות בעבודה כדאי לכם להירגע.

מחקר חדש, שנערך על ידי חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת פרינסטון בניו-ג’רזי ופורסם לפני כשבוע בכתב העת Frotiers in Social Psychology, מגלה שהבעת כעס לעתים קרובות גורמת בדיוק להיפך הגמור מהרמת כבודו או מעמדו של האדם בעבודה. למעשה, התפרצויות כעס נמצאו כמפחיתות את דירוג העצמאות ויכולת המנהיגות שלהעובד, ללא קשר למגדר.

הבעיה היא שתגובתיות רגשית נתפשת כתגובת יתר לא הולמת, ולא כסימן לכוח. גילויי חוסר שביעות רצון גם נתפשים גם הם על ידי אחרים כסימן לאנוכיות או תוקפנות, ולא סמכות.

עובדים המצפים לזכות במעמד או קידום לאחר הבעת זעם צפויים לקריאת השכמה לא נעימה. תקריות כאלו ממקדות את תשומת הלב דווקא בחוסרים במיומנויות בין-אישיות, ולא במצוינות טכנית או בחזון אסטרטגי.

זה לא אומר שאסור להביע להט בעבודה – אבל דווקא רוגע מראה יכולת להתמודד עם לחצים ואחריות בצורה טובה יותר. לכן, כדאי להיזהר מתיעול אנרגיה לזעם ולהפנות אותה לעבודה עצמה, ולהסתפק בביטחון ובהגינות כדי לזכות בכבוד ובקידומים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר