X

מדע האהבה: זה מה שאנשים מחפשים בפרופיל שלכם בטינדר

עזבו אתכם מכמה אתם יפים, חכמים, מוכשרים או בעלי טעם מוזיקלי משובח. הדבר שהכי מושך פרטנרים פוטנציאליים באפליקציות היכרויות הוא בכלל מה אתם מחפשים בהם

אילוסטרציה. צילום: GettyImages

רוב משתמשי אפליקציות ההיכרויות מתמקדים בפרופיל שלהם בהצגת התכונות החיוביות שלהם – התחביבים, המזלות, חיות המחמד וכן הלאה. אבל מחקר חדש מצביע על כך שעדיף להתמקד בדיוק באותם דברים שאתם חפשים אצל בן/בת זוג פוטנציאלי/ת. נעזרנו ב-Claude כדי לתמצת את המסקנות.

לפי מחקר של פרופ’ ג'וליאנה שרדר מבית הספר לעסקים על שם האס באוניברסיטת ברקלי ופרופ’ איילת פישבך מאוניברסיטת שיקגו בות’, שמיועד לפרסום בגיליון מרץ של כתב העת Journal of Experimental Social Psychology, אנשים מרוצים יותר במערכות יחסים שבהן הם מרגישים מוּכּרים ומובנים. לכן, הן מסיקות, הדגשת הרצון להכיר מישהו לעומק יכולה להפוך את הפרופיל שלכם למפתה יותר.

השתיים גילו שאנשים מאמינים כי הם מכירים את בני הזוג שלהם טוב יותר מאשר בני הזוג מכירים אותם - אפקט שנקרא אשליית תובנה א-סימטרית. אבל בניגוד לאינטואיציה, ההרגשה שבני הזוג מכירים אותם, ולא שהם מכירים את בני הזוג שלהם, היוותה גורם מפתח ב’ניבוי’ אושר במערכות יחסים. זה היה נכון לגבי סוגים שונים של קשרים – רומנטיים, ידידותיים ומשפחתיים.

בניסוי שכלל פרופילי היכרויות מקוונים אמיתיים, למעלה מ-50% מהכותבים התמקדו ברצון שיכירו אותם, בעוד שרק 20% הביעו עניין להכיר את הצד השני. עם זאת, פרופילים שהדגישו הכרה של הצד האחר נחשבו מושכים יותר על ידי מדרגים.

לכן, נראה שאם אתם רוצים שהפרופיל שלכם יבלוט וימשוך פרטנרים פוטנציאליים, כדאי לכם לציין שאתם רוצים להקשיב, לתמוך ולהבין לעומק את הפרטנר. מחקרי שוק מראים שנכונות וניסיון להיכרות עמוקה עם נבכי אישיותו של הפרטנר יוצרים רושם טוב יותר מאשר התפארות בתכונות שלכם. אחרי הכל, מערכות יחסים הן רחוב דו-סטרי – ולכן עדיף להדגיש דווקא את מה שאתם מציעים לבן/בת הזוג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר