בימים האחרונים נחשף כיצד ביטלה נטפליקס את הסדרה המדוברת "מיינד האנטר", במה שנראה כמו סטירת לחי מצלצלת לאחד מהיוצרים הקולנועיים המוערכים בעולם. נעזרנו ב-Claude כדי לפרט מה קרה שם.
בראיון למגזין הצרפתי Premiere, שפורסם בנובמבר האחרון אך תורגם לאנגלית על ידי משתמש טוויטר ביום ראשון, חשף פינצ’ר כי ענקית הסטרימינג האריכה את החוזה שלה מולו, המאפשר לו ליצור עבורה פרויקטים שונים כראות עיניו, בשלוש שנים נוספות. זאת לאחר עשור שלם של עבודה בלעדית משותפת, שבמהלכו יצר את “בית הקלפים", סדרת המקור הראשונה של השירות, "מיינד האנטר" ו"אהבה, מוות &רובוטים", לצד שני סרטים – “מאנק” ו"הרוצח".
מצד שני, הוא גם הודה כי החברה החליטה לבטל את הסדרה המצליחה, שעוסקת בתקופת גיבוש יחידת הפרופיילינג של ה-FBI, שתופסת רוצחים סדרתיים על ידי ניתוח פסיכולוגי שלהם. הסיבה לביטול: תג המחיר של הסדרה, שפינצ’ר מגדיר כ"יקרה מאוד". לדבריו, לאחר העונה השנייה, כשהיה ברור שגודל הקהל אינו מצדיק את התקציב, היא הציגה בפניו אולטימטום: או למצוא דרך להוזיל את ההפקה, או לשנות את האופי של התוכנית כדי למשוך קהל רחב יותר. מאחר שפינצ’ר אינו נוהג להתפשר על החזון שלו לתכנים שהוא יוצר, הוא סירב – וההפקה בוטלה.
הביטול הפתאומי הותיר את קהל המעריצים, שבכל זאת לא היה מאוד קטן, מאוכזבים – אך פינצ’ר אומר כי הוא פשוט המשיך הלאה לפרויקטים אחרים, וכאמור גם האריך את החוזה שלו עם החברה, למרות הביטול שאירע כבר ב-2020. ההחלטה הזו של נטפליקס היתה, כנראה, אחת הפעמים הראשונות שבהן היא הפגינה שינוי ממדיניות הפזרנות המופרזת שלה על תכנים בעשור הקודם, עם תוכניות עתירות תקציב שהובילו אותה להוצאות של 16 מיליארד דולר בשנה. כידוע, מייד לאחר משבר הקורונה נקלעה נטפליקס למשבר, עם ירידה בכמות המנויים ושעות הצפייה, שהובילה לצניחה של המניה ושינוי דרמטי במוכנות של החברה לקחת סיכונים על תכנים ניסיוניים. כיום היא מתמקדת ביצירת עולמות תוכן סביב מותגים שכבר הצליחו במקומות אחרים, כמו משפחת אדמס, וואן פיס ועוד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו