X

ניהול מוזר: הדברים ההזויים שמנהלי מוצר נאלצים להתמודד איתם

מנהל מוצר נשמע כמו תיאור מאוד אפרורי של תפקיד רגוע למדי – אבל האמת היא שמנהלי מוצר הם הגיבורים של ההייטק, שמתמודדים מול דרישות, תלונות וציפיות שלא מסתדרים אפילו עם עצמם, ודואגים לכך שבסוף כמעט כולם יהיו כמעט מרוצים

מנהלת מוצר במשרד עם האותיות MP מאחוריה. צילום: מערכת feedy באמצעות Leonardo.Ai

מנהלי מוצר הם הגיבורים הבלתי מוערכים של עולם התאגידים – ואת זה יודע אפילו ChatGPT. הם מתמודדים ללא הפסקה עם הדרישות המוכתבות מלמעלה, התלונות שמגיעות מלמטה, וכל מה שביניהן. בניגוד לרושם המשעמם שמתקבל משם התפקיד, המציאות היא רכבת הרים של אתגרים, שזיכתה אותם אפילו בכמה פודקאסטים עבריים משלהם כדי לפרוק מתח ולשתף מור”קים. ChatGPT עזר לנו להרחיב מעט על הדברים שכי מעצבנים שמנהלי מוצר מתמודדים איתם יום יום. 

1. מרוב פיצ’רים לא רואים את המוצר
דמיינו לעצמכם שיצרתם תוכנית עבודה מתוכננת בקפידה להשקת מוצר מסוים, רק כדי שהיא תשובש לחלוטין על ידי עודף פיצ’רים. זה כמו להפליג לגן עדן טרופי ולמצוא את עצמכם במשולש ברמודה. כל עובד מתחנן להוסיף תכונה שלדבריו אי אפשר בלעדיה, ופתאום המוצר המלוטש דומה לשטיח ארוג מטלאים בצבעים שונים לחלוטין. מנהלי מוצר מוצאים את עצמם בקרב מתמיד כדי להדוף תוספות מיותרות, כמו אבירים השומרים על הטירה שלהם מצבא של רעיונות מפוקפקים.

2. "וצריך שיהיה כאן גם אובר, גם טינדר וגם טוויטר"
יש סיבה שחדי-קרן לא קיימים – קרן של קרנף פשוט לא הגיונית על פנים של סוס. אז למה לעובדים בארגונים נראה הגיוני שהאפליקציה שלהם צריכה להיות הכלאה של כל אפליקציה מצליחה שנוצרה אי פעם, גם אם היא לא קשורה לכלום? זה כמו להזמין פיצה עם כל תוספת שאפשר להעלות על הדעת ולצפות שהיא תהיה יצירת מופת קולינרית. מנהלי מוצר מתמודדים עם האתגר הזה בחיוך מאולץ, שוקלים בשקט את חוסר האפשרות לשלב את האלמנטים הטובים ביותר של אובר, נטפליקס ואפליקציית מזג אוויר לכדי יצירת מופת אחת מגובשת, ומונעים את התוצאה המתוסבכת שהיתה יוצאת משילוב כזה.

3. “רק תוסיפו פרסומות, ותעשו את זה אתמול"
התנגשות טיטאנים, קרב ענקים – אף ניסוח גרנדיוזי לא מוגזם מדי לתיאור מערכת היחסים בין אנשי שיווק לבין מנהלי מוצר. בזמן שמנהלי מוצר עובדים ימים כלילות כדי להשיק מוצר שממלא צרכים מסוימים ותוך מסגרת זמן מסוימת, אנשי השיווק מסתערים עליהם ודורשים שהמוצר יושק מהר יותר, טוב יותר, גדול יותר – ובמסגרת זמן קצרה יותר, כי הבטחנו ללקוחות ולמשקיעים הדגמה מחר בבוקר. המתח בין שני המחנות הללו הוא דרמה שייקספירית מותחת ומורטת עצבים – בעיקר עצביהם של מנהלי המוצר.

4. "נין של דודה-רבה שלי אמר..."
בעידן של עומס מידע ותקשורת בלתי מוגבלת, כל אחד מכיר "מומחה" מטעם עצמו שיודע בדיוק מה טוב למוצר שלכם. מנהלי מוצר מוצאים עצמם מופגזים בעצות לא רצויות מקרובים רחוקים, מכרים והכלב של השכן. "למה לא להוסיף צ'טבוט?" הם מציעים, כאילו בניית צ'טבוט היא עניין של 5 דקות ב-ChatGPT. התמודדות מול דעות והצעות עם כוונות טובות אך מוטעות דורשת סבלנות בלתי מוגבלת.

5. פריוריטי – כשאתמול והיום לא מדברים בכלל באותה שפה
מה היה קורה אם באמצע ניווט בלב המדבר, לאחר שיישרתם את המפה שלכם לפי כוכב הצפון, היה עובר פתאום לגלקסיה אחרת, שבה יש שישה כיווני אוויר? שינוי סדרי עדיפויות הוא הניקור הבלתי פוסק של חוסר ודאות בעולמו של מנהל מוצר. אתמול המטרה היתה א’, והיום היא Ω – כלומר, היא לא רק בקצה השני של סקאלת העדיפויות, אלא אפילו לא באותה שפה. הסתגלות היא סגולה שמנהלי מוצר נאלצים לסגל לעצמם כדי להתמודד עם זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר