אם אתם חושבים שנטפליקס מלאה תכנים כי התכנים זולים – אתם טועים. השירות משקיע מיליארדי דולרים בשנה על רכישת והפקת תכנים, רק כדי להבטיח שבכל פעם שתסיימו לצפות בו בתוכן כלשהו היא תוכל להציע לכם תוכן דומה מספיק כדי שתתעניינו ותמשיכו לשלם את דמי המנוי. אלא שכעת נראה שהמירוץ הזה אחר תכנים שישאירו את הקהל מרותק מוביל לפעמים להתרסקות – ואנחנו לא מתכוונים לסדרה שיוצאת ואף אחד לא צופה בה, אלא גרוע מכך. הניו-יורק טיימס פרסם לאחרונה כתבת תחקיר ארוכה על פרשייה מביכה מאוד עבור נטפליקס. נעזרנו ב-ChatGPT כדי לקצר את הסיפור לכ-487 מילים.
ב-2018, בשיא הזינוק בשוק הסטרימינג, שכרה נטפליקס את שירותיו של קארל אריק רינש להפקת סדרה שזכתה לשם "Conquest” (“כיבוש"). הסדרה היתה רעיון של רינש ואשתו דאז, הדוגמנית האורוגוואית גבריאלה רוסס בֶּנטַנקוֹר, וסיפרה על גזע של בני אדם מלאכותיים שקמים על יוצריהם – החומר שממנו עשויות מיטב סדרות המד"ב. הזוג הציעו את הסדרה לכמה חברות, ורגע לפני שאמזון הגיעה איתם להסכם, הציעה נטפליקס מחיר גבוה יותר – 61.2 מיליון דולר.
לפי התחקיר, נטפליקס היתה צריכה להיזהר יותר. אחרי הכל, לרינש אין קבלות של ממש בתחום: הוא ביים עד כה סרט אחד בלבד, “47 רונין" בכיכובו של קיאנו ריבס (2013), שלמרות תקציב עתק של 175 מיליון דולר נחל כישלון קופתי קולוסאלי. שני סרטים אחרים שהיה אמור לביים הועברו מידיו לידי במאים אחרים, בשל דיווחים על חוסר מקצועיות. מעבר לכך, כל הקריירה שלו התמקדה בפרסומות ובסרטים קצרים. אפילו "כיבוש" נתקלה בבעיות, כאשר לפני ההסכם עם נטפליקס החל רינש ליצור אותה באופן עצמאי, אך נתקל בקשיים ונאלץ להתחנן בפני ריבס, שאיתו התיידד, להשיג עבורו כסף להפקה, שאזל עד מהרה.
זמן קצר לאחר העסקה החלו להופיע הסימנים הצפויים לכך שנטפליקס עשתה טעות: התנהגותו של רינש הלכה והידרדרה, וכללה צילום של סצינה במשך 24 שעות רצופות, צרחות על הצוות, שחקנית שהובלה לבית החולים עם היפותרמיה, חוסר יכולת להכריע לגבי אורך התסריט הרצוי ואף טענות מצידו כי אשתו, שהיתה כאמור שותפה בפרויקט, מנסה לרצוח אותו. במקביל הוא גם הפיץ תיאוריות קונספירציה אודות מגיפת הקורונה וטען שהוא רואה חייזרים.
בתחילת הקורונה אזל התקציב שהעבירה נטפליקס, והסתכם בכ-44 מיליון דולר, ורינש דרש העברה נוספת. תחילה סירבה נטפליקס, אך לבסוף התרצתה והעבירה לו 11 מיליון דולר נוספים – אך רינש, במקום להשקיע אותם בהפקה, השקיע אותם לפי התחקיר בבורסה, והפסיד את רוב הכסף. את מה שנשאר הוא השקיע בדוג’קוין – והרוויח 27 מיליון דולר. את הרווחים הוא לא השקיע בהפקה, אלא בחמש מכוניות רולס רויס, פרארי אחת, שעון שמחירו כמעט 400,000 דולר ורהיטי יוקרה במיליון דולר – סה”כ 8.7 מיליון דולר של הנאות אישיות.
בשלב זה הסתבך רינש הסתבכות כפולה: לפי מסמכי בית משפט, אשתו לשעבר, שהתגרשה ממנו בעקבות התנהגותו, טוענת כי הקניות מיועדות להלבין את ההון שצבר. במקביל, הוא עצמו תבע את נטפליקס בטענה כי היא חייבת לו עוד 14 מיליון דולר – אך זה נתן לה הזדמנות לערער ולחשוף שרינש הוא זה שלא עמד באף אחד מתנאי החוזה שלו מולה ולא הראה לה ולו סצינה בודדת שצילם תמורת התקציב המנופח שקיבל.
כעת, נראה שהסדרה שכבר עלתה לנטפליקס 55 מיליון דולר על פני 5 השנים האחרונות לא תעלה לשירות לעולם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו