פפסיקו, ענקית המזון והמשקאות שבבעלותה מותגים רבים כמו דוריטוס, ליפטון, סודה-סטרים, צ’יטוס ותפוצ’יפס (במקור Lay’s), היא אחת הלקוחות הראשונים והגדולים ביותר של טסלה בתחום המשאיות – מרכז ההפצה שלה בסקרמנטו שבקליפורניה רכש מחברת הרכב החשמלי של אילון מאסק לא פחות מ-21 משאיות סמיטריילר מהדגם ששמו הסמלי הוא "טסלה סמי". לאחרונה היא חשפה כיצד משאיות חשמליות – כלי תחבורה שרבים טענו כי הוא אמנם אפשרי, אך לעולם לא יוכל להתחרות ביעילות מול משאיות מונעות בדלק – השפיעו על התפעול שלה.
בסרטון שהופק על ידי המועצה ליעילות מטענים בצפון אמריקה אומרת אמנדה דה-ווֹ, מנהלת הטרנספורמציה והאסטרטגיה של פפסי, כי המפתח למינוף יעילות המשאיות של טסלה הוא הפעלתן במשך כ-12 שעות ביום על מסלולים שהם בעיקר מתחת ל-160 ק”מ. עם זאת, הצי כולל שלושה רכבים כאלה המוקדשים ל"נתיבים ארוכי טווח" של 400-725 ק”מ, המתאפשרות על ידי מטענים מיוחדים של טסלה שנפרשו לאורך המסלולים, ומסוגלים להטעין את המשאיות מ-5% ל-95% תוך 20 עד 30 דקות בלבד.
Run On Less – Electric DEPOT – Pepsi Beverages from NACFE on Vimeo.
אבל הנתון המדהים ביותר היה זה שציין דֶזַ’אן אנטונוביץ’, מנהל תוכנית החישמול של פפסי, שחשף כי היכולת של המשאיות להשתמש באנרגיה הנוצרת בעת בלימה כדי להטעין מעט את הסוללות הביאה לידי כך שבעת נסיעה במסלולים מאתגרים, רמת הטעינה בסוללות לא רק שהפסיקה לרדת – אלא אף עלתה.
הנתונים הללו מעודדים למדי, בהתחשב בעובדה שכאמור, רבים הביעו ספקנות באשר ליכולתן של משאיות חשמליות להציע יעילות קרובה לזו של משאיות רגילות. זאת למרות המודעות הסביבתית ההולכת וגוברת והנתון שלפיו משאיות מהוות רק 4% מכלי הרכב בארה"ב, אך צורכות 25% מסך הדלק בכבישים מהירים ותורמות כמעט 30% מפליטת הפחמן. מדובר במקרה נוסף בו חברה של אילון מאסק הצליחה לחולל את הבלתי אפשרי לדעת רבים, כפי שדיווחנו לאחרונה שעשתה SpaceX עם טילים רב-פעמיים.
נציין כי מעבר ליעילות המרשימה שלהן, המשאיות של טסלה הפכו בזמן האחרון מושא לסרטונים ויראליים רבים בשל כוחן העצום, המאפשר להן לעקוף רכבים חזקים למדי בנסיעה בכבישים ברחבי ארה"ב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו