X

האם "ואן פיס" באמת נפרדת מ-1,000 הפרקים של הסדרה היפנית?

תרגום השם של הסדרה הפופולרית להחריד "ואן פיס" לעברית הוא "פיסה אחת" – אך האם באמת ניתן להפריד אותה מהמורשת בת ה-24 שנים של המותג הזה כסיפור מצויר? הנה כל מה שצריך לדעת לפני שמנסים לצפות בלהיט החדש של נטפליקס

"וואן פיס", הלהיט מבוסס-האנימה של נטפליקס. צילום: נטפליקס

"טיפולי ההמרה" שעוברות סדרות האנימה היפניות לז’אנר האקשן המצולם עם שחקנים אמיתיים הוא תופעה הולכת ומתרחבת, ונטפליקס היא אחת מהמקדמות העיקריות שלה, עם להיטים כמו "ואן פיס" החדשה, ששוברת שיאי פופולריות לסדרה מהז’אנר. אך האם גם מי שלא צפה אי פעם, ואולי אפילו לא מתחבר, לז’אנר האנימה יכול ליהנות מהסדרה המבוססת עליו? הסתמכנו על ChatGPT כדי לספק תשובה לשאלה.

ההיסטוריה שופעת התוכן של עולם "ואן פיס", שכוללת יותר מ-1,000 פרקים ו-15 סרטים, עשויה להפחיד "עולים חדשים”. עם זאת, העיבוד החי של נטפליקס לא דורש היכרות מוקדמת עם כל ההיסטוריה, ואף מסכם בקצרה את העונה הראשונה של מעללי צוות כובעי הקש (ששודרה בין 1999 ל-2001 וכללה 61 פרקים). הדמויות מוצגות באופן מעמיק, שמקל על הצופים להתחבר אליהן גם בלי להכיר את הגרסאות המצוירות שלהן.

אחת החוזקות של גרסת נטפליקס ל"ואן פיס" טמונה בתיאור הנאמן של חומר המקור. דמויות מתעוררות לחיים באותנטיות, והאישיות שלהן מתקשרת עם מקבילותיהן באנימה (הסדרות הטלוויזיוניות והסרטים) ובמנגה (חוברות קומיקס). העלילה בנויה היטב, מספקת את ההקשרים הדרושים מבלי להכריע את הצופים, מפתחת סיפורי רקע במיומנות, ומעשירה את הנרטיב בלי לבלבל. יתרה מכך, העיבוד מפחית את עומס הפרקים, ומבטיח גישת סיפור ישירה יותר מהסדרה, שעונותיה מחולקות לעשרות פרקים (והאחרונה, שהחלה ב-2019, מונה כבר כמעט 200).

העיבוד של נטפליקס עורר מחדש את העניין ב"ואן פיס" בקנה מידה עולמי. אמנם, האנימה שומרת על בסיס המעריצים המסור שלה, אך עיבוד הלייב אקשן הציג את הסדרה לקהל טרי. צופים שרוצים עוד מהדמויות, ומוצאים את עצמם במתח אדיר לאחר סיום עונה 1 של גרסת נטפליקס, יכולים פשוט להתחיל לצפות בגרסה המצוירת, שבה הרגע הזה כבר קרה לפני 20 שנה. כך, הם עשויים למצוא את עצמם צופים גם בסדרה המצוירת, אפילו אם לא חשבו שיתחברו אליה.

כדי להתכונן לאפשרות הזו, נטפליקס רכשה, יחד עם זכויות ההפקה של הגרסה המצולמת, גם את "ואן פיס" המקורית, על כל אלף ומשהו הפרקים שלה. בנוסף, היא כבר הודיעה מייד לאחר עליית העונה הראשונה, באופן לא מפתיע, על חידוש הסדרה לעונה שנייה, כאשר התסריטאים אמרו שהתסריטים לעונה הזו כבר מוכנים, והיא עשויה להגיע בשנה הבאה או בזו שאחריה (לא מדובר בדבר חריג בנטפליקס, שמאפשרת לסדרות פופולריות במיוחד זמן רב כדי להפיק עונות, מה שגורם לפרק הזמן ביניהן להיות שנה וחצי עד שנתיים במקום השנה הנהוגה בערוצי טלוויזיה).

לסיכום, “ואן פיס" של נטפליקס אמנם מבוססת על הסדרה המצוירת, אך אינה דורש היכרות איתה. מצד שני, מי שיתעניין בקורותיהן של הדמויות יוכל לעבור מייד אחרי העונה המצולמת לפרקים המצוירים, שגם אותם רכשה נטפליקס. בכך היא תורמת להעלאת הפופולריות של הסדרה הוותיקה בלי לכפות אותה על מי שחושש מהז’אנר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר