X

מרתיח: חברת התעופה איבדה את המטען היקר – וסירבה להחזיר

רוכב מקצועי צעיר שהשתתף במירוץ בחו"ל התאכזב לגלות שהאופניים היקרים שלו לא הגיעו איתו חזרה הביתה. למזלו, הוא חיבר אליהם תגית שאיפשרה לו לאתר אותם דרך האייפון – אך חברת התעופה סירבה להחזיר אותם

מזוודות על מסוע בנמל תעופה. צילום: Istock

אובדן מטען במהלך טיסה הוא אחת החוויות הכי פחות נעימות שיכולות לקרות לנוסעים. בדרך כלל המטען האבוד מגיע באיחור של יום או יומיים, אחרי סיבוב מסביב לעולם. אבל מקרה מרתיח במיוחד שאירע לאחרונה מציג תרחיש גרוע עוד יותר, של מטען יקר מפז ששתי חברות תעופה פשוט סירבו לסייע בהשבתו.

גריי בארנט הוא רק בן 16, וכבר מתאמן בעתודה של קבוצת רכיבת האופניים הבינלאומית המקצועית EF Pro Cycling. בקיץ הזה הוא טס למירוץ באירופה, אך כשהגיע חזרה לקרוליינה הדרומית שבארה"ב הוא התאכזב לגלות שהאופניים שלו, ששוויים 12,000 דולר (כ-40,000 שקל), לא עשו איתו את המסע חזרה.

למזלו, הוא חיבר לאופניים יקרי הערך תגית איתור AirTag של אפל, והצליח לאתר אותם במהירות – בנמל התעופה של בריסל, בה עצרו הוא והוריו בהמתנה לטיסת המשך במסלול שלהם מהמירוץ האחרון בליון שבצרפת חזרה אל מעבר לאוקיינוס האטלנטי.

משפחת בארנט יצרה קשר עם שתי חברות התעופה שהיו אחראיות על הטיסות שלהם, ושתיהן, לפי לוק בארנט, אביו של גריי, היו אדישות לחלוטין לתחינות המשפחה להשיב לידיה את האופניים. אפילו הגשת תלונה למחלקת התחבורה האמריקאית לא עזרה. לאחר מספר ימים של התעלמות, הם החליטו להתקשר לנמל התעופה עצמו – ושם הגיעו לסוכנת שירות לקוחות שהשתמשה במיקום שהציגה האפליקציה של אפל, מצאה את האופניים והעלתה אותה לטיסה לארה”ב.

המקרה המתסכל של משפחת בארנט הוא דוגמה קיצונית למדי להתנהלותן של חברות טיסה, שנראה כי אינן מכירות בחשיבות הרבה של הבאת המטען אל הנוסעים שלהם הוא שייך. בסופו של דבר, אחת מהחברות התנצלה בפני המשפחה על התנהלותה וסיפקה לה זיכוי לנסיעות עתידיות – אך זה לא אומר שדבר כזה לא יכול לקרות שוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר