המהלך של אינסטגרם הולך לשנות לכם את הפיד

אינסטגרם הולכת צעד קדימה ורוצה להתאים את עצמה אפילו יותר ללייקים שלכם • החברה לומדת אתכם יותר טוב

כמו כל משתמש טיפוסי באינסטגרם, סביר להניח שגם אתם חשופים לעשרות, אם לא מאות, חשבונות שמעניינים אתכם. אתם יכולים לעקוב אחרי חברים ובני משפחה שמעלים תמונות של אחיינים מתוקים, אחרי פודיס שגורמים לכם לרייר על כל מנה שמוגשת להם במסעדה, צלמים שמצלמים מקומות שהייתם חולמים לנסוע אליהם, כלבים שממיסים לכם את הלב ומותגים שתרצו לרכוש ברגע שיהיה לכם מספיק כסף. דבר אחד בטוח – אינסטגרם היא ההשתקפות של עולם הרצונות שלכם.

כעת, אינסטגרם הולכת צעד קדימה ורוצה להתאים את עצמה אפילו יותר ללייקים שלכם. אם תשימו לב טוב לפוסטים שמופיעים אצלכם, תגלו שמועד העלאת הפוסטים הועבר למקום פחות בולט, זאת ככל הנראה צעד מקדים למהלך, על מנת להפחית מהבולטות של הכרונולוגיה, וכעת הפיד שלכם מסודר לפי מה שאינסטגרם הניחה שיעניין אתכם יותר. במילים אחרות - החברה, שבבעלותה של פייסבוק, נעזרת באלגוריתם כדי ללמוד אתכם טוב יותר. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

"ככל שאינסטגרם גדלה ומתרחבת, כך קשה יותר להתעדכן בכל מאות התמונות וסרטוני הוידאו שאנשים משתפים באפליקציה", מסבירה החברה בפוסט שפרסמה, "המשמעות היא שאתה עלול לפספס דווקא את הפוסטים שהכי יעניינו אותך". 

כדי לפתור את הבעיה, אינסטגרם תחל לסדר מחדש את הפיד שלכם בהתאם למידת העניין ולפי מערכת היחסים שיש לכם עם האדם אחריו אתם עוקבים. כך לדוגמא, אם הזמר האהוב עליכם ישתף סרטון מההופעה שלו אמש, הוא ימתין לכם בפיד לרגע שבו תפקחו את עיניכם בבוקר, וישאיר מאחוריו את שאר הפוסטים הפחות חשובים. אם החבר הכי טוב שלכם העלה תמונה של הכלב החדש שאימץ, אין שום סיכוי בעולם שתפספסו את הפוסט ותגידו שלא ידעתם.

ים המלח, את התמונה צילם איתן אסרף אבל את הקרדיט הוא ביקש לתת לבורא עולם @eitan_asraf

A photo posted by Israel Hayom | ישראל היום (@israelhayom) on

Mar 15, 2016 at 11:47pm PDT

מה שטוב לפייסבוק, טוב גם לאינסטגרם

באינסטגרם נחושים ומאמינים שאם יתאימו ויסדרו את הפוסטים לפי מידת העניין והחיבור הרגשי שלכם אליהם, הם יצליחו להשאיר אתכם מקושרים יותר ותהיה יותר אינטראקציה סביבם, ממש כפי שבפייסבוק השכילו לעשות. פיד שמסודר בצורה כרונולוגית-הפוכה הוא צורת הצגה מצוינת למקרה בו לכל החברים שלך יש תמונות וסרטונים מרגשים בכל קנה מידה. "אבל לרוב זה לא המצב, ולכולם יש חברים שמהם היינו שמחים 'לשמוע' קצת פחות", מסביר בריאן בלאו, סגן נשיא מחקר טכנולוגיה צרכנית. "בפייסבוק כבר מבינים את זה טוב והם יודעים איך לסייע לנו. יש להם מחקרים מצוינים על השיטות לגרום לגולשים לפתח שיחה וחיבור עם פוסטים".

אך כמובן שהאלגוריתם העתידי לא ישרת רק אותנו ואת הרצונות שלנו, הוא יסייע גם למפרסמים באפליקציה. "נתוני החשיפה לפוסטים שיווקיים ומידת העניין שגולשים מביעים הם מדד חשוב בעולם הפרסום. פייסבוק השיגה הרבה יותר שליטה על הגולשים בעזרת האלגוריתם, וזה יהיה נכון גם לאינסטגרם", טוען בלאו.

למרות הטיעונים המרשימים, השינוי המסתמן עשוי להיות דרסטי עבור חובבי האינסטגרם, שרגילים לפשטות האופיינית לאפליקציה, בה כל תמונה שעולה זוכה לחשיפה מיידית. אבל חכו עם העצבים – באינסטגרם עדיין לא מספרים במדויק מתי יחולו השינויים במלואם, רק שימו לב שהתמונות והסרטונים יתחילו להסתדר בצורה אחרת בפיד שלכם בחודשים הקרובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר